Ryby – zwierzęta wodne występujące w wielu grach z serii Rayman.

Rayman Edytuj

Ryby pojawiają się po raz pierwszy w Dream Forest, pierwszym świecie gry. Duże Piranie wyskakują z wody, utrudniając Raymanowi drogę. Gatunek stał się jednym z najcharakterystyczniejszych wrogów w serii. Rayman może pokonać Piranie, atakując je z teleskopowej pięści, rozbijającej jej zęby i posyłającej ją z powrotem do wody.

TeethFish

Ryba z wielkimi ustami w Jaskiniach Skorpiona.

Trzy kolejne gatunki ryb pojawiają się w poziomie Jedz u Joego, w Jaskiniach Skorpiona, piątym z sześciu światów gry. Każda z tych odmian ryb ma inną twarz: jedna ma nadmiarowy nos, który pomaga Raymanowi poprzez wysuwanie platform z wody, inny typ ma nadmiarowe oko, którym biernie obserwuje otoczenie, ostatni typ ma wielkie usta i zęby, którymi atakuje Raymana. Te trzy odmiany ryby pojawiają się tylko w końcowej części tego poziomu i nie można ich znaleźć nigdzie indziej.

Rayman 2: The Great Escape Edytuj

Ryby pojawiają się znacznie częściej w Rayman 2 niż w pierwszej grze. W wersjach Dreamcast i PlayStation 2 po raz pierwszy widać rybę, gdy Rayman odwiedza do Czarodziejską Polanę, szukając Ly. Kilka rodzajów ryb można zobaczyć w pobliskich stawach; Te ryby są bierne, a niektóre mają niewielkie podobieństwo do dużych ryb z poprzedniej gry. Później w tym samym poziomie, Rayman musi przejść przez bagno wypełnione zanieczyszczoną wodą. Murfy telepatycznie radzi Raymanowi, aby nie pływał w nim, przez pobliski Kamień Myśli. Bagno jest zamieszkałe przez drobne Piranie. Ta odmiana Piranii znajduje się na wielu poziomach w grze; zjadają Raymana, jeśli wpadnie w
TheFairyGladeDCFish

Dziwna ryba z Czarodziejskiej Polany (wersja Play Station 2 i Dreamcast.

niebezpieczną wodę. Duże Piranie – takie jak te w oryginalnej grze, po raz pierwszy pojawiają się ponownie w tym samym poziomie. Szczególnie atakują, gdy chcą jeść bąbelki Carmen w Zatoce Wielorybów w celu złagodzenia swojej zgagi.

Niedaleko Świątyni Kamienia i Ognia można znaleźć olbrzymią, purpurową mackę, która nie odejdzie, póki zostanie uwolniona Carmen z Zatoki Wielorybów. Kiedy Carmen zostanie uratowana, macka nie przeszkadza Raymanowi przejść.

Rayman 3: Hoodlom Havoc Edytuj

Wielkie Piranie powracają jeszcze raz w Rayman 3, chociaż te mają mechaniczne szczęki podobne do pułapek na niedźwiedzie. W pewnym momencie w Lesie Czystoliściu, Rayman i Globox muszą wspinać się po wodospadzie, podczas ataku Piranii. Ten s
Fish R3

Ryba z Krainy Żywych Umarlaków.

am typ spotyka się ponownie na Bagnach Mroku, gdzie mogą zostać uderzone i pokonane przez Raymana.

W podwodnej części Krainy Żywych Umarlaków napotykamy inny rodzaj ryb. Pływają pasywnie i nie reagują na obecność Raymana. Dodatkowo, Céloche, potężny boss krainy, uwalnia Rybę Robota na początku walki; Jest to urządzenie, które używa rakiet, które odbite mogą pokonać bossa. Podobne, metalowe ryby można znaleźć w pierwszej części Szczytu za Chmurami, podczas żeglugi morskiej. Te olbrzymie ryby atakują łódź Raymana i Globoxa, kiedy udają się do tajnej kryjówki André. Kiedy szczyt stanie się widoczny, ryby przestają atakować.

Rayman Szalone Kórliki (GBA)Edytuj

LargeMouthedFish-RRR-GBA-2

Ryba z wielkimi ustami w Rayman: Szalone Kórliki na Game Boy Advance.

RRR1 GBA Piranha

Pirania w wersji Rayman: Szalone Kórliki w wersji naGame Boy Advance.

Dwa wrogie gatunki ryb powracają z pierwszej gry, czyli Piranie i duże ryby. Są one niemal identyczne w zakresie wyglądu i zachowania.

Rayman Raving Rabbids: TV Party Edytuj

Fish RRRTVPARTY

Złota Ryba Raymana.

Rayman posiada złotą rybę w akwarium, wewnątrz swojego domu, widocznym w filmiku wstępnym, ale nie robi wielu interakcji z Raymanem lub Kórlikami.

Rabbids: Go Home Edytuj

Jedyny rodzaj ryb to mieczniki, które można je znaleźć tylko w supermarketach. Mieczniki można odblokować jako nakrycia głowy dla Kórlików.

Rayman Origins Edytuj

W Rayman Origins można zauważyć dużą różnorodność ryb, większość z nich to wrogowie z Morza Szczęśliwości, jak Rozdymki, Kolczaste Ryby i Karmazyny. W głębszych obszarach znajdujemy Świecące Ryby i Żabnice, mające możliwość oświetlenia drogi Raymana i pomagania w unikaniu niebezpiecznych ataków pazurów. W niektórych obszarach widać duże grupy życzliwych, barwnych ławic ryb; Te nieszkodliwe stworzenia nie ranią Raymana i zwykle starają się go unikać. Jednak ze względu na ich jasne kolory i dużą liczbę, mogą zajmować niemal cały ekran i mylić gracza. Mogą też zamaskować grupy Karmazynów, Lumsów lub nawet tajne pokoje z klatkami. Choć tradycyjna Pirania z poprzednich gier miała powrócić w Rayman Origins, to zostało to zmienione przed wydaniem. Zamiast tego, w Krainie Smakoszy można zobaczyć podgatunek – Młode Piranie.

Rayman Legends Edytuj

W niektórych światach Rayman Legends, a zwłaszcza Fiesta de los Muertos, można zobaczyć kości ryb w kilku miejscach, sugerując, że wiele istot morskich zostało zabitych przez koszmary, w stuleciu, które poprzedziły przebudzenie Raymana.

RL Swamp Fish

Ryba z Rayman Legends.

Podobnie jak w niektórych bagiennych wodach z Rayman 2, ości ryb można zobaczyć w różnych miejscach w całej grze, a niektóre działają jak bariery, które muszą zostać zniszczone.

W Zakumkanej Historii można dostrzec łososie, jako element otoczenia. Jednak, w wersji Wii U gry Murfy może zaatakować je dla Lumów. Te same wielobarwne ryby pochodzące z Rayman Origins można zobaczyć w pierwszym poziomie 20.000 Mil Podlumskiej Żeglugi.