The Swamps of Forgetfulness

The Swamps of Forgetfulness (dosł. Bagna Zapomnienia) – trzeci poziom Lasu Marzeń i całej gry Rayman. To krótka lokacja z wyróżniającymi się względem siebie częściami.

Przejście

Część 1

Pada deszcz. Rayman spotyka Tarayzana, który daje mu nasiona zaczarowanego kwiecia, a potem odchodzi. Nasiona te mają tę właściwość, że za każdym razem, gdy nasz bohater sadzi jedno z nich we wskazanym przez gracza miejscu, z ziemi wyrasta znana z poprzednich poziomów roślinna platforma. Dzięki temu Rayman jest w stanie przedostawać się w coraz wyższe partie lokacji, a tym samym uciekać przed wzbierającą w czasie deszczu wodą. Podczas tej ucieczki niszczy także jedną klatkę z Elektrunami, zaś na ostatniej, ziemnej już platformie może uzyskać jedno życie.

Część 2

Z powrotem słoneczna pogoda. Na sam początek Rayman spotyka Livingstonów stojących na niewielkich wysepkach. Nad nimi zwisają śliwki, które bohater może zrzucić przeciwnikom na głowy. Zanim jednak Rayman przejdzie dalej, powinien pokonać ich w bezpośrednim starciu, aby dotrzeć do pierwszej z wysepek, przy której pojawi się kolejna klatka. Następnie, udając się wreszcie w prawo, napotyka grupę Antitoonów i jeszcze jednego Livingstona. Na kolejnej wyspie dostrzega także klatkę z Elektrunami strzeżoną przez dwie grupy ich ciemnych odpowiedników. W końcu osiąga koniec, przedostając się wiszącą śliwką na górny cypel, ale zanim przejdzie dalej, może zebrać życie udając się pływającą śliwką w głąb rzeki.

Ogólnie lokacja ta jest dwudzielna i Rayman może przechodzić ją zarówno rzeką jak i górą, przy czym w tym drugim przypadku, choć może pominąć Elektruny, zbiera więcej Tingów.

Część 3

Ta lokacja zawiera dużo Tingów, które ułożone są w specyficznych zestawach. Już na samym początku Rayman wspina się na grubą lianę, przy której znajduje się kolumna baniek. W rezultacie bohater może spaść w początkowe miejsce, aby je zebrać i wtedy też ukazuje mu się czwarta już w tym poziomie klatka. Następnie ponownie wspina się na lianę, by przefrunąć nad kolczastymi kwiatami i zebrać pozostałe, również należące do tego zestawu Tingi. Ląduje na roślinnej platformie i jego dalszym zadaniem jest przemieszczenie się w powietrzu między platformami i wiszącymi śliwkami. W międzyczasie również znajduje i rozbija piątą klatkę, a niedługo potem, ponownie spadając, zbiera następną kolumnę Tingów. Na dole spotyka Magika z poziomem bonusowym zawierającym tuzin baniek; specyfiką tego poziomu jest to, że Rayman cały czas podróżuje w górę na wiszących śliwkach, które musi wprawiać w ruch.
W następnym fragmencie lokacji Rayman widzi mnóstwo platform, z których szybko przeskakuje na śliwkę i przedostaje się do ostatniej klatki. Wspina się też na lianę, gdyż u jej szczytu znajduje się 11 Tingów ułożonych na kształt strzałki. Może od razu z niej zeskoczyć i w ten sposób – znów podczas spadania – zebrać trzecią kolumnę baniek i wylądować tuż obok tabliczki informującej o zakończeniu poziomu. Co ciekawe, nieopodal stoi także przeciwnik, z którym nie trzeba walczyć.

Rayman 1 (PSX) - The Dream Forest - The Swamps of Forgetfulness05:56

Rayman 1 (PSX) - The Dream Forest - The Swamps of Forgetfulness

Gameplay z poziomu.