Fandom

Rayman Wiki

Wielki Minimus

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cudzy1.png Powiedzmy, że... jesteśmy od teraz bardziej zdyscyplinowani. Cudzy2.png
Grand Minimusy do Raymana, który zauważył, że Małaki już nie kłócą się o koronę. źródło

Grand Minimus – typ Małaków z gier Rayman 2, Rayman M, Revolution, Rayman 3, Rayman Raving Rabbids (GBA), Rayman Origins i Rayman Legends.

Jest on pierwszym typem, jaki dane było graczom poznać; w przeciwieństwie do późniejszych nie jest on związany z żadnym rodzajem terenu. Nazwa jest grą słów – grand z francuskiego i angielskiego, od łacińskiego grandus, oznacza wielki, a minimus to po łacinie najmniejszy. Grand Minimus jest strażnikiem wszystkich Małaków.

Rayman 2

To one otwierają wrota do Portali (w tym celu Rayman musi rozbijać ostatnią klatkę w większości poziomów, ponieważ w nich znajdują się odpowiedzialne za to Małaki).
Strzegą również wejść do świątyń czterech masek – z Żelazowymi Górami włącznie. Występują wtedy czwórkami – początkowo kłócąc się o to, kto jest królem, a potem wymieniając się koroną. Aby pozwolić Raymanowi wejść, potrzebują od niego świadectwa odzyskania wystarczającej liczby Lumów.

Rayman 3

Jak dowiadujemy się z trzeciej części, ich zgromadzenie znajduje się w Radzie Rusałek, gdzie praktykują taniec przy Sercu Świata. Podczas gdy Rayman odwiedza pomieszczenie z Sercem, czwórka tychże Tinsów podryguje w rytm nowoczesnej muzyki, a na dodatek każdy z nich nosi własną koronę. Następnie trójka innych Grand Minimusów z niemałym trudem podrzuca Globoksa, który właśnie połknął Andrego. Cieszą się bowiem, że dzięki temu wódz mroklumów ma mniejsze możliwości działania i nie dokona szkodliwych zmian poprzez dostęp do Serca Świata.

Rayman Origins

W intrze gry można zobaczyć Grand Minimusa śpiącego z Raymanem i przyjaciółmi na Chrapiącym Drzewie. Jego postać staje się grywalna po zebraniu 70 elektrunów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki