FANDOM

474px-R1Intro 002

Wielki Protoon w pierwotnej lokalizacji, jak pokazuje oryginalna sekwencja wstępna w grze Rayman

Wielki Proton - mistyczna, różowa kula światła, która jest postrzegana jako źródło całej energii w świecie Raymana. Pojawiaja się tylko w 'Rayman 1', utrzymuje harmonię między naturą, a mieszkańcami na świecie. Elektruny krążą wokół niego i wydają się mieć symbiotyczny związek z nim - bez niego rozpraszają się po całym świecie, a równowaga i harmoniia zostaje utracona.

VIG PR1

Elektruny widoczne, jako grawitujące wokół Wielkiego Protonu, w sekwencji wstępnej oryginalnej gry Rayman (wersja Atari Jaguar)

Nazwa Wielkiego Protonu pochodzi od słowa "proton", podczas gdy nazwa Elektruny pochodzi od słowa "elektron". Protony i elektrony są cząstkami subatomowymi; elektrony orbitują wokół protonów i zapewniają im stabilność.

Rayman Edytuj

Ze względu na ogromną moc, Wielki Proton staje się celem złowrogiej postaci - Mr Dark kradnie Protoon z miejsca spoczynku między dwoma kamiennymi rękami, pokonując Betillę, aby to zrobić. Elektruny zostają rozproszone w wyniku przesunięcia Protoona, a następnie zostają złapane przez pomocników Mr Dark'a i uwięzione w klatkach . Podstawowymi celem Raymana podczas gry jest odzyskanie Wielkiego Protoonu i uwolnienie Elektrunów. Kiedy Rayman ostatecznie pokonuje Mr Dark'a w jego zamku , gra kończy się bez pokazywania powrotu Wielkiego Protoona. Jednak ekran z epilogiem wskazuje, że Wielki Proton został rzeczywiście uratowany.

VIG PR2

Mr Dark ucieka z Wielkim Protonem i workiem bezradnych Elektrunów

W sekwencji wstępnej dla większości wersji 'Rayman 1', Wielki Proton widziany jest najpierw pomiędzy dwoma ogromnymi kamiennymi rękami. Jednak w sekwencji wstępnej do wersji Atari Jaguar, Wielki Proton pojawia się najpierw w trawiastym terenie otoczonym pagórkowatym terenem. Jest on umieszczony na szczycie dużego okrągłego kamienia, na którym wyryte są trzy symbole przypominające "O" na piersi Raymana. Widoczne są fale energii promieniujące z Wielkiego Protoonu, a kilka Elektrunów grawituje wokół niego, podczas gdy Rayman jest widoczny z większą ilością Elektrunów na pierwszym planie. Z tych dwóch sekwencji intro można wywnioskować, że Wielki Proton jest czasami przenoszony z jednej lokalizacji do drugiej. Po zakończeniu gry gracz może wyświetlić ekran epilogu, który pokazuje, że Wielki Proton zostałodzyskany. Wygląda na to, że został odłożony na kamień na którym był widziany w sekwencji pcozątkowej wersji Atari Jaguar.

Inne gry serii Edytuj

HeartOfTheWorld

Serce Świata może być Wielkim Protonem pod innym imieniem; obie są różowymi kulami energii, obie pełnią tę samą funkcję i obie odgrywają bardzo podobne role w swoich grach.

Rayman 2 i Rayman 3, Wielki Protoon nie zostaje wspomniany, ale występuje Serce Świata, świecąca, różowa kula złożoną z 1000-ca Żółtych Lumów. Oprócz podobnego wyglądu oba obiekty spełniają tę samą funkcję (dostarczanie energii i harmonii na całym świecie), a katastrofalne skutki, które powstają w wyniku ataku (rozprzestrzenianie się szaleńców i wrogich postaci) są również takie same. Spekuluje się, że Wielki Protokół i Serce Świata są w rzeczywistości tym samym obiektem, tylko pod różnymi nazwami. Sposób, w jaki Serce wydaje się składać z wielu ciał światła, podczas gdy Wielki Proton zdawał się zawierać tylko nieliczne może być wynikiem jego zniszczenia z rąk armii Robo-Piratów i późniejszej odbudowy przez Małaki. Istnieje rónież pradopodbieństwo, że istnieją oba na zasadzie równowagi i świat Raymana nie rozpadł się całkowicie na skutek kradzieży Prootona/zniszczenia Serca Śiwata, gdyż istniał jeszcze drugi rdzeń.