Fandom

Rayman Wiki

Wiedza Świata

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wiedza Świata – wspólna nazwa historii powstania Rozdroża Marzeń, opowiadająca między innymi stworzenie jej mieszkańców. Wiedza Świata jest złączona z Sercem Świata. Kiedy jednak zostało ono rozbite przez robopiratów na 1000 Żółtych Lumów, jej zawartość również została podzielona i uchowana w Lumach. Gdy Rayman zbierał Lumy, mógł poznawać więcej sekretów z Wiedzy Świata.

Wiedza dzieli się na 5 segmentów wiedzy:

  • Naiwny
  • Nowicjusz
  • Oświecony
  • Mądry
  • Wszechwiedzący

Wiedza Świata

Naiwny

Lumy

  • Lumy 50–99: Po pierwsze, musisz wiedzieć, że wszechświat zbudowany jest z energii. Wszystko, co się wokół ciebie porusza, wszystko, co żyje i myśli, czerpie życie z malutkich magicznych światełek, które nazywamy... Lumami.
  • Lumy 100–159: Istnieją 4 rodzaje Lumsów. Najważniejsze z nich są Żółte i jest ich 1000. Żółte Lumy dają wiedzę każdemu, kto je zbierze i potrafią otwierać drzwi do nieznanych miejsc...
  • Lumy 160–199: Czerwone Lumy są pełne życiowej energii. Mogą przedłużać twoje życie. Kochają je Piraci. Zniszcz ich, a będziesz mógł zabrać wszystkie skradzione przez nich Czerwone Lumy.
  • Lumy 200–249: Szkarłatne Lumy zapewniają światu spójność. Bez nich nic nie byłoby stałe lub widzialne. Za pomocą swojej magicznej pięści możesz skakać i chwytać się ich jeden po drugim.

Nowicjusz

  • Lumy 250–299: Niebieskie Lumy zawierają pierwszy oddech. Są początkiem wszelkiego życia. Każde stworzenie otrzymuje w dniu swoich narodzin swojego niebieskiego luma i posiada go aż do śmierci.

Narodziny świata

  • Lumy 300–349: Pewnego dnia Lumy skupiły swoją energię w jednej myśli, a ich świadomość dała życie dziwnemu i cudownemu Polokusowi. Jego moc jest tak wielka, że jego najmniejsze marzenia lub pragnienia stają się prawdą.
  • Lumy 350–399: Polokus postanowił użyć swoich mocy, aby sprowadzić do tego świata ludzi[1]. Rozpoczął (jednak) od magicznych istot i wymarzył sobie wróżki. Są one jego emisariuszkami. Następnie stworzyły (one) Srebrne Lumy, które dają Ci specjalną moc.
  • Lumy 400–449: Polokus następnie stworzył Teensienów. Mają oni odkryć wszystkie drogi tego świata. Znają każde sekretne przejście i mogą zaprowadzić Cię do Portalu, gdzie zbiegają się wszystkie ścieżki świata.
  • Lumy 450–499: Następnie (Polokus) stworzył prostsze istoty – ludzi[2]. Najpierw był Clark. Jego ogromna siła okazała się bardzo pomocna w kształtowaniu krajobrazu przy zamienianiu pagórków w monotonne równiny i poskramianiu zbytnio rwących rzek.

Oświecony

  • Lumy 500–549: Po nim pojawił się uroczy Globox i jego rodzinka. Czyż oni nie są słodcy? Nawet mędrcy nie wiedzą, o czym myślał Polokus, gdy ich tworzył, ale z pewnością dało o sobie znać jego ogromne poczucie humoru.
  • Lumy 550–599: Polokus zakończył swoje dzieło ożywiając mnogość fantastycznych stworzeń, takich jak Murfy, latająca encyklopedia czy też przerażający Eig, który spędza czas upijając się przedziwnym wywarem fermentującym w głębi moczarów.

Odejście boga

  • Lumy 600–649: Niestety, Polokus nie mógł kontrolować wszystkich swoich stworzeń. Jego koszmary i złe myśli zrodziły osobliwe bestie. Tak więc uważaj, aby się z nimi nie spotkać i unikaj wszelkich koszmarów, które możesz napotkać podczas swej podróży.
  • Lumy 650–699: Po stworzeniu wszystkich istot żyjących w tym świecie, trudniejszym zadaniem było stworzenie czasu. Tak więc Polokus udał się do miejsca, w którym spotykają się bogowie wszystkich światów i razem zaczęli śnić o przyszłości.
  • Lumy 700–749: Aby zostać ostrzeżonym o wszelkich problemach, jakie mogły się zdarzyć, Polokus wysłał w cztery zakątki świata cztery magiczne maski. Zanim go opuścił wyjaśnił Wróżkom, że zebranie razem wszystkich 4 jest jedyną rzeczą, która przywoła go z powrotem.

Mądry

  • Lumy 750–799: Ponieważ nie chciał być niepokojony przez byle kogo, Polokus stworzył niezłomnych strażników, którzy mieli strzec masek. Obdarzył ich ukrytymi słabymi punktami, które mógł odkryć i wykorzystać jedynie prawdziwy wojownik...
  • Lumy 800–849: Okres, który nastał tuż po odejściu Polokusa był czasem cudów. Ludzie nauczyli się rozmawiać i kochać przyrodę. Ich duszy dotykał powiew wolności. Wszyscy żyli w harmonii aż do czasu lądowania piratów...

Misja

  • Lumy 850–899: Jak wiesz, Piraci rozbili na kawałki Serce Świata. Chcą uczynić nas niewolnikami i zatrzymać dla siebie całe nasze bogactwo. Są bezdusznymi potworami dobrymi tylko w jednej jedynej rzeczy: wykradaniu naszych snów, których sami nigdy nie będą mieć.
  • Lumy 900–949: Musisz zbudzić Polokusa! Jedynie on może Ci pomóc pokonać piratów. Tak więc jak najszybciej zbierz razem 4 maski, gdyż inaczej świat, który znamy, na zawsze pogrąży się w bólu i cierpieniu.

Tajemnica Raymana

  • Lumy 949–998: Stałeś się bardzo mądry. Nadszedł czas, aby odkryć przed Tobą zagadkę, na którą nie zna odpowiedzi żaden mędrzec. Tą zagadką jesteś Ty sam! Nikt nie wie, skąd pochodzisz i kim byli Twoi rodzice.

Wszechwiedzący

  • 999 Lumów: Spośród wszystkich mieszkańców jesteś jedynym, którego nie wyśnił Polokus. Tylko Ty otrzymałeś od Wróżek moce. Niektórzy postrzegają Cię jako wybrańca bogów. Kto wie...?

Informacje pokrewne

  • W instrukcji do Raymana 2 napisane jest, że Rayman został znaleziony na brzegu Morza Lumów przez lokalnego rybaka. Ów rybak, pomimo istnienia w świecie Raymana innych istot tego typu, był wielce zaskoczony faktem, że istota bez kończyn może normalnie funkcjonować. Stąd też pojawiały się sugestie, że Dolina z Raymana 1 jest mało znaną częścią Rozdroża lub też wręcz jego peryferiami. Obecnie przypuszcza się, że jej postacie były niekompletne z powodów technicznych.
  • Ta sama instrukcja podkreśla również żywiołowy i towarzyski charakter bohatera. Wskazuje, że nie tylko odwaga, ale i wewnętrzne ciepło oraz dobry nastrój pozwoliły Raymanowi pokonać Pana Mrocznego.
  • W zapowiedzi Raymana Origins dowiadujemy się, że Raymana stworzyła Betilla na podstawie dosyć skomplikowanego rytuału. Wątek ten nie został kontynuowany w grze; jedynie jeden obszar tejże zawiera wskazane przez zapowiedź miejsce.

Przypisy

  1. Niniejszy fragment może wydawać się niejasny, ponieważ chociaż istnieją istoty przypominające ludzi, posiadają one – podobnie jak Rasa Raymana – odseparowane części ciała. Więcej informacji w rozdziale Informacje pokrewne.
  2. W tekście angielskim słowo people w tym miejscu nie występuje

Źródła

Więcej w Fandom

Losowa wiki