FANDOM

R3 LOGOBETA1

Wczesne logo gry użyte w zwiastunie z 2002

Rayman 3 we wczesnej produkcji znacznie różnił się od końcowej gry. Poniżej wyszczególniono wspomniane zmiany w etapie produkcji i pierwotne elementy wizualne, takie jak zrzuty ekranu i prace graficzne.

Wczesny rozwój Edytuj

Rayman-3-beta-000001

Walka z Razoffem we wczesnej wersji gry.

Wcześniejsze media związane z Rayman 3 (beta) pokazują, że twórcy byli skłonni do zachowania wyglądu Raymana i interfejsu (przykładowo pasku życia) z drugiej części serii, postawiono jednak na redesing w finałowej fazie produkcji. Wycięto także nienazwany wodny poziom. Z wczesnych zrzutów ekranów można także zobaczyć, że oświetlenie i estetyka etapów była zmieniona. Usunięto również niektórych przeciwników.

Narzędzia twórców Edytuj

W wersji na GameCube autorzy pozostawili kilka narzędzi, które pomagały twórcom w produkcji. Zostały odkryte przez społeczność. Pierwszy kod znajduje się w pierwszej fazie Rada Rusałek (kiedy Murfy trzyma Raymana za włosy): wciskając R + Start Murfy przestaje latać i zatrzymuje się w miejscu, dopóki gracz nie wykona żadnej akcji. Drugi kod możliwy jest do użycia w czwartej fazie Pustyni Knaarenów. Wciskając ciągle ten sam przycisk, w lewym górnym rogu pojawi się napis „Salle 01” (z francuskiego „Pokój 01”), jeśli gracz wtedy przytrzyma przycisk R i wciśnie górę lub dół na D-pad to liczba (Pokój 01) może wzrosnąć do pięciu. Ciągłe trzymanie R i naciśnięcie „lewo” na D-pad spowoduje teleportację do wybranej lokacji, zależnej od wcześniejszej liczby.

Zrzuty ekranu Edytuj

Usunięte poziomy Edytuj

Wodna kraina Edytuj

Zobacz artykuł: Wodna kraina

Usunięty z powodu braku „rytmu” w porównaniu do innych poziomów, a jako że twórcy nie mieli czasu go dopracować, został całkiem usunięty.

Minigra w szachy Edytuj

Zobacz artykuł: Minigra w szachy

Dwie minigry zostały usunięte z Raymana 3. Ta została odkryta przez znalezienie jej opisu w plikach. Została usunięta zanim w ogóle została nazwana.

Minigra z Xowarem Edytuj

Zobacz artykuł: Minigra z Xowarem

Minigra koncentrowała się wokół usuniętego bossa z gry. Według opisu miała skupiać się na ucieczce przed nim. Nie została także oficjalnie nazwana. Nie jest znany powód jej usunięcia, ale mówi się, że Xowar został wyrzucony z powodu problemów technicznych.

Usunięte postacie Edytuj

Bonton Edytuj

Zobacz artykuł: Bonton

Nieużyty, ale twórcy umieścili go jako ciekawostkę w sekrecie w Wieży Leptysa.

Clark Edytuj

Zobacz artykuł: Clark

Według książki L'Histoire de Rayman były plany wprowadzenia go do gry.

Glute Edytuj

Zobacz artykuł: Glute

Występuje jedynie w sekrecie w Wieży Leptysa, w której występują także inne nieużyte modele.

Goaty Edytuj

Zobacz artykuł: Goaty

Kozo-owca, która została wspomniana rysunkiem i opisem w Rayman Zone. Miała pomagać przeprawiać się przez góry. Została wycięta, aby nie przeciążyć świata zbędną zawartością. Postanowiono jednak zachować ją używając jej modelu jako statuetki w domu Razoff'a.

Gunslinger Hoodlum Edytuj

Zobacz artykuł: Gunslinger Hoodlum

Jeden z wyciętych Mroklumów, widoczny tylko na grafice koncepcyjnej. Nic więcej o nim nie wiadomo.

Hoodloon Edytuj

Zobacz artykuł: Hoodloon

Kolejny Mroklum. Widoczny jedynie w poziomie Szczyt za Chmurami. Według pewnego źrodła miał atakować nalotem na gracza, próbując walnąć go swoim hełmem. Został usunięty z powodu problemów z kamerą przy takich atakach.

Hoover Edytuj

Zobacz artykuł: Hoover

Opisany w sekcji Vip Rayman Zone. Miała to być gigantyczna mięsożerna roślina uwielbiająca śliwki, a gracz miał rzucić jej ogromną śliwkę, aby zamknęła swoją paszcze. Została wycięta z niewiadomych przyczyn.

Kagoubinôme Edytuj

Zobacz artykuł: Kagoubinôme

Typ Mrokluma, który został wycięty z gry przez swoje trudne do przystosowania ataki i problemy techniczne.

Ly Edytuj

Zobacz artykuł: Ly

Oprócz pojawienia się jej posągu jako sekretu w Najdłuższym Skrócie, jej grafika koncepcyjna znajduje się w Rayman: Print Studio, co wskazuje na jej większą rolę we wcześniejszej wersji gry. Została także poddana redesingowi.

Muddibog Edytuj

Zobacz artykuł: Muddibog

W swojej pierwotnej wersji były pełzająca mazią (widoczne na ekranie ładowania w wersji demo Rayman 3). RayWiki podaje, że miały pluć mazią, którą były pokryte, a ich wielka odmiana miała w ataku zgniatać gracza. Nie są to źródła potwierdzone, ale Muddibogi przemieniły się w rzucające kamieniami potwory w pełnej wersji gry.

Murkin Edytuj

Zobacz artykuł: Murkin

Wycięte z pełnej wersji gry, widoczne na pewnej grafice ze wcześniejszych prac. Typ Małaków, który wrócił w grze Rayman: Hoodlums' Revenge.

Scaleman Edytuj

Zobacz artykuł: Scaleman

Wycięty, ale występujący w Rayman 3 (GBA).

Siamese Hoodlum Edytuj

Zobacz artykuł: Syjamskie Mroklumy

Wycięte z gry bez podanego powodu. Cała wiedza o nich pochodzi z jednej grafiki.

Snoot Edytuj

Zobacz artykuł: Snoot

Usunięty, aby nie przeciążyć uniwersum gry mało istotnymi obiektami/postaciami. Według sekcji Vip w Rayman Zone miał jedynie pić wodę ze strumienia w Lesie Czystoliści.

Snorty Edytuj

Zobacz artykuł: Snorty

Trzecia usunięte zwierze. W sekcji Vip w RaymanZone, miało to być stworzenie, które miało pomagać graczowi kiedy ten utknie na jakiejś zagadce. W plikach gry widnieje także jeden jego cytat.

Wooglah Edytuj

Zobacz artykuł: Wooglah

We wcześniejszej fabule gry miał być ptakiem, na którym podróżują bohaterowie. Został wycięty, ale zachowało się kilka plików o nim mówiących.

Xowar Edytuj

Zobacz artykuł: Xowar

Xowar pojawia się w sekrecie Wieży Leptysa. Usunięty z powodu problemów technicznych z jego programowaniem.

Zaq Edytuj

Zobacz artykuł: Zaq

Miała pojawić się w podwodnym świecie, została usunięta z całym poziomem.

Usunięte obiekty Edytuj

Washing machine

Grafika koncepcyjna Lav-O-Matic.

Lav-O-Matic Edytuj

Zobacz artykuł: Lav-O-Matic

Maszyna miała pojawić się podwodnym świecie z Zaq , ale została usunięta z całą zawartością, z powodu braku jego „rytmu” w porównaniu do innych.

Skrzynka na ślwikę (Plum container) Edytuj

Nieużyty obiekt w grze, znaleziony przez jej crackowanie.

Trap Plum 1
Trap Plum 2

Rayman może uderzyć obiekt, ale podskoczy on wtedy jak zwykła śliwka.

Demo z 2002 Edytuj

R3 -Beta- Holy Sheet

Kiedy gracz zdobędzie wiele punktów w demie, na ekranie wyświetlana jest wiadomość "Holy Sheet".

R3 -Beta- Flag

Flaga w demie ukazuje fabrykę, natomiast w pełnje wersji Elitarnego Szeregowca.

W niektórych platynowych kopiach Rayman Revolution dodawane było demo Rayman 3. Można było takie egzemplarze rozpoznać przez naklejkę na froncie okładki. Istniały także inne gry z serii Rayman, które posiadały dodane to samo demo, ale mogły zawierać inne poziomy niż te z wersji PS2. Demo miało następujące różnice i zawartość:

  • Posiadało wczesny trailer, który różnił się od nowszego muzyką, zdjęciami z gry, teksturami (min. ogień) i wyglądem Raymana z Rayman 2 w filmiku z Leptysem.
  • Ekran ładowania dem na PC był wczesną grafiką ze „Zwyczajnych Podejrzanych” (ang. „The Usual Suspects”), wprowadzającą Razoffa, wczesny model Knaarena, Wybuchniaka i Muddiboga.
  • Ekran ładowania w demie z PS2, był wzorowany na automacie do gry, przy którym kręcił się Elitarny Szeregowiec. Bardzo podobny ekran ładowania istniał w Rayman M na PS2.
  • W poziomie „Niebezpieczna gra” (ang. „Dangerous Game”) Skarbonki miały inny wygląd.
  • Kiedy Rayman wiesza się za pomocą Szczękostrzału, krzyczy jak Tarzan.,
  • Globox i Andre mają inne głosy niż w pełnej angielskiej wersji gry.
  • Celownik namierzania przeciwnika jest inny.
  • Inna muzyka i dźwięki niż w pełnej wersji
  • Punkty za akcje są inne, np. zielony klejnot daje 100 punktów w demie, a 1500 w pełnej wersji.
R3 -Beta- Lock Target

Wygląd celownika namierzania w demie jest inny.

-R3 -Beta- Slot Machine

Ekran ładowania w demie na PS2.

OldPigpot

Wcześniejeszy wygląd skarbonki.

Dangerous Game Edytuj

Poziom rozgrywa się w trzeciej fazie Lasu Czystoliści. Zmiany głównie dotyczą muzyki i dźwięków. Na fladze w tym poziomie normalnie widnieje Elitarny Szeregowiec, a w demie fabryka. W wersji demonstracyjnej na PC został także zmieniony wygląd skarbonek.

Special Invaders Edytuj

Rozgrywa się w trzeciej fazie Wieży Leptysa. Główna różnica to brak większości dialogów, które znajdują się w pełnej wersji. Nazwa nadana temu poziomowi została wykorzystana w minigrze do finałowej wersji Rayman 3 (Niezwykli Najeźdźcy ang. Special Invaders). Nazwa nawiązuje do klasycznej gry Space Invaders.

Zwiastun Edytuj

Różni się od finałowego z Raymana 3.

Muzyka Edytuj

W demie na PS2 jedynie ścieżka dźwiękowa walki z Żołnierzem Mroklumem jest używana.

Linki Edytuj