FANDOM

Rayman miał zostać wydany na SNES-a. Na przestrzeni lat odkryto pewne informacje dotyczące prototypu tej gry dzięki artykułowi z magazynu Pix 'N Love od Michela Ancela i zgraniu wczesnego ROM-a.

Artykuł Pix 'N Love Edytuj

Francuski magazyn o starych grach ujawnił 4 lipca 2010, że w trakcie początków produkcji Rayman miał zostać wydany na Super Nintendo Entertainment System. W artykule zawarto na ten temat wywiad z Michelem Ancelem, twórcą postaci Raymana. W grze miał pojawić się dwuosobowy tryb kooperacyjny, w którym jeden gracz miał sterować Raymanem, a drugi kimś w rodzaju żeńskiej wersji bohatera, która nie odbiegała od jego dziewczyny planowanej w Rayman 4. Tors Raymana był bardziej czerwony, a nie fioletowy, a dziewczyny niebieski. Obie postaci wyglądały bardziej opasłe, niż w finalnej grze. Dostępne są trzy zrzuty ekranu prototypu, które pokazują wczesną wersję The Dream Forest i The Caves of Skops. Na jednej grafice widać bohaterów walczących z wczesną wersją Mr Skopsa. Można też rzucić okiem na wczesne wersje Antitoonów, śliwek, Latających Pierścieni, Tingów, grzybów, Wielkich Mocy i teleskopowych pięści.

Na jednym zrzucie widać wskaźnik refleksyjny, który znacznie się różni od oryginalnej gry. Wskazuje on głowy obu postaci wraz ze stanem „Shield” (ochrony) i „Power” (siły) symbolizowanym paskami.

Wraz z nadejściem mocniejszych konsol opartych o dyski optyczne anulowano bliską ukończenia wersję na SNES-a. Przerobiono grę na nowsze platformy, stając się znanym dzisiaj Raymanem.

Obraz ROM Edytuj

3 lipca 2017 udało się zgrać ROM-a z wycinkiem gry. Tutaj gracz może skakać i wywoływać animacje, które same zaczną się pojawiać, jeśli postać pozostanie w bezruchu. Gracz może również przyspieszyć i uruchomić animację ładowania pięści.