Fandom

Rayman Wiki

Rayman Raving Rabbids (anulowany prototyp)

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rayman Raving Rabbids – anulowana czwarta gra z serii po Rayman 3: Hoodlum Havoc. Tytuł miał być tworzony przez firmę Ubisoft, z czego prace nad Raymanem 4 przez malutkie studio Phoenix Interactive Entertainment zostały odwołane. Pierwszy raz Ubisoft zapowiedział grę w dniu 3 maja 2006 roku. Gra miała pierwotnie być exclusivem na Wii, ale pomyślano też o wydaniu na inne platformy.

Fabuła gry miała być uproszczona, stereotypowa i niedorzeczna, parodiować opowiadanie historii, które są standardem w grach platformowych. Celem nie była skomplikowana fabuła, ale odpowiednie ramy dla rozwoju postaci i sytuacji. Ancel mówiąc na temat gry: To komedia, jak np. Marsjanie atakują! lub niektóre filmy Monty Pythona. Chciałem, aby gra miała zabrzmienie absurdalne i śmieszne.

Rabbidsscan.png

Artykuł w Nintendo Power przedstawiający anulowany prototyp.

Fabuła

W czasie pierwotnego czwartego Raymana, lub może wcześniej, Rozdroża Marzeń była zamieszkana przez niewinnych i przyjaznych królików. Z powodu ich przyjaznego nastawienia, króliki były odrzucane i zastraszane przez inne stworzenia. Gdy odizolowali się od świata, ostatecznie stali się złymi, szalonymi i pełen nienawiści istotami. Gra rozpoczyna się w momencie, gdy po dziesięcioleciach lub stuleciach spisek i intryg, Kórliki postanowiły znowu ujrzeć światło dzienne i zaczęły wyrastać z ziemi w dużych ilościach, uzbrojonych w gigantyczne maszyny wojenne oraz w latające spodki, które mają za zadanie rozpocząć inwazję w Rozdroży, by zemścić się za to, że były źle traktowane. Jedyną osobą, która może pokonać Kórlików i położyć kres ich inwazji był Rayman, bohater, który uratował Rozdroża i przyjaciół nie jeden raz. Postacie znane z poprzednich gier o Raymanie pojawiają się w tej części i znalazły się w nowej, niebezpiecznej sytuacji, których Kórliki zamierzają wykorzystać przyjaciół Raymana do ich "dziwnych celów".

Podczas gry Rayman spotyka i zakochuje się w żeńskim odpowiedniku z własnego gatunku. W celu pokonania Kórlików, Rayman był zmuszony połączyć siły z Andre, nikczemnego Czarnego Luma, który zorganizował mroklumową inwazję w trzeciej części. Inne postacie z Raymana 3 również się pojawiają. Wczesne zwiastuny pokazują Małaków uciekających przed wojskiem Kórlików. Przywódca nikczemnych Kórlików był otyły i dekadencki, zwącym się Cesarzem Kórlików. Porywa i więzi dziecko Globoxa, dziewczynę Raymana oraz (prawdopodobnie) dziewczynę Andre. Andre jednak pozostawia Raymana, by protagonista uratował ich wszystkich.

RRR-Warthog.PNG

Rayman na guźcu.

Rozgrywka

Gra miała być platformówką w 3D, podobne jak Rayman 2: The Great Escape i Rayman 3: Hoodlum Havoc. Dominowanym elementem był otwarty świat, który gracz mógł zwiedzać i wchodzić z jednego obszaru do drugiego, tak jak w innej grze tego samego twórcy odpowiedzialny za tą serię - Beyond Good & Evil. Rayman musiałby walczyć z Kórlikami, podobnie jak w walce opartej w Rayman Origins, w której ogromna ilość przeciwników na ekranie mogła znajdować się w dowolnym czasie.

W celu uzupełnienia pewnych elementów rozgrywki, Rayman mógł zahipnotyzować Kórlików tańcząc, przejmując kontrolę nad nimi i manipulowanie nimi w dostępnych obszarach gry. Gracz by musiał wybrać dowolny utwór muzyczny i tańczyć w rytmie utworu. Protagonista mógł nosić kilka różnych strojów (nawet tych, które występują w finalnej wersji), każdy oparty na innym stylu muzycznym. Jednak taniec miał być mniej więcej jak mini-gry, i nie miały kluczową rolę w rozgrywce.

Inną ważną cechą była zdolność oswajania mrocznych stworzeń, by ich ujeżdżać, mianowicie: gigantyczne pająki, rekiny, ptaki i guźce. Każde stworzenie, miało własne zdolności, pająki mogły wspinać się po ścianach i sufitach, rekiny mogły pływać, ptaki mogły latać, itd. Istoty te pomogłyby Raymanowi pokonać Kórlików i ich maszyny.

Rozwój

RaymanPrison.PNG

Szkic pokazujący Raymana w celi, który przechodzi w ewolucję.

Niewielka grupa deweloperów Ubisoft Montpellier rozpoczęła pracę nad Raymanem 4, podczas gdy adaptacja filmu Peter Jacksona: King Kong była w fazie produkcji. W tym czasie deweloperzy nie mieli pomysłów na charakterystycznych wrogów, by użyć ich do gry. Kiedy magazyn Nintendo Power wyraził zainteresowanie obejmujące nową grą o Raymanie, Michel Ancel szybko nakreślił koncepcję nowego wroga, podczas jazdy pociągiem z Montpellier do Paryża. Gra była rozwijana dla PlayStation 2, dopóki deweloper otrzymał nową konsolę firmy Nintendo, Wii. Dla tej konsoli, deweloperzy zaczęli eksperymentować z wieloma elementami rozgrywki, w czego rezultacie elementy akcji i platformówki w grze zostały ostatecznie usunięte i zastąpione zestawem mini-gier. Finalnie Rayman Raving Rabbids był nie do poznania w porównaniu do pierwotnego Raymana 4. To wzbudziło kontrowersje wśród fanów serii, zarzucono firmę Ubisoft o kłamstwo i o podawania fałszywych informacji. Finalna gra spowodowała duży spadek w popularności Raymana, lecz po kilku latach zainteresowanie graczy znów rosło gdy na rynku ogłoszono Rayman Origins.

Szkice koncepcyjne

Cesarz Kórlików był anonimową postacią, która miałaby ważną rolę w pierwotnym Rayman Raving Rabbids. Był ogromny, ślamazarny i cierpiął na otyłość, który prawdopodobnie jest nawiązaniem do Jabba z Gwiezdnych Wojen. Prawdopodobnie miał śledzić ruchy Raymana jak pokonuje swoich podopiecznych, jak pokazano w jakiejś koncepcji. Dziewczyna Raymana też była nieznaną postacią, która też miała mieć rolę w tym prototypie. Miała być kobietą, pochodzącym z gatunku z rasy Raymana. Była przez Nintendo Power postrzegana w kilku koncepcjach podanych w artykule O to nadchodzący Rayman Raving Rabbids. Według Michela Ancela, "Rayman będzie musiał uratować świat, swoją dziewczynę i dziewczynę swojego starego wroga, jak i również jego samego starego wroga!". Koncepcje sztuki pokazują, że dziewczyna Raymana i dziecko Globoxa są poddanymi sługami Cesarza Korlików. Potwierdzono również, że "stary wróg", z którym Rayman będzie musiał połączyć siły był André, co prawdopodobnie oznacza, że też główny bohater będzie musiał uratować jego dziewczynę.

Informacje prasowe

Raygirlspiders.gif

Rayman chroni swoją dziewczynę przed pająkami.

RaygirlEmperorRabbid.PNG

Szkic koncepcyjny z Cesarzem Kórlików i jego poddani, dziewczyna Raymana i dziecko Globoxa.

Ubisoft mówi o oficjalnym wydaniu gry w 2006 roku, jak i o jej zainteresowaniu:

Rayman Raving Rabbids oznacza powrót Raymana, w jego najzabawniejszej przygodzie w historii. Gdy jego świat jest zagrożony przez niszczycielską inwazję oszalałych królików, Rayman musi stawić czoła przed tymi futrzanymi wrogami i pokrzyżować ich niegodziwe plany. Korzystanie szereg fantastycznych nowych umiejętności, a przy pomocy magicznych stworzeń, Rayman będzie musiał wykorzystać wszystkie swoje najlepsze zdolności, aby ocalić swój świat z tych szalonych królików i ich wybrykami z zającej świadomości. "To prawdziwa przyjemność dla mnie, aby być z powrotem przy pracy nad zupełnie nowym Raymanem", powiedział Michel Ancel. "Na razie będzie to moja ostatnia gra, a zespół Montpellier zasiadł i zaczęliśmy mówić trochę o zabawie z Raymanem i jego wszechświecie. Wprowadziliśmy jednak trochę problem, ponieważ nasza gra została zaatakowana przez tysięcy szalonych i błędnych zająców, które najwyraźniej przygotowywali ten atak od pierwszej gry z Raymanem. Jesteśmy teraz wysyłani przez SOS dla wszystkich zmotywowanych graczy, aby pomóc nam pozbyć się ich jak najszybciej! Oto lista cech, które znajdziesz w nowej grze!

  • Zwalczanie Ultra-szalonych królików – przejmij kontrolę nad Raymanem i jego umiejętnościami, aby uratować jego świat z Kórlików. Są złośliwi, szaleni i całkowicie spod kontroli. Istnieje kilka rodzajów Kórlików, który każdy ma swoją złośliwą cechę.
  • Mistrz i jeździec stworzeń – można ujeżdżać różne stworzenia takie jak: rekiny, orły, nosorożce, pająki i skalary. Rayman może opanować unikalne zdolności każdego zwierzęcia, aby pomóc w walce z przebiegłymi królikami.
  • Ubieraj się, by zaimponować – dostosowuj przebranie Raymana. Ubierz się w punk, pop, rock czy hip hop, by infiltrować zająców i pokrzyżować ich przebiegłe plany.
  • Poznaj kolorowy, fantastyczny świat Raymana – poznaj niesamowite środowiska free-roaming i podziwiaj piękne krajobrazy, które łączą epicki realny i fantastyczny styl, które tworzą wizualnie doświadczenie.

Galeria

Poniżej znajduje się zbiór zdjęć opublikowanych w okresie, gdy pierwotny Rayman Raving Rabbids był w fazie produkcji, zanim stał się zbiorem mini-gierek. Widać na zdjęciach Raymana ujeżdżającego kilka stworzeń, liczne walki ze złowrogo wyglądającymi Kórlikami, które wykorzystują własne maszyny mordu. Ostateczny wygląd Kórlików został zmieniony, ale niektóre Kórliki mają wygląd jak z ostatecznej wersji.

Wersja na GBA

O ile ostatecznie Rayman Raving Rabbids stał się zbiorem mini-gier, to wersja na Game Boy Advance jest platformówką 2D. Ta na konsolę przenośną jest połączeniem gry Rayman 4 nad którym pracował Phoenix Interactive i tego prototypa nad którym już pracował bezpośrednio Ubisoft. Zawiera fabułę z anulowanej wersji, światy z anulowanego Raymana 4, kostiumy mające specjalne właściwości, wygląd Kórlików z tego prototypu i postacie, które nie występują w pierwowzorze.

Rayman 4 Zwiastun02:19

Rayman 4 Zwiastun

Zwiastun gry.

Rayman 4 Teaser Video00:27

Rayman 4 Teaser Video

Teaser gry.

Rayman Raving Rabbids E3 2006 trailer01:11

Rayman Raving Rabbids E3 2006 trailer

Trailer na E3 2006.

Rayman 4 - Michel Ancel attacked by Rabbids in E3 200601:04

Rayman 4 - Michel Ancel attacked by Rabbids in E3 2006

Więcej w Fandom

Losowa wiki