Staruszki

Staruszki (ang. Grannies) rzadko występujący wrogowie z gry Rayman Origins. To rasa zmutowanych starszych pań, zmienionych w zombie, zamieszkujących jedynie Krainę Wiecznej Śmierci. Zgodnie z wprowadzeniem gry, najwyraźniej współpracują z Darktunami i Psychlopsami, bądź te stwory są im podwładne.

Wygląd

Każda Staruszka ma inny, z pozoru taki sam wygląd, bo niektóre mają długie, białe fryzury z kościami wewnątrz i noszą sukienki, podczas gdy inne brązowe włosy, okulary i niebieską sukienkę. Wszystkie babcie mają jasno-zieloną skórę, krzepkie ciało, trzymają nierozłączne im laski i torebki, których używają jako broni do ataku na bohaterów. Jednak niektóre babcie mają niebezpieczne kolce uwikłane w swoje włosy, i może to zaszkodzić graczom, jeśli starają się skakać na nich.

Babunie nieco przypominają strój Granny z gry Rayman: Szalone Kórliki.

Rayman Origins

Pomimo, że nie są zależne od głównego wątku, historia Rayman Origins zaczyna się od babci, która mieszka w domku, który znajduje się pod tym samym drzewie, gdzie Rayman, Globox, dwa Tinsy i Polokus robią sobię drzemkę i relaksują się. Ona jest zła na ich chrapania i wysyła grupę Darktunów i Psychlopsów, aby zobaczyć, co się dzieje jak ona, pstry, rzuty obiektów poprzez korzenie ich zaatakować. Potem zabiera czaszkę szkieletu mężczyzny w okularach, który spał w pobliżu jej (ewentualnie mężowi) i wyrzuca go przez również przez korzenie. Wszycy przyjaciele krzyczą przerażeni. Następnie babcia wspina się po drzewie z jej poddanych, i wskazuje ich do ataku, tuż przed uderzeniem w twarz sennym czaszki. Następnie rozpoczyna się walka, a na końcu Rayman i przyjaciele przegrywają, uwięzieni wewnątrz drzewa Chrapania przez Darktuny i Psychlopsy. Wtedy zaczyna się przygoda. W grze, babcie są powolnymi wrogami, czasem nawet nie przenoszą się i używają do ataku torebki. Wymagane szybkie tempo poziom obrotów bardziej je przeszkodą niż wroga. Są one łatwe do pokonania i bąbelkowe. W przeciwieństwie do innych wrogów, bąbelkowe babcie są bardziej odporne niż regularni bąbelkowi wrogowie, ponieważ nie pękają natychmiast po uderzeniu. Jeśli wykonane z dobrego czasu, więcej niż jeden gracz może skakać na tej samej babci bąbelkowej. W celu walki z Babuniami, Rayman musi zebrać wszystkie zęby czaszki aby dostać się do Krainy Wiecznej Śmierci.

Rayman Legends

Pojawiają się tutaj ponownie, już nie w wątku fabularnym, a jedynie w bonusowym poziomie Światowe tournée Babuniek w rozdziale Impreza Żywych Umarlaków. Grają na gitarze, skacząc po trumnach, oraz nadając przy tym rock' n' roll'owego klimatu. Co ciekawe, tutaj są neutralne dla gracza (możliwe, że po sprzeczkach z poprzedniej części, Rayman i przyjaciele pogodzili

się z nimi).
Babunia.jpg

Staruszka w Rayman Legends

Ciekawostki

  • W Światowym tournee Babuniek możemy zbić je z latających trumien używając Murfy'ego, jeśli gramy na wersji Wii U.