Fandom

Rayman Wiki

Skrytka w Grobowcu Starożytnych

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

N e.jpg

Widok w tunelu

Opis

W wersji Rayman 2: The Great Escape na konsolę Dreamcast i Nintendo 3DS  w Grobowcu Starożytnych, gdy gracz będąc przed wejściem do pomieszczenia, w którym odbywa się walkę z zahipnotyzowanym Clarkiem, wpisze kod ABXYXY, to przy Raymanie pojawi się skrzynia, która pozwoli się dostać do sekretnego korytarza. Można w nim znaleźć trzy porady do kodów oraz (za nieprzekraczalną kratą), widok ogniska, przy którym dwoje Dzieci Globoksa gra na kamieniach, jakby to były bębny, tańczączego Teensiena, a także postać rozmiarów Clarka (prawdopodobnie została przez niego zastąpiona), która gra na gitarze i nie posiada przedniej części ciała.

Uwagi

  • Ten Fragment gry bez informacji bonusowych pojawia się także w wersjach na PC, N64, PS2 i DS jednak żaden kod nie działa i użycie "Moonjump" lub "The Ultimate Glitch" jest jedynym sposobem by się tu dostać.
  • Scenka z napisami końcowymi w Rayman Revolution jest bardzo podobna do tego widoku za kratami, być może jest oparta właśnie na nim.
  • Jeśli chodzi o to w jaki sposób dostałem się tam w Rayman DS, to użyłem kodu moon jump na emulatorze, Działa on w wersji gry europejskiej, w menu emulatora klikamy tam gdzie jest napisane cheats, codes lub coś podobnego, w większości emulatorów są napisy descripcion i code, w descripcion możemy nie w pisywać nic a w code wpisujemy jeden z trzech poniższych kodów:

920cf34c fffd0002 021472c8 00007800 d2000000 00000000

Moon5.jpg

Widok ogniska przy użyciu Moonjump W Rayman DS

Skrzydlaty.jpg

Skrzynia jest obecna w Rayman DS, choć kod ABXYXY nie działa

Rozszerzenia.jpg

olbrzym nie ma widocznej części przedniej ciała, choć mimo to Rayman może normalnie na nim stać

Kody

Każdy z trzech komunikatów Rayman czyta jak przechodzi przez tajny tunel w Grobowcu Starożytnych jest to w rzeczywistości tajny klucz do jednego z trzech kodów które Rayman może aktywować w różnych miejscach w całej grze. Nie jest konieczne odwiedzenie tego miejsca i czytanie wiadomości w celu wykorzystania tych oszustw, jednak mogą one funkcjonować tylko w wersjach na Dreamcast, Nintendo 3DS i ios (choć obszaru na skutek braku przycisków na tej platformie nie ma to opisane poniżej kody działają).

Fahrenheit

Pierwszy komunikat: "Aby zdobyć punkty życia, staraj się strzelać na moście", miesza się z drugim. Pierwszy komunikat powinien brzmieć: "Aby zdobyć punkty życia, spróbuj przejść na moście". Jeśli gracz trafia na jeden z wielu mostów w grze i skacze w górę i w dół to pojawia się na nim słowo "Fahrenheit" miga na ekranie i pasek zdrowia Raymana powoli uzupełnia się - ten sam efekt, jest dostarczany przez oszustwo Pickwitt.

Gauntlet

Druga wiadomość: "Aby zdobyć 3 złote pięści, spróbuj przejść pod studnią", miesza się z tym pierwszym. Drugi komunikat powinien brzmieć: "Aby zdobyć 3 złote pięści, staraj się strzelać pod studnią". Jeśli Rayman idzie na dno jednego z wielu kanałów pionowych w całej grze i zaczyna strzelać pięścią to wtedy magiczne słowo "Gauntlet" zaczyna migać na ekranie, a Rayman otrzyma trzy złote pięści

Pickwitt

Trzeci komunikat, w przeciwieństwie do dwóch pierwszych, nie zawiera żadnych błędów. "Aby odzyskać pełne żdrowie, staraj się wcisnąć drzewo" jest oczywiste: jeśli Rayman podchodzi do jednego z wielu drzew w całej grze i naciska się wtedy przed nim słowo "Pickwitt", miga na ekranie i zdrowie Raymana zacznie się napełniać - ten sam efekt co w przypadku oszustwa "Fahrenheit". Wymagane jest 900 Żółtych Lumów by ujawnić tę tajemnicę.

Linki

Sposób dostania się w wersji na Dreamcast.

Sposób dostania się w wersji na DS.

Więcej w Fandom

Losowa wiki