Fandom

Rayman Wiki

Rayman Legends

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Rayman Legends – piąta główna odsłona z serii Rayman i bezpośrednia kontynuacja Rayman Origins.

Poprzednia fabuła

Kiedy Rayman, Globox i Małaki wędrują przez zaczarowany las, nagle odkrywają tajemniczy namiot pełny urzekający obrazów. Gdy spojrzeli bliżej, zrozumieli, że obrazy wydają się opowiadać historię mitycznego świata. Gdy skupili się na tych dziełach ukazujących średniowieczną krainę, zostali wessani do obrazów i tak zaczęła się przygoda. Grupa musi przebiec, przeskoczyć i utorować sobie drogę przez ten świat, aby uratować sytuację i odkryć tajemnice każdego legendarnego obrazu. Okrążając krainy będziemy walczyć z najróżniejszymi wrogami. 

Obecna fabuła

Podczas 100-letniej drzemki koszmary mnożyły się, rozprzestrzeniały się, tworzyły nowe, jeszcze gorsze niż wcześniej. To stworzenia z legend… smoki, wielkie żaby, potwory morskie. Stworzyły niesamowite światy w Rozdrożach Marzeń i szerzą chaos, chwytając wszystkie Małaki, które wpadną im w ręce. Sklonował się też Magik i powstały Mroczne Małaki. Wreszcie, dzięki pomocy Murfy'ego, Rayman i Globox zostają zbudzeni, by zmierzyć się z tymi koszmarami i uratować Małaki. Po przebudzeniu zauważają, że ich stary przyjaciel Śniący Bańki wypełnił swój dom magicznymi obrazami, które przedstawiają stworzone przez koszmary światy.

Rozgrywka

Rozgrywka jest kalką tego który zadebiutował w Rayman Origins, jednak sam styl graficzny jest inny. Nowościami są między innymi poziomy muzyczne oraz dodanie trzeciego wymiaru do świata gry (np. bossowie renderowani są trójwymiarowo), a także dynamicznego cieniowania. Elektruny zostały tutaj zastąpione Małakami.

RaymanLegends-DawnoDawnoTemu-02.png

Widok po uratowaniu Małaka z sekretu

Murfy

Murfy po raz drugi w serii jest grywalną postacią (tylko na Wii U i PS Vita, na innych platformach jest sterowany tylko w odpowiednich miejscach). Może on pomagać pozostałym postaciom na różne sposoby, np. łaskocząc wrogów.

Najazdy

Cudzy1.png Przeciwnicy z innego najechali obraz w odwiedzonym przez ciebie świecie! Ten najazd stworzył nowy obraz, w którym znajdziesz nowe Małaki do uratowania! Wraz z ratowaniem następnych Małaków pojawią się nowe najazdy! Cudzy2.png
Oficjalny opis w grze

Najazdy to bardzo trudne poziomy z limitem czasowym. Trzeba dotrzeć do końca poziomu w określonym czasie by zdobyć adekwatną ilość Małaków:
40 sekund: 3 Małaki
50 sekund: 2 Małaki
60 sekund: 1 Małak

Grywalne postacie

Odblokowane

Do odblokowania

Księżniczki

Ekskluzywne

Światy

Bossowie

RL Bosses.jpg

Bossowie w Rayman Legends

Bossów jest pięciu. Poziom z bossem jest przed poziomem muzycznym, oraz po poziomie z uciekaniem np. Lucha Libre i wielki pościg, Piekło Uciekło itp.

Reszta obrazów

Poziomy w Wyzwaniach Online

Rayman Legends-wyzwania 2 .jpg

Usunięte poziomy

Usunięte postacie (pozytywne)

Usunięte postacie (negatywne)

Przyjęcie gry

Produkcja zebrała bardzo pozytywne opinie ze strony recenzentów, jak i samych graczy. Średnia w serwisie Metacritic dla tej gry wynosi 92/100 punktów w przypadku wersji na Wii U (wydania na inne platformy nie różnią się zbytnio), co jest całkiem wielkim wynikiem i sporym osiągnięciem francuskiego Ubisoft Montpellier.

Ciekawostki

  • Istnieje edycja specjalna tej gry, w skład której wchodzi sama gra w wersji podstawowej oraz steelbook.
  • Pierwotnie gra miała się nazywać Rayman Origins 2. Świadczy o tym nazwa oficjalnego folderu z tapetami Rayman Legends (RO2_THEME.ZIP), które można ściągnąć w zamian za specjalne punkty na Uplay.

Więcej w Fandom

Losowa wiki