Fandom

Rayman Wiki

Tingi

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tingi – przedmioty pełniące rolę Lumków w starszych grach z serii Rayman.

W pierwszym Raymanie

T1.jpg

Tingi w Raymanie

W oryginalnej grze są to małe niebieskie kryształowe kulki, rozrzucone w dużych ilościach niemal w każdym poziomie. Często są one ułożone na kształt jakiejś litery lub są ukryte w niebezpiecznych miejscach. Zebranie stu Tingów dodaje Raymanowi jedno życie. Jeśli Rayman straci życie, straci również wszystkie Tingi, które udało mu się dotychczas zebrać. Wykorzystywane są także jako potencjalne waluty; jeżeli damy Magikowi dziesięć Tingów wpuści nas do bonusowego poziomu. W wersji na PlayStation istnieje 1960 Tingów.

W Raymanie na Game Boy Color

T2.jpg

Tingi w Raymanie na Game Boy Color

T3.jpg

Tingi jako wróżki w Raymanie na Game Boy Color

W tej przenośnej adaptacji gry Tingi odgrywają znacznie większą rolę w całej fabule. Tutaj są tak naprawdę małymi wróżkami zamkniętymi w szklanych kulach. Tingi na początku gry budzą Raymana, aby ostrzec go o zamiarach Pana Złego i kontynuują prowadzenie instruktażu w czasie trwania przygody. Pełnią też tę samą funkcję, co Betilla w oryginalnej grze, czyli dają nam nowe moce w pewnych momentach gry. Aby zdobyć dodatkowe życie, wymagana jest tylko trójka Tingów i nie są one potrzebne do przedostania się do bonusowego poziomu.

W Raymanie Designer

T4.jpg

Różnokolorowe Tingi z Rayman Designer

W Rayman Designer istnieją Tingi w różnych kolorach. Jeśli zbierzemy wszystkie Tingi konkretnego koloru, pojawi się jakaś rzecz. W sumie istnieje 2400 niebieskich Tingów; na każdy poziom przypada ich setka. Jeżeli zostaną zebrane wszystkie, pojawi się Znak Wyjścia. Czerwone Tingi dodają zdrowie. Istnieje jeszcze pięć innych kolorów Tingów – fioletowy, zielony, brązowy, srebrny i złoty.

W Raymanie Junior

W Rayman Junior Tingi wyglądają jak bańki. Do zdobycia życia potrzebne jest pięćdziesiąt Tingów. W całej grze możemy znaleźć 2273 Tingi.

W anulowanym prototypie Raymana 2

T5.jpg

Tutaj Tingi są srebrzyste i metaliczne, odzwierciedlają kolor otoczenia. Są znacznie rzadsze, a do zdobycia życia potrzebujemy ich tylko dziesięciu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki