Fandom

Rayman Wiki

Rayman Origins

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rayman Origins – dwuwymiarowa platformówka typu sidescroller (tak jak jej następca), czwarta z kolei główna odsłona serii, która jest pierwszą od dłuższego czasu grą, gdzie Kórliki nie grają głównej roli. Pierwszy raz zapowiedziano produkcję na targach E3 w 2010 roku.

Gra została wydana 15 listopada 2011 w Północnej Ameryce oraz 24 listopada 2011 w Europie na PlayStation 3, Xboksa 360 i Wii. W kwietniu 2012 miejsce miała premiera rozszerzonej o nowe funkcjonalności wersji na PlayStation Vita. Produkt na systemie Microsoft Windows pojawił się 29 marca 2012; premiera wersji na 3DS-a była w czerwcu 2012.

Fabuła

Z Krainy Żywych Umarlaków wydostają się pokonane dawno temu przez Raymana, stwory powstałe z koszmarów Polokusa. Rayman, Globox, oraz dwóch Tinsów próbując ich powstrzymać, zostają zamknięci w klatkach. Po wydostaniu się z potrzasku spotykają Murfiego, który informuje ich, że przez inwazję Polokus zwariował. Livingstony i inni przeciwnicy, porywają Elektruny przez co pomiędzy krainami pojawiają się szczeliny. Bohaterowie wyruszają uwolnić Elektruny, pokonać wrogów, oraz odnaleźć Zęby Czaszek, dzięki którym dostaną się do Krainy Żywych Umarlaków i pokonają Wielka Mamę. W między czasie jeden z przyjaciół Raymana - Magik, potajemnie zaczyna współpracę z koszmarami Polokusa i tworzy bazę w Humorzastych Chmurach, gdzie zaczyna produkować złowrogie Roboty.

Trofea

Podczas swoich misji Rayman i jego przyjaciele mogą zdobywać trofea lub osiągnięcia.

  • Globoxo Rayman
  • Tins Ray
  • Czerwony Globox
  • Tins czarodziej
  • Grand Minimusin
  • Ognisty Tins
  • Globteen
  • Pierwszy Grand Minimusin
  • Glombrox
  • Tenseete
  • Zielony Tins
  • Bad Rayman

Skórki

W grze za ratowanie Elektrunów z klatek, otrzymujemy skórki dla bohaterów gry. Część z nich to zupełnie nowe postacie, a reszta to po prostu inne wersje znanych już bohaterów.

Światy

W grze istnieją też światy, które pojawiają się na mapie dopiero po przejściu Mistycznego Szczytu.

Tryb Around the world01:29

Tryb Around the world

Zwiastun Around the World

Wycofane rzeczy

Wycofane postacie

Wycofane poziomy

Wycofane inne

Jestkjaeuwgkwygk.jpg

Wygląd książeczki

Artbook

Do edycji kolekcjonerskiej dołączona jest książka zawierająca wiele wytłumaczeń do gry Rayman Origins.

Całość jest dosyć obszerna. Dowiadujemy się z niego np. dlaczego Globox jest niebieski. Niektóre z stron tej albumu znalazły się w Pokoju z Mozaikami.
Rayman Origins - Developer Interview03:52

Rayman Origins - Developer Interview

Rayman Origins Edycja Kol..jpg

Prezentacja Edycji Kolekcjonerskiej

Ciekawostki

  • W wersji angielskiej każda z nazw czterech głównych lokacji i ich późniejszych odpowiedników posiada w inicjałach tę samą literę. Wyjątkiem jest Kraina Smakoszy, która nosi nazwę Gourmand Land.
  • Na konferencji E3 '11 można było zagrać w grę.
  • Początkowo nie planowano wersji na komputery.
  • Na tyłach opakowań oficjalnie wydanych gier jest źle przetłumaczony pewien fragment, z którego wynika ,że głównymi wrogami są Mroklumy (Pomóż Raymanowi i jego przyjaciołom przywrócić pokój na Rozdrożach Marzeń i przepędzić Mroklumy w nowej przygodzie pełnej niespodzianek i wielkich potyczek z bossami). Powinno być napisane Mrotruny.
  • Dawniej postaci miały mieć zamiast jednego życie, aż pięć żyć, ale usunięto to, żeby zmniejszyć poziom trudności.
  • W grze znajduje się sekret – po przejściu Krainy Żywych Umarlaków w trybie wieloosobowym kilka osób może być tą samą skórką.
  • W wersji na PlayStation Vita w Chrapiącym Drzewie znajduje się pokój z mozaikami. Można dowiedzieć się np. czemu Globox jest niebieski, bez potrzeby kupowania wersji kolekcjonerskiej.
  • Krainy w których walczy się z czterema władcami, reprezentują cztery podstawowe żywioły: Pokręcona Dżungla - ziemia, Pustynia Dijiridów - powietrze, Kraina Smakoszy - ogień, Morze Szczęśliwości - woda.

Więcej w Fandom

Losowa wiki