FANDOM

Rayman Junior (znany również jako: Rayman Uczy Matmy i Polaka w Polsce, Rayman Brain Games w USA, כיף ללמוד עם ריימן w Izraelu oraz Maths & English with Rayman w innych regionach) to edukacyjna gra wideo, utworzona na podstawie gry Rayman 1, została jednak przystosowana do używania przez dzieci w wieku 6-8 lat. Uczyła podstaw matematyki i literatury. Wiele wariantów tej gry zostało wydanych w 1996 roku na platformy MS-DOS, a cztery lata później wydana została na platformy Sony Playstation.

RozgrywkaEdytuj

Gra została przystosowana dla młodszych graczy, toteż nie jest ona zbytnio logicznie skomplikowana. Pomniejszono ilość poziomów do 12, podzielonych na 2 światy. W czasie gry, ukazywane są różne zadania, podzielone na trzy poziomy trudności.

Oprócz 12 światów, jest jeszcze dodatkowy jeden,nazwany Ogrodem Betilli, gdzie gracz może praktykować swoje umiejętności.

Nazwy w różnych regionachEdytuj

W USA gra Rayman Junior jest znana jako Rayman Brain Games,co w przetłumaczeniu na polski oznacza Zagadki Umysłowe Raymana. W Wielkiej Brytanii gra znana była jako Maths & English with Rayman (Matma i Angielski z Raymanem). W izraelskiej wersji gra nosi tytuł כיף ללמוד עם ריימן ("Kel Lilmod Im Rayman", czyli "Zabawnie uczyć się z Raymanem" [Fun to learn with Rayman]).

PoziomyEdytuj