FANDOM

RozdrozeMarzen-Planeta

Rozdroże Marzeń widziane z wszechświata

Rozdroże Marzeń lub Kraina Marzeń (ang. Glade of Dreams lub Crossroads of Dreams) – kraina, w której żyją Rayman i jego przyjaciele.

Otoczona przez Morze Lumów, składa się z jednego dużego kontynentu wraz z archipelagiem małych wysp na jego południowo-zachodnim brzegu. Jest wypełniona przez różnorodne środowisko, począwszy od naturalnego (lasy, jeziora, rzeki, góry, jaskinie i wulkany) do surrealistycznego (miejsca złożone wyłącznie z muzyki, przyborów artystycznych czy słodyczy).

Rozdroże Marzeń zostało stworzone przez Polokusa, Śniącego Bańki, którego moc jest silna na tyle, by jego drobny sen lub pragnienie stały się rzeczywiste.

HistoriaEdytuj

W Rayman 2: The Great Escape po zbieraniu żółych lumek można uzyskać wiedzę, która opowiada o Rozdrożu Marzeń. Według dwójki wyglądało to tak:

Rayman2 map

Mapa poziomów z Raymana 2

Wszystko, co żyje wokół, to Lumy. Istnieją cztery typy: żółte Lumy, powstałe z rozbicia przez robopiratów Serca Świata, Czerwone Lumy, które uzdrawiają, Szkarłatne Lumy, które powodują wiszenie i niebieskie Lumy, które dodają powietrza. Pewnego dnia ze skupienia Lumsów powstał duch świata - Polokus. Spowodował, że jego marzenie się spełniło. Użył swojej mocy, żeby stworzyć ludzi do świata. Zaczął od wróżek, które są jego emisariuszkami. Po pierwszych 4 lumach, stworzył Srebrne Lumy, które dodają moc. Następnie stworzył Teensienów, którzy mieli otwierać przejścia do różnych miejsc. Potem utworzył siłacza Clarka, który miał ukształtować góry i rzeki w krainie. Następnie stworzył Globoxa i jego żonę oraz dzieci, Murfego - Latającą Encyklopedię i pijaka Eiga.

Polokus nie był jednak w stanie powstrzymać swoich złych snów, a sny tej istoty miały tworzą moc, co spowodowało powstawanie przerażające potworów i złowrogich stworzeń. Wówczas to Nimfy postanowiły stworzył Raymana - istotę mogącą pokonać zło. Potwory zostało ostatecznie pokonane i uwięzione w Krainie Żywych Umarlaków, a złe sny w Jaskini Złych Snów. Finalnie Polokus zapadł w sen, a obudzić go mogły tylko 4 Maski, które odesłał do czterech świątyń.

Następne wydarzenia pojawiły się w grze Rayman.

MieszkańcyEdytuj

PozytywniEdytuj

NegatywniEdytuj

Krainy na Rozdrożu Edytuj

W Raymanie 1Edytuj

W Raymanie 2Edytuj

W Raymanie MEdytuj

W Raymanie 3Edytuj

  • najprawdopodobniej wszystkie krainy z Raymana 3

W Rayman: Szalone KórlikiEdytuj