Zatoka Wielorybów (ang. Whale Bay) – Dziesiąty poziom w Rayman 2: The Great Escape. Dużą część poziomu stanowi nurkowanie. Tutaj po raz pierwszy występuje Beczkopirat.

Przebieg gryEdytuj

Po wejściu do etapu bohater wchodzi do korytarza i napotyka się na pomieszczenie. Znajduje się w nim akwarium, do którego wchodzi i nurkuje w nim. Wypływa na powierzchnię w zupełnie innym miejscu. Aktywuje przycisk, znajdujący się obok. Następnie niszczy Beczkopirata i idzie dalej. Przechodzi przez zawieszone między ścianami górskimi siatki. Następnie na plaży niszczy Robo-Pirata. Przechodząc przez tor beczek, Rayman dochodzi do warowni Robo-Piratów. Tam niszczy strażnika, wysadza drzwi i uwalnia więźnia w klatce. Następnie wskakuje na drzewo, łapie się fioletowego luma i przechodzi dalej. Rayman znajduje się teraz na plaży. Tam spotyka Murfy'ego, który informuje go o tym, że Carmen została schwytana. Bohater Rozdroża ratuje ją i innych uwięzionych pod wodą jeńców. Następnie, podążając za Carmen, dochodzi do końca poziomu.

Wersja PlayStationEdytuj

Ta wersja różni się od oryginału, Zatoka Wielorybów w tej wersji następuje po Bagnie a nie po Sklepieniu. W tej wersji poziom jest trudniejszy niż w innych wersjach, walczymy tutaj z zamaskowanym Robo-Piratem Beczką, który w tej wersji jest w etapie w którym w oryginale walczymy z Fioletowym Pomocnikiem 800. I jest tutaj więcej wrogów.

  • W momencie gdy walczymy z Fioletowym Pomocnikiem 800 to zamiast beczek musimy użyć jego strzału, aby rozwalić stempel na drzwiach.

Carmen zamiast zaprowadzać nas do końca poziomu wskazuje nam drzwi Świątyni Wody i Lodu, za którymi walczymy z Axelem i zdobywamy pierwszą Maskę Polokusa (Wody).

Wersja PlayStation 2Edytuj

W tej wersji Zatoka Wielorybów następuje po Sklepieniu, bo jeżeli nie uwolnimy Globoxa z Sklepienia, Dziecko Globoxa nie otworzy nam wejścia do poziomu. W tej wersji poziom wygląda tak samo jak w oryginale z tą różnicą, że w pierwszej fazie nie walczymy z Fioletowym ale z dwoma Czerwonymi Pomocnikami 800, w drugim etapie, w którym Ratujemy Carmen występują dwie Małże mające w sobie Lumy, a wejścia do drugiego etapu pilnuje Żółty a nie Fioletowy Pomocnik 800.

Wersja DreamcastEdytuj

Poziom ten jest taki sam jak w oryginale, z tą różnicą, że na końcu poziomu znajduje się Kryształowy Glob.