FANDOM

Cudzy1 Muszę cię ostrzec – zabójcy są na twoim tropie. Ich imiona to pomocnicy Ninja Cudzy2
Umber (wersja PlayStation) źródło

Colossus 12345

Colossus w wersji na PSX

Umber – strażnik Świątyni Kamieni i Ognia.

Przebudzenie Edytuj

W centrum świątyni Rayman napotkał posąg. Umieścił dwie kule na piedestałach, co sprawiło, że posąg zaczął się ruszać. Wyszedł ze swojego miejsca i czekał, aż bohater na niego wskoczy. Kiedy tak się stało, przeprowadził on Raymana na koniec wypełnionej lawą ścieżki, co umożliwiło mu zdobycie drugiej maski Polokusa.

Ciekawostki Edytuj

  • Są wątpliwości, czy Umber utopił się w lawie, spalił czy też przeżył (w wersji na PSX przeżył). Ciekawostką jest też to, że utwór uruchamiany podczas budzenia Umbera nosi tytuł "Umber's Sacrifice" (ang. ofiara/poświęcenie Umbera). Drugą natomiast jest to, że gdy po przejściu poziomu ponownie do niego wejdziemy, nadal w nim będzie.
  • Umber jest strażnikiem, który wyróżnia się na tle pozostałych dwóch (W Rayman Revolution - trzech) strażników, bowiem ma kompletnie inną posturę. Jest wysokim posągiem, a pozostali- umięśnionymi kreaturami o głowach w kształcie ostrosłupów.
  • Umber w wersji na PS1 (nazywany Colossus) po przejściu ścieżki z lawą ostrzega Raymana przed piratem Ninja, z którym przyjdzie mu stoczyć walkę o maskę. Wspomina też, że pomaganie takiemu bohaterowi jak Rayman jest dla niego wielkim zaszczytem. Jest to jeden z trzech przypadków, kiedy strażnik maski mówi coś do Raymana. W innych wersjach gry po prostu wchodzi w lawę (nie wiadomo czy się utopił), i przez cały czas nic nie mówi.