Fandom

Rayman Wiki

Rayman: Szalone Kórliki

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Rayman: Szalone Kórliki (ang. Rayman Raving Rabbids, skrót RRR, słowo rabbids  jest literówką rabbits oznaczającego króliki, dlatego w polskiej wersji z króliki zmieniono nazwę na Kórliki) – zręcznościowa gra typu party z serii Rayman wydana w 2006 roku. Pojawiła się na platformy Wii, Game Boy Advance, PlayStation 2, Xbox 360, Nintendo DS oraz Windows (wersja na PlayStation 3 i Xboksa została anulowana podczas zmiany projektu).

Fabuła

W czasie, kiedy Rayman i dzieci Globoksa odpoczywają na polanie, z ziemi wyskakują trzy Kórliki, które porywają dzieci. Rayman próbuje zaoferować im jedzenie, jednakże gdy przychodzi wielki Kórlik – Serguei, Kórliki zamykają Raymana w celi na ogromnym stadionie i każą wykonywać różne zadania.

Rayman staje się niewolnikiem Kórlików i musi zbierać... przepychacze. W pewnym momencie bowiem orientuje się, że jeśli przyczepi je do ściany, może zbudować sobie drabinę i w ten sposób wyjść na wolność. Dlatego każdego dnia przechodzi różnorodne misje (to mini-gry). Za każdym razem, kiedy Rayman ukończy pięć mini-gier, zostanie odznaczony przepychaczem i wróci do celi, by odpocząć przed kolejnym natłokiem mini-gier. Po piętnastu dniach Rayman zdobędzie wystarczającą liczbę przepychaczy i ucieknie. Wróci na miejsce pikniku, jednakże w ostatniej chwili przypomni sobie o dzieciach Globoksa, które zapomniał uratować. Zamierza udać się ponownie do dziury, z której przyszły Kórliki, jednakże Rayman w niej utknie.

Rendered rabbid.jpg

Jeden z Kórlików

Rabid clark.jpg

Super Kórlik

Postacie

Rozgrywka

Gra oferuje nam szereg zestaw szalonych mini-gier, których łącznie jest ich 75. Raymanowi przyjdzie się zmierzyć z zadaniami z pomocą gracza. Gracz ma do dyspozycji Wii Remote (w wersji na Wii), lub myszkę i klawiaturę (w wersji na PC) i za pomocą tych urządzeń gracz kontroluję protagonistę. Są trzy tryby dla jednego gracza, jak i wielu graczy - fabularny, punktacyjny i rodzinny. Tytuł zawiera dodatkowo kostiumy dla głównego bohatera oraz muzykę.

Tryby

W całej grze jest 15 dni zawierających 75 misji. Gra dzieli się na trzy tryby:

  • fabularny – grę należy przejść misjami według dni – 5 misji na jeden dzień,
  • punktacyjny – można pobić rekordy poprzednich misji,
  • rodzinny – multiplayerowa wersja trybu punktacyjnego.

Mini-gry

Tutaj są wszystkie mini-gierki z gry. Aby zobaczyć całą listę, wejdź w ten poniżej artykuł.

Rrr artwork 009.jpg

Rayman w stroju disco, tańczący z Kórlikami

Dodatki

Kostiumy

  • Rayman  – zwykły strój Raymana
  • Granny – strój w stylu babci emerytki
  • Dee-Jay – strój w stylu techno/rap
  • Bunny – strój, w którym można wyglądać jak króliki
  • Disco – strój z lat 80., w stylu muzyki disco
  • Rock'n'Roll – strój w stylu Elvisa Presleya
  • Gangsta – strój w stylu ciężkiego rapu (ulica)
  • Carramba – strój w stylu Meksykanina
  • Gothic – strój w stylu metalu i punk.
  • Raymaninho – typowy strój piłkarza parodiujący Ronaldinho.

Muzyka

  • Dick DaleMisirlou
  • ChicGood Times
  • Cyndi LauperGirls Just Wanna Have Fun
  • Naughty by NatureHip Hop Hooray
  • Ritchie ValensLa Bamba
  • Mark GriskeyDark Iron Bunnies
  • Mark GriskeyThe Butcher Deejay
  • Ludwig van BeethovenUbisoft Montpellier Choir (piosenka Oda do Radości)

Nawiązania

  • Wymienione stroje będące parodią subkultur, zawodów etc.
  • Większość piosenek występujących w poziomach tanecznych to prawdziwe piosenki, tyle, że śpiewane przez Kórliki.
  • W ostatniej strzelance można na początku usłyszeć Wiosnę Antoniego Vivaldiego.
  • Niektóre Kórliki to parodie bohaterów innych gier Ubisoft. 

Wersja na Game Boy Advance

Można zauważyć że w wersji na GBA:

  • Fabuła jest z anulowanej wersji Raymana: Szalone Kórliki.
  • Można znaleźć postacie które nie występują w wersji na inne platformy (Globox, Ly, Małaki itd).
  • Większość Kórlików zawsze ma czerwone oczy i wyglądają jak z anulowanej wersji Raymana Raving Rabbids.
  • Stroje Raymana mają poszczególne moce np. strój Gangsta ma wyjątkową siłę, a Granny podaje marchewki od której Kórliki są uzależnione.
Rayman Raving Rabbids (GBA) - Gameplay (Part 1)08:55

Rayman Raving Rabbids (GBA) - Gameplay (Part 1)

Ciekawostki

  • W grze miał pojawić się jeszcze jeden poziom muzyczny z utworem Cotton Eye Joe zespołu Rednex, jednak z niewiadomych powodów zostało to usunięte.

Więcej w Fandom

Losowa wiki