Fandom

Rayman Wiki

Wielki Protoon

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wielki Protoon (ang. The Great Protoon) – magiczna kula jarząca się różowym światłem. Nazwa protoon pochodzi od słów proton (pasywna, dodatnia cząstka leżąca razem z innymi protonami i neutronami w jądrze atomu) i cartoon (rysunkowy, animowany, tu: należący do nakreślonego świata).

Rayman 1

Mr. Dark i Protoon.jpg

Porwanie

Wystąpił wyłącznie w grze Rayman 1, gdzie razem z Elektrunami utrzymywał świat Raymana w harmonii... dopóki Pan Mroczny nie dopuścił się swej pamiętnej kradzieży. Jego miejscem spoczynku było prawdopodobnie specjalnie uformowane w tym celu wzniesienie daleko za Doliną. Miało ono bowiem półokrągły, udekorowany prostym wzorem kształt, a na samym jego szczycie widniały jakby wyrzeźbione dłonie.

Strażniczką Protoona była wróżka Betilla. Pomimo swoich mocy nie zdołała powstrzymać Pana Mrocznego.

Wielki Proton a Serce Świata

WiPrISrŚw.jpg

Wielki Proton i serce świata

Ponieważ Serce Świata, podobnie jak Protoon, jest ośrodkiem wszystkiego, przejawem energii oraz gwarantem spokoju, powszechnie uważa się, iż jego zaistnienie w dalszych częściach Raymana ma coś wspólnego z Wielkim Protoonem. Jednak wprowadzenie Lumów do uniwersum spowodowało, że koncept ów rozwinął swoją własną, niepowtarzalną ścieżkę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki