Portal

1319artykułów na
Jrejwouyoiuwoy.jpg

Portale w Rayman 2

Portalem zwane jest zarówno miejsce, w którym spotykają się wszystkie ścieżki świata (ang. Hall of Doors albo Overworld), jak i każde z osobna przejścia pomiędzy poziomami (lub Izbą Teensienów) i wspomnianym miejscem.

W każdej wersji wygląda nieco inaczej, a w wersji na DreamCast zastąpiono go przez Wyspę Rozdroża.
W Raymanie Revolution występują plansze zbiorcze.

Historia

Polokus stworzył Teensienów i dał im misję zgłębienia wszystkich sekretów wszechświata. Te wierne stworzenia poznały każdą drogę i każde przejście, a dzięki swej kreatywności i magii utworzyły właśnie to miejsce.

W wersjach takich jak PS2 czy Dreamcast, portal nie występuje, jednak może on istnieć a takie miejsca jak np. Wyspa Rozdroży, mogą być po prostu alternatywnymi drogami, prowadzącymi do tego samego celu.

Charakterystyka

Łącznik

W większości przypadków główną ideą tego miejsca jest fakt, że poszczególne przejścia umieszczone są w gwiezdnej przestrzeni. Przestrzeń tę widać również w paru innych mjejscach, np. pod koniec pierwszego poziomu czy w Świątyni Wody i Lodu.

Niektóre wersje jednak różnią się jeśli chodzi o otoczenie:

  • W wersji na PC jest to w większości las, a także skały; pod koniec nawet morze, które zastępuje wspomniane już gwiazdy.
  • W wersji na PS1 wprawdzie też mamy las, ale pojawia się również więcej budynków, w tym także drzwi do Świątyń Czterech Masek nawiązujące do tych znajdujących się w Izbie Teensienów. Końcówka gry ukazana jest o wiele bardziej niestabilnie, gdyż zamiast wody mamy tam wyłącznie wspomnianą gwiezdną przestrzeń.

Przejścia są połączone świetlistymi liniami, a gdy Rayman wędruje pomiędzy lokacjami, na odpowiedniej linii pojawia się wędrujący w wyznaczoną stronę Lums.
Każdy poziom jest symbolizowany przez jakieś rekwizyty lub postacie, na przykład przy Ścieżce Życia pozdrawia nas Ly, a przy Grobowcu Starożytnych pojawiają się kurczaki zombie.

Przejścia

Przejścia używane są nie tylko po to, aby dostać się do poziomów, ale i po to, aby z nich wyjść. Każde z nich, zarówno na zewnątrz poziomów jak i wewnątrz nich wygląda jak niewielka, żółto-fioletowa spiralna galaktyka.
Jeżeli gracz zebrał wszystkie Lumy i klatki, portal znajdujący się na zewnątrz nabiera koloru czerwonego.

Użycie

Po przejściu każdego poziomu, portal do następnego obszaru pojawia się samoistnie łącząc się z innymi, już odwiedzonymi lokacjami. Gracz, kierując Raymanem, może zadecydować, który poziom odwiedzi tym razem.

Aby wyjść z poziomu, Rayman zazwyczaj musi uwolnić ostatniego Teensiena, aby ten wykonał przed spiralnym kamieniem rytuał pozwalający otworzyć przejście. W lokacjach z maskami bohater zostaje zabrany dzięki magii do krainy Polokusa. Następnie kwestią transportu zajmuje się samo bóstwo, które osobiście tworzy przejście pomiędzy swoimi palcami.

Więcej z Fandomu