FANDOM

RozdrozeMarzen-Planeta

Rozdroża Marzeń widziane z wszechświata

Rozdroża Marzeń lub Kraina Marzeń (ang. Glade of Dreams lub Crossroads of Dreams) – kraina, w której żyją Rayman i jego przyjaciele.

Otoczona przez Morze Lumów, składa się z jednego dużego kontynentu wraz z archipelagiem małych wysp na jego południowo-zachodnim brzegu. Jest wypełniona przez różnorodne środowisko, począwszy od naturalnego (lasy, jeziora, rzeki, góry, jaskinie i wulkany) do surrealistycznego (miejsca złożone wyłącznie z muzyki, przyborów artystycznych czy słodyczy).

Rozdroża Marzeń zostało stworzone przez Polokusa, Śniącego Bańki, którego moc jest silna na tyle, by jego drobny sen lub pragnienie stały się rzeczywiste.

HistoriaEdytuj

Na początku istniały wyłącznie Lumy - cztery typy: żółte Lumy, powstałe z rozbicia przez robopiratów Serca Świata, Czerwone Lumy, które uzdrawiają, Szkarłatne Lumy, które powodują wiszenie i niebieskie Lumy, które dodają powietrza. Pewnego dnia ze skupienia Lumsów powstał duch świata - Polokus.

Polokus wide shot

Polokus - stwórca Rozdroży Marzeń.

Według legendy, Rozdroże byłao pierwotnie ukształtowane jako dysk, a bogowie walczyli o władzę nad Sercem Świata, który znajdował się w centrum dysku.

Polokus, znany też jako Śniący Bańki tworzył świat poprzez swoje sny. Użył swojej mocy, żeby stworzyć mieszkańców. Zaczął od wróżek, które są jego emisariuszkami. Po pierwszych 4 lumach, stworzył Srebrne Lumy, które dodają moc. Następnie stworzył Teensienów, którzy mieli otwierać przejścia do różnych miejsc. Potem utworzył siłacza Clarka, który miał ukształtować góry i rzeki w krainie. Następnie stworzył Globoxa i jego żonę oraz dzieci, Murfego - Latającą Encyklopedię i pijaka Eiga. Finalnie Polokus zapadł w sen, a obudzić go mogły tylko 4 Maski, które odesłał do czterech świątyń.

Niefortunnie, Polokus nie był w stanie powstrzymać swoich złych snów, a sny tej istoty miały tworzą moc, co spowodowało powstawanie przerażające potworów i złowrogich stworzeń. Wówczas to Nimfy postanowiły stworzył Raymana - istotę mogącą pokonać zło. Potwory zostało ostatecznie pokonane i uwięzione w Krainie Żywych Umarlaków, a złe sny w Jaskini Złych Snów.

W Raymanie 3: Hoodlum Havoc, jednym z cytatów wypowiedzianych przez niezadowolone żółwie, jest "Gdybym trzystuletniej młodości...", co wskazuje, że w czasie akcji tej gry, świat Raymana ma co najmniej trzy wieki.

Geografa Edytuj

R1PS1WorldMap

Dolina - kluczowa lokacja Rozdroży Marzeń.

Rayman 1 Edytuj

Osobny artykuł: Dolina

Akcja pierwszej gry odbywa się w rozległej dolinie, położonej gdzieś w Rozdrożach Marzeń. W dolinie znajduje się mieszanina naturalistycznych środowisk (lasów, gór, jaskiń) i surrealistycznych (muzyka, sztuka, słodycze).

Rayman 2: The Great Escape Edytuj

W Rayman 2: The Great Escape, Rozdroża Marzeń jest przedstawione na większą skalę, choć widać tylko naturalne środowisko, takie jak góry, lasy, jeziora, jaskinie, plaże, bagna i pola. Różnice między krainami nie są aż tak wyraźnie, a całość jest dość jednostajna.

IsleofDoors2

Wyspa Wrót tworzy geograficzną obszaru z drugiej części, widoczną z lotu ptaka.

W pierwszej części Rayman podróżował między krainami na piechotę, lecz w drugiej części używa do tego Portalu. Oficjalna mapa, która pojawiła się w tej grze pokazuje, że akcja gry dzieje się na będącej częścią Rozdroży wyspie i kilkoma mniejszymi. Dowiadujemy się także że otaczający Rozdroża Marzeń ocean jest znany jako Morze Lumów.

Rayman 3 (GBA) Edytuj

Mapa gry przedstawia wielką wyspę na której dzieją się wydarzenia. Dodatkowo, istniej wyspa w kształcie sześcianu, gdzie gracz może skorzystać z usługi GameCube Link.

R3 GBA map

Mapa gry Raymna 3 (GBA).

Rayman 3: Hoodlom Havoc Edytuj

The Crossroads of Dreams Rayman 3 map

Miniaturowa mapa lokalizacji z Rayman 3: Hoodlum Havoc, z oficjalnej strony. Na chwilę obecną, mapa w wysokiej rozdzielczości pozostaje publicznie niedostępna.

Obszar w grze zawiera naturalistyczne krainy, które są podobne do tych z Rayman 2, jednak przejścia między krainami nie są tak płynnie, jak Rayman 2, ale kontrastują ze sobą tak, jak w oryginalnej grze. Rayman podróżuje z idyllicznego krajobrazu celtyckiego do wypalonej pustyni, a z lodowatego pasma górskiego do fabryki podziemnej.

Jedna, oficjalna strona Rayman 3 zawierała interaktywną mapę przedstawiającą zależności geograficzne między poziomami gry.

Rayman : Szalone Kórliki Edytuj

Jedyną nazwaną lokacją w grze jest wspomniany w instrukcji The Dream Forest, gdzie rozpoczyna się akcja gry. Cała reszta stanowi realistyczne lokacje, w tym boisko, cmentarz czy pustynia skalista.

Rayman Raving Rabbids (GBA) Edytuj

Port na konsolę Game Boy Advance bardzo się różni pod względem lokacji, od wersji na komputer i konsole

Forest World

Mapa The Dream Forest.

stacjonarne. Zamiast realistycznych lokacji, gra zawiera światy nawiązująca do części pierwszej, jako chociażby świat słodyczy, czy występujący też w oryginalne wersji, lecz różniący się w pewien sposób The Dream Forest. Każdy świat posiada własną mapę.

Rayman Origins Edytuj

Czwarta z głównych sagi- Rayman Origins, odbywa się na grupie wysp. Podobnie jak w części pierwszej, są wyraźnie odrębne, a niektóre są naturalistyczne (las, góry, morze), podczas gdy inne są surrealistyczne

Cadre droite

Świat w Rayman Origins.

(muzyka, żywność, maszyny). Chociaż niektóre z tych miejsc silnie przypominają obszary Doliny, nie wydaje się, aby były z nią połączone, lecz tylko do nich nawiązują. Rayman Origins wprowadza również Chrapiące Drzewo - obecną siedzibę Polokusa, oraz Krainę Żywych Umarlaków - więzienia dla wytworów koszmarów. Nie jest znane dokładne powiązanie wysp z czwartej części z wyspą z Rayman 2: The Great Escape, lecz istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że archipelag widoczny na specjalnej mapie Rayman 2, jest właśnie zbiorem wysp z Rayman Origins.

Rayman Jungle Run Edytuj

Akcja gry dzieje się w Pokręconej Dżungli.

Rayman Legends Edytuj

Ze względu na brak jakiejkolwiek mapy, nie jest znana zależność geograficzna między krainami z piątej części. Niektóre światy cechują podobieństwa do światów, które wystąpiły w Rayman Origins co może wskazywać, że niektóre światy z tej gry są w rzeczywistości światami Rayman Origins, ale zmieniły się ze względu na minione od poprzedniej części lata. Zakumkana Historia wydaje się być Pustynią Dijiridów ze drastycznie zmienionym klimatem, z suchego na mokry (wilgoć wraz z piaskiem tworzy błoto, co może wyjaśniać pochodzenie tamtejszych bagien), zaś Małaki w tarapatach przypomina zurbanizowaną Pokręconę Dżunglę. W grze dowiadujemy się iż to właśnie w świecie Małaki w tarapatach umiejscowione jest chrapiące drzewo, co może być potwierdzeniem tej tezy - otoczenie wokół Chrapiącego Drzewa w Rayman Origins, przypomina Pokręconą Dżunglę. 20.000 Mil Podlumskiej Żeglugi może zaś być w rzeczywistości Morzem Szczęśliwości, z pływającymi odłamkami metalu pozostałymi po eksplozji bazy Magika.

RFRMAP

Mapa z Rayman: Fiesta Run.

Rayman Fiesta Run Edytuj

W grze można wyświetlić mapę pokazującą poziomy w grze. Świat wydaje się nawiązywać do Krainy

Smakoszy, oraz Fiesta de los Muertos Dostępna jest osobna mapa dla Candy World.

Rayman Adventures Edytuj

W Rayman Adventures można zobaczyć mapę świata przedstawiająca pięć światów gry. Ujawnia ona że Zakumkana Historia sąsiaduje bezpośrednio z

Olympus Maximus, a Małaki w Tarapatach z nową lokalizacją - Wild Wild East. Mapa potwierdza poprzez nazewnictwo krain, powiązanie pomiędzy a 20.000 Mil Podlumskiej Żeglugi może zaś być w rzeczywistości Morzem Szczęśliwości.

Map new

Mapa świata z Rayman Adventures.

Na mapie są widoczne, dwie nienazwane krainy ukryte za chmurami. Mogą zostać ujawnione w dalszych autokatalizach gry.

Archipelag Edytuj

Archipelag jest zbiorem siedmiu małych wysp, położonych na Morzu Lumów, na południowo-wschodnim wybrzeżu Rozdroży Marzeń. Archipelag nigdy nie jest wspomniany bezpośrednio w jakiejkolwiek grze jednak jest onawyświetlany i oznaczona na oficjalnej mapie, która została dostarczona wraz z egzemplarzami Rayman 2: The Great Escape.

Uniwersum Edytuj

Większość gier Rayman wydaje się odbywać na kontynencie Rozdroży, więc niewiele wiadomo o reszcie wszechświata Raymana. Mapa wskazuje na Archipelag znajdujący się na południowo-wschodnim wybrzeżu Rozdroży, ale nigdy nie jest on odwiedzany w grach.

Planeta Rozdroży ma dwa Księżyce, z których jeden jest postrzegany jako większy od drugiego widać je wyraźnie w pewnych punktach w Rayman i Raymanie 3. Są jednak miejsca zarówno w Rayman jak i Rayman 2, podczas których wydaje się, że jest tylko jeden Księżyc; nie wiadomo, co powoduje te astronomiczne zjawisko, podczas którego jeden nie jest widoczny.

Planeta Raymana jest częścią systemu gwiezdnego z dwoma żółtymi Słońca, z których jeden jest większy od drugiego. Te Słońca można zobaczyć zarówno w Rayman 3, ale nie w Rayman, a tylko w niektórych częściach Rayman 2, co wydaje się bardzo prawdopodobne, że jest słońce większe i mniejsze.

Menu Rayman M pokazuje różne części układu, w tym Słońce, Księżyc i dwie planety. Jedna planeta, która jest pokryta chmurami zielononiebiesko-niebieskimi, to prawdopodobnie planeta Rozdroży Marzeń, a druga planeta wydaje się sucha i pustynna. Istnieje również wiele punktów w każdej grze, w której na niebie widoczne są gwiazdy, a Lumy w Rayman 2 informują Raymana, że ​​istnieją inni bogowie, które istnieją na innych "światach", co sugeruje, że wszechświat Raymana może być znacznie bardziej rozległy niż ten, który jest pokazany w grach.

Planeta Rozdroży jest dobrze widoczna podczas przerywników filmowych Rayman Legends, kiedy widzimy wywalonego w kosmos Magika. Dowiadujemy się też, że na niedalekiej planetoidzie z gwiazdozbioru muchy, mieszkają diabły.

MieszkańcyEdytuj

PozytywniEdytuj

NegatywniEdytuj

Krainy na Rozdrożu Edytuj

W Raymanie 1Edytuj

W Raymanie 2Edytuj

W Raymanie MEdytuj

W Raymanie 3Edytuj

  • najprawdopodobniej wszystkie krainy z Raymana 3

W Rayman: Szalone KórlikiEdytuj