Fandom

Rayman Wiki

Rayman 3: Hoodlum Havoc

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Share

Rayman 3: Hoodlum Havoc – kontynaucja gry Rayman 2: The Great Escape. Gra została wydana w maju 2003 roku na platformy Microsoft Windows, Xbox, PlayStation 2, GameCube, a także na OS X w roku 2004. Powstały również dwuwymiarowe wersje gry na platformy Gameboy Advance, Nokia N-GAGE, DigiBlasta, smartfony i tablety. Rayman 3 jest trzecią grą z głównej serii wykonaną w grafice trójwymiarowej. Gra została wydana w pięciu wersjach językowych (wersja polska jest odrębna). 21 marca 2012 roku odświeżona wersja gry w grafice HD, pod nazwą Rayman 3 HD, została wydana na PlayStation 3 i Xbox 360 w dystrybucji cyfrowej.

Fabuła

Narodziny Armii Mroklumów

Gra rozpoczyna się jakiś czas po wydarzeniach z Raymana 2: Wielkiej Ucieczki. Murfy razem z grupą Sylkinów prowadzą upolowanego mawpawa, nie podejrzewając, że jeden z Czerwonych Lumów - Andre zbuntował się i zmienił w Czarnego Luma. Posiadł on moc zmieniania pozostałych Lumów w Mroklumy. Gdy w końcu zebrał całą armię, na cel wybrał sobie mawpawa: rój Czarnych Lumów rzucił się na zwierzę i obdarł ze skóry. Samo futro posłużyło Andremu za strój. Andre zaczyna gonić Murfy'ego, który schował się przed Mroklumami. Zielonej musze udaje się obudzić Globoxa. Dwójka próbuje jeszcze obudzić Raymana. Globox, chcący to zrobić, przypadkowo wyrywa Raymanowi jego ręce i ucieka, przestraszony przed Andrem. Murfy chwyta Raymana za włosy i razem z
Rada Rusałek.jpg

Rada Rusałek

nim przedostaje się z nim przez kanion. Stworek przebudza się i ucieka.

Rada Rusałek

Na samym początku akcji z Mroklumami Rayman traci dłonie, które przypadkiem wyrwał mu Globox, budząc bohatera. Murfy przelatuje z Raymanem nad kanionem, omijając ataki Elitarnych Szeregowców, którzy do nich strzelali. Gdy obydwaj uciekli, wylądowali w niższym poziomie. Tam obydwaj ruszyli na poszukiwania Globoksa, by Rayman mógł odzyskać dłonie. Po dotarciu aż przed budynek Rady Rusałek, Rayman odzyskuje 'broń' i przypadkiem znajduje Andrego z dwoma Osiłkami. Andre chce podbić świat i położyć dłoń na Sercu Świata. Globox znowu ucieka do budynku, by schronić się przed Mroklumami. Rayman wyrusza na poszukiwanie go. Wewnątrz budynku rozpoczyna się duża trasa poszukiwania Andrego. Starł się z nim i pokonał go, poznając przy okazji moc Zielonej Puszki Laserowego Detergentu. Później powoli zbliżał się do Serca Świata, goniąc Andrego. Już u wrót Serca Świata, Rayman znajduje Globoksa, który przypadkiem... połyka Andre, gdyż zaczął krzyczeć i Andre wleciał do jego ust. Rayman i Murfy kierują się za Globoksem do Serca. Tam rada Małaków daje Raymanowi misję: zaprowadzić Globoksa do Lasu Czystych Liści, do doktora Ottona Psi, by wygonić Andrego z brzucha żaby. Po chwili, Rayman za pomocą funkyboardu dostaje się do Lasu Czystoliścia.

Las Czystoliść

Gdy Rayman z Globoksem przebyli trasę, od razu ruszyli na spotkanie Mroklumom, których Raymanowi udało się pokonać. Następnie ruszył w głąb wioski, gdzie wraz z Globoksem przebyli wodospad i dostali się na szczyt wzgórza. Wtedy to Rayman potajemnie zaatakował obóz Mroklumów i przebył większą część lasu. Wybił kolejne siły Elitarnych
Las Czystoliść.jpg

Las Czystoliść

Szeregowców, gdzie zaatakował także ich bastion. Po drodze poznał kilka mocy Puszek Mroklumów, w tym Metalową Pięść, Szczękostrzał i Rakietę Szoku. Na końcu udało mu się uciec z kwater, jednak na arenie spotkał Master Kaaga, Mrokluma o wielkich nogach. Rayman pokonał olbrzyma dzięki Rakietom Szoku, a następnie użył mechanicznych nóg do wybicia żołnierzy. Gdy udało mu się skonsultować w końcu z Ottem, okazało się, że ten nie mógł wyleczyć Globoksa i konsultuje go z doktorem Romeem w Krainie Żywych Umarlaków. Gdy Rayman pokonuje kolejną Teensieno - Stradę, Małak ratownik nie zdążył w porę zareagować by uratować Raymana, w wyniku czego ten spadł do Bagien Mroku.

Bagna Mroku

Rayman wpada do toalety, w której akurat urzędowała Begoniaxa. Ta uznaje go za podglądacza i zboczeńca.

Bagna Mroku.jpg

Bagna Mroku

Dom Razzofa.jpg

Dom Razoffa

Następnie stacza z nim pojedynek i przegrywa, a Rayman za pomocą zwierciadła wiedźmy dostaje się na drugi koniec Bagien. Stacza walkę z hordą Mroklumów, aż dostaje się do hrabstwa Razoffa Łowcy. Stacza z hrabią pojedynek w rezydencji. W końcu myśliwy schodzi do piwnicy i próbuje pokonać Raymana swoją zgniatającą kulą, jednak Raymanowi udało się zerwać łańcuch trzymający kulę i Razoff, razem z Raymanem spadli do podziemi. Okazuje się, że tam też był Globox. Razoff spotyka Begoniaxę, a Rayman i Globox dzięki magicznemu zwierciadłu przechodzą do Krainy Żywych Umarlaków.

Kraina Żywych Umarlaków

Rayman i Globox dostają się do tej krainy za pomocą magicznego zwierciadła. Wśród starych ruin zmierzał się z 

KŻT.jpg

Kraina Żywych Trupów

hordami Mroklumów, a także poznał Posępngo Powiernika. Następnie wśród burzy i deszczu Rayman zwiedził Świetlistą Wieżę, gdzie wysbobadzał Małaki z klatek. Po uratowaniu Tinsów Rayman mógł dostać się na dalszy zakątek, gdzie zmierzył się z Drażniakiem i machiną wodną Celoche. Następnie idą do doktora Romeo Patti, który miał wyleczyć Globoksa. Jednak nie udało mu się i konsultuje żabę do doktora Anna Lyse w Pustyni Knaarenów. Rayman z pomocą portalu dostaje się do pustyni.

Pustynia Knaarenów

Gdy Rayman z Globoksem dotarli na pustynię, zmierzyli się z Mroklumami. Tinsy powiedzieli im, że jedynym sposobem na przebycie pustyni jest droga tunelami. Jednakże w tunelach roi się od tytułowych Knaarenów. Można ich wyrolować uderzając Rakietą w gong. Rayman przebywał wiele miejsc, z czego np. salę z posągiem Leptysa.
PuKn.jpg

Pustynia Knaarenów

Gdy już przeszedł długą drogę pod górę, labirynt i pomieszczenie z cieczą, zapadła się pod nim podłoga. Od razu wyskoczyło na niego 2 Knaarenów, jednak odgonił ich Reflux, wyzywając bohatera na pojedynek. Raymanowi udało się powalić Knaarena, wszyscy Knaareni oddali mu cześć, a król Gumsi wręczył Raymanowi cząstkę mocy Leptysa pozwalającą na zmienianie Mroklumów w Lumki. Gdy już przebył ostatnią częśc pustyni, dotarł do lekarza Anna Lyse, który wraz z Ottonem i Romeem wygonili Andrego z mózgu Globoksa, który zebrał na nowo armię Mroklumów i zawiązał koalicję z upadłym i wypędzonym Refluxem.

Najdłuższy Skrót

320px-TheLongestShortcutPC.jpg

Najdłuższy Skrót

Kiedy Rayman, Globox, już po terapii oraz Lekarze przechodzą przez portal do Najdłuższego Skrótu, dowiadują się, że Reflux połączył siły z Andre. Lekarze mówią bohaterom, że za bramą jest skrót, dzięki któremu będą mogli ich dogonić. Okazuje się, że trzeba coś zrobić, by otworzyć bramę. Globox zajmuje się "własnym magicznym sposobem", a Rayman decyduje się zebrać korony, które otwierają bramę. Odwiedził wiele miejsc, w tym gabinet lustrzany i jeżdżące platformy. Gdy udało się zebrać korony i przejść przez wszystkie 3 bramy, okazało się, że Reflux i Andre uciekli. Lekarze wręczają Raymanowi łódź zacumowaną na plaży.

Szczyt za Chmurami

Summit.jpg

Szczyt za Chmurami

Na pełnym morzu Rayman i Globox płyną łodzią do najbliższego posterunku, gdzie zatrzymali się Reflux i Andre. Globox jest sternikiem. Na Raymana napada grupa łodzi podwodnych Mroklumów, które są jednak zniszczone. Po przybiciu do brzegu Rayman przechodzi cały szczyt w poszukiwaniu Andrego. Spotkał kilka zagrożeń, na końcu musiał na desce snowboardowej ścigać Globoksa zamkniętego w lodowym kubku. Gdy Rayman go prześcignie i pierwszy dojedzie do mety, obaj trafiają do Kwatery Mroklumów.

Kwatera Mroklumów

Rayman i Globox wpadli tu po jeździe snowboardowej. Globox chciał poznać tu spikerkę, która towarzyszyła
Images (5).jpg

Kwatera Mroklumów

głosem. Po zabiciu hordy Mroklumów Globox wpada w pułapkę, w której miał poznać Toots. Rayman samotnie przebywa kwaterę, aż pokonuje Hutę, a następnie niszczy maszynę treningową Sabrikę służącą do produkcji soku śliwkowego. Kwatera nie wytrzymuje i zalewa ją lawa, przed którą uciekał Rayman. Gdy udało mu się uniknąć śmierci, nagle maszyna wybuchła z przeciążenia, powodując wybuch wulkanu, który zniszczył kwaterę.

Wieża Leptysa

Po ucieczce z płonącej Kwatery Mroklumów, Rayman zaczął wspinaczkę po 

WiLe.jpg

Wieża Leptysa

Wieży. Wybił po swojej drodze wiele Mroklumów, później rozpoczął długą drogę pod górę. W końcu, cały teren został zalany lawą i Rayman musiał wspinać się do góry po balonach. Kiedy już uciekł na teren bezpieczny, Globox pojawił się ze śmigaczem. Obaj wydostali się na sam szczyt góry, gdzie Rayman podjął przedostatnią walkę z Refluxem: zmodyfikowaną formą, gigantem i latającą formą. W końcu Rayman trafił szokową rakietą kryształ na plecach Refluxa, który uciekł. Jednakże Globox przybył mu z odsieczą na śmigaczu, na którym podjęli się pościgu Refluxa, którego zniszczyli, wybijając tym samym ostatnich Mroklumów i zmieniając Andrego w Lumka.

Sfkasygiseugiwgiguergfiuqtegry.jpg

Bohaterowie uciekają przed mroklumami

Koniec walki

Bohaterowie wracają do domu. Smutny Globox tęskni za Andre. Wraz z Raymanem zapadają w głęboki sen. Okazuje się, że ręce Raymana uciekają i znajdują Czerwonego Lumka, który okazuje się być dobrym Andre. Potem ręce Raymana straszą Andre i zamienia się w mrocznego luma.

Serce świata.PNG

Serce Świata w grze

Krainy

Bonusowe Poziomy

System nabijania punktów

W systemie nabijania punktów przewodniczy teraz tryb Combo, który służy do nabijania punktów. Gdy nabije się jeden z punktów, ten zostaje zapisany na liczniku, a gdy zbierze się ich więcej, pojawia się drugi licznik, który dodaje drugi punkt, który zostaje wpisany razem z pierwszym. Gdy szybko nabija się punkty, licznik zaczyna pulsować. Przed rozpoczęciem każdego poziomu informacja pisze, ile punktów maximum można nabić w następnym poziomie. Gdy zbierze się odpowiednią ilość punktów, można wygrać fantastyczne filmiki i miningry. Działanie systemu nabijania punktów:

1. Zebranie Kosztowności, rozbicie świnki skarbonki, zabicie Mrokluma. 2. Punkt dodany do tabliczki z punktami. 3. Uaktywnienie się trybu kombo. 4. Dodanie dodatkowych punktów.

Dodatkowo, gdy zbiera się punkty z jakąś mocą z Puszki, punktacja jest podwajana.

Elitarny.jpg

Elitarny Szeregowiec

Rozgrywka

  • W grze znaleźć można puszki z mocą. Każda puszka posiada osobne działanie (więcej w artykule Puszki).
  • W niektórych momentach gry Rayman pojawia się minigra Minibut. Podczas rozgrywki Rayman zmniejsza się i wpada do swojego buta, po czym musi dogonić drugi but.
  • W pierwszym, drugim i czwartym poziomie na końcu można przebyć dyskotekowe Elektroniczne pasma energii. Dodatkowo, w Szczycie za Chmurami można płynąć rejsem i jeździć snowboardem.
  • Za nabijanie punktów można uzyskać dodatkowe elementy, np. minigry czy krótkie filmiki, w których Elitarny Szeregowiec pokazuje, jak katować Raymana - Wanna Kick Rayman.
  • Niezliczona ilość sekretów.
  • Dodano stworki, takie jak Bobika czy Trząski - spojrzenie/zebranie ich dodaje punkty.
  • Mroklum ze znaczkiem dolara ($) na głowie najczęściej posiada ukryty bonus (np. puszkę).
  • Po przejściu gry uzyskiwało się specjalny kod, dzięki któremu mogło się wziąć udział w tzw. Wyścigu Lumków. Odbywał się on na stronie RaymanZone, jednakże w wyniku przebudowania strony na styl Rayman Raving Rabbids funkcja ta została wyłączona.
  • Kiedy Rayman zostanie trafiony przez Mrokluma, spadnie z dużej wysokości bez helikoptera
    Rayman 3 Hoodlum Havoc - Trailer02:36

    Rayman 3 Hoodlum Havoc - Trailer

    albo w jakiś inny sposób straci fragment energii, od wyniku punktowego gracza, widocznego w lewym górnym rogu ekranu zostaje odjęty 1 punkt.

Rayman 3 - Intro02:50

Rayman 3 - Intro

Intro do gry

Rayman 3 chara.jpg

Wszystkie postacie z gry

Rayman 3 HD

Pod koniec listopada 2011 roku zapowiedziano wydanie odświeżonej wersji gry Rayman 3 na Xbox Live Arcade i Playstation Network w wersji HD. Ponadto dodano trofea, tabelę najlepszych graczy, oraz odnowiono ścieżkę dźwiękową. Remake został wydany 21 marca 2012 roku. [1]

Występy

Postacie

RaymanGloboxMurfyGrand MinimusSylkinGriskinTufkinNookinOtto PsiRomeo PattiAnna LyseAndreWybuchniakBombiakElitarny SzeregowiecAbradakDrażniakŚwirusOsiłekGrimPosępny PowiernikLavicraftHoodlonMaster KaagSzturmakCelocheTootsBegoniaxaRazoffRefluxGumsiLeptysLy (jako posąg) • Admirał Brzytwobrody (jako wyłączony robot) • Pomocnik 800 (jako wyłączony robot) • Pirat Goryl (jako wyłączony robot)

Stworzenia

XowarŻółwieMawpawKurczaki ZombieStworzenia z domu RazoffaBo-bikTrząskaRobakPopolopoïszczury, motyle itd.Rusałki

Miejsca

Rozdroże MarzeńRada RusałekZgromadzenie Rady RusałekAutostrada TeensienówLas CzystoliśćBiuro OttonaBagna MrokuHrabstwo RazoffaKraina Żywych UmarlakówŚwietlista WieżaBiuro RomeaPustynia KnaarenówArenaBiuro AnnyNajdłuższy SkrótSzczyt za ChmuramiKwatera MroklumówWieża Leptysa

Organizacje

Rada RusałekMroklumyRobo-piraci (wyłączone roboty)

Rasy

Rasa RaymanaRasa GloboksaTeensienyKnaarenyMroklumyWróżkiBagniaki

Technologia

Broń MroklumówŚmigacz MroklumówSabrika

Inne

BonusySekretyWanna Kick Rayman

Polska wersja gry

Za reżyserię polskiego dubbingu odpowiada Bartosz Wierzbięta. Polska wersja gry została wydana 16 marca 2003 roku. Licomp Empik Multimedia (dystrybutor) nie przedstawił oficjalnej obsady aktorów, którzy podkładali głos postaciom. Wersja ta została pozytywnie przyjęta przez polskich fanów, gdyż Wierzbięta przetłumaczył ją mniej dosłownie i z dużą dozą humoru, używając dużej ilości wyrazów potocznych (np. Czerwone Lumy w angielskiej wersji zostały przedstawione jako red things (ang. czerwone rzeczy), co w polskiej wersji przetłumaczono na czerwone tegesy. Postać Murfego prawdopodobnie otrzymała najwięcej zmian dubbingowych.

Jednakże, nie wszystkie kwestie w grze zostały przetłumaczone. Przykłady:

  • Film "Idylla Begoniaxy i Razoffa", który w ogóle nie został przetłumaczony;
  • Jedna z fraz Gumsiego na arenie przed walką z Refluxem
  • W Radzie Rusałek, podczas zaglądania do domów rusałek, w których ukrywa się Andre jedna z rusałek mówi zdanie w innym języku (w dolnym ekranie pojawia się pasek z tłumaczeniem - "Jestem sprzątaczką. Czy mam coś przekazać?").
  • większość tekstów Teensienów (głównie w Pustyni Knaarenów)

Dodatkowo, w polskiej wersji gry Osiłek pojawia się na początku trzeciej planszy gry. W wersji angielskiej Mroklum ten się nie pojawił na początku tej planszy. W grze znajdują się także paski informacyjne, gdzie przesuwa się jakiś zabawny tekst. Można je zobaczyć podczas spauzowania gry.

  • To nie papier toaletowy, dlatego się nie rozwija.
  • Wiadomość specjalna: Mroklumowi udało się policzyć do czterech.
  • Spróbuj Daubaillacu. To jedyny 100% sok ze śliwek, do produkcji którego nie użyto owoców!
  • Młoda dama bez tułowia i głowy poszukuje Raymana w celach matrymonialnych.
  • Bilety na koncert kwartetu Złoty Żarłak wyprzedane.

Dubbing (wersja angielska i polska)

Odbiór w recenzjach

Gra została ciepło przyjęta przez samych graczy, jak i recenzentów. W polskim magazynie CD-Action otrzymała ocenę 9.0/10, zaś średnia ocena wszystkich recenzji wynosi 76/100 pkt (wersja PC) na portalu Metacritic. Amerykańskie pismo Play Magazine wydało ocenę 10/10 trzeciej części przygód Raymana, doceniając każdy jej aspekt.

Sterowanie

Domyślnie ustawione sterowanie na PC:

  • strzałki - poruszanie Raymanem
  • C - skok
  • C w powietrzu - helikopter
  • Spacja - strzał (przytrzymanie Spacji ładuje strzał)
  • Ctrl - namierzanie przeciwnika
  • Z - fikołek
  • X - tryb obserwacyjny
  • V - grymas, pokazanie paska ze zdrowiem
  • Esc - pauza
  • F1 - tryb robienia zdjęć (kiedy namierzy się jakiegoś przeciwnika i wciśnie się V podczas robienia zdjęcia, na ekranie pojawią się informacje o nim)
  • Enter - potwierdzenie wyboru
  • Mysz - poruszanie kamerą (przyciski lewy i prawy oddalają i przybliżają obraz podczas robienia zdjęć)

Ciekawostki

  • W wersji demonstracyjnej jest inne domyślne ustawienie dla skoku (A)

Nawiązania do innych gier, filmów i obrazów

  • Gwiezdne wojny – walka na śmigaczach i teksty: "Ciemna Strona Mocy Andre rośnie. Jeśli go nie powstrzymasz, zacznie rozpowiadać, że jest twoim ojcem!" - ciemna strona Mocy to jedna z odmian Mocy, a sprawa z ojcem to słynny moment w 5 epizodzie Star Wars, gdzie Darth Vader wyjaśnia Lukowi Skywalkerowi, że jest jego ojcem.
  • James Bond – przeobrażenie Elitarnego Szeregowca w Jamesa Bonda w filmie Wanna Kick Rayman
  • Harry Potter – przeobrażenie Elitarnego Szeregowca w czarodzieja w filmie Wanna Kick Rayman
  • Leonardo da Vinci: Ostatnia wieczerza – tajna skrytka z Brzytwobrodym i ułożenie robotów wokół stołu.
  • Myszka Miki – metalowe mysie uszy Raymana po wchłonięciu mocy Żółtej Puszki

Ciekawostki

  • Instrukcja, którą znajduje Murfy ma na okładce głowę Raymana z pierwszej części gry.
  • Jeżeli Rayman długo będzie stał przed lustrem w rezydencji Razoffa, zacznie sobie stroić miny.
  • W wersji Raymana 3 na Game Boy Advance występują Brzytwobrody i jego zgraja Robo Piratów, gra charakteryzuje się też zupełnie inną linią fabularną.
  • W oryginalnej wersji gry muzyka przy logu Ubisoftu jest taka sama, jak melodia podczas odzyskiwania pięści przez Raymana w trakcie gry.
  • Według jednego ze zwiastunów, premiera gry miała odbyć się trzeciego maja 2003, a gra jest trzecią z serii.
  • Mimo że została przetłumaczona to nadal kilka elementów jest w oryginalnej wersji np: Idylla Begoniaxy i Razoffa.
  • Gra miała dostać port na konsolę Gizmondo lecz projekt został wycofany wraz z bankructwem Tiger Telematics.

Link

Rayman 3: Hoodlum Havoc playthrough at YouTube (PC version)http://www.youtube.com/watch?v=ouD5SvdO79Y

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rayman 3: Hoodlum Havoc

  • Rayman 4 - nasza wspólna teoria i hipoteza

    6 wiadomości
    • Następnie Globoxa zjada pirania i Rayman szuka go i pokonuje piranie razem idą do Muzycznej Krainy,Cuchnącego Morza,Artystak i do kryjó...
    • Nie możesz tego wstawić na Rayman Fanon Wiki? Tam mógłbyś o tej grze zrobić artykuł. Na RFW jest ostatnio mała aktywność więc n...

Więcej w Fandom

Losowa wiki