FANDOM

Cudzy1 Piranie są w zasadzie parą szczęk z kawałkiem mięsa wokół nich. To jedyna ryba, która naprawdę kocha rybaków: nie tylko poświęcają ciało i duszę, aby nakarmić piranie – dostarczają również nici dentystyczne! Cudzy2
oficjalny opis źródło

Piranie – rodzaj mięsożernej ryby, która czai się w mrocznych wodach Rozdroży Marzeń. Można je spotkać we wszystkich, pięciu głównych częściach serii, choć mają różne wyglądy i zachowania. Stanowią jeden z regularnie powtarzających się elementów.

Rayman i gry powiązaneEdytuj

W oryginalnej grze, Rayman Junior i Rayman Designer znajdują się tylko w The Dream Forest – przemieszczają się w górę za pomocą helikoptera ogonowego. Jeśli Rayman dotknie ich, traci punkt zdrowia, a w zależności od jego pozycji, może zostać odepchnięty do wody i stracić życie. Rayman może bronić się przed piraniami, atakując ich pięścią, która rozbija ostre zęby i pokonuje je na krótki okres, gdyż w końcu wrócą. Potrzebny jest tylko pojedynczy cios.

Rayman 2: The Great EscapeEdytuj

W Rayman 2: The Great Escape piranie znajdują się w wodzie, w której Rayman nie może pływać, zwykle zanieczyszczonej lub stagnującej wody, a nawet kwasu. W tych miejscach żyją dwa główne gatunki piranii: małe, które pożerają Raymana, kiedy wpada do wody, oraz większe, które skaczą z wody i próbują go ugryźć. Jedna kula energii może pozbyć się drugiego rodzaju. W Zatoce Wielorybów Rayman musi walczyć z piranami, które cierpią z powodu zgagi; te piranie próbują zjeść pęcherzyki powietrza Carmen, których Rayman potrzebuje do oddychania.

Rayman 3: Hoodlum Havoc i gry pochodneEdytuj

PiranhaR3

Piranie podążają za Raymanem i Globoksem, w Lesie Czytoliść. Ujścia przypominające pułapki są wyraźnie widoczne

Piranie są również obecne we wszystkich wersjach Rayman 3, głównie na Bagnach Mroku, gdzie mimo tego, że Rayman może dotknąć brudnej wody, powodują szybkie zmniejszanie się zdrowia przez gryzienie. Piranie mają mechaniczne szczęki przypominające pułapki na niedźwiedzie. W Lesie Czystoliści, że będą pływać wystarczająco szybki, aby ścigać Raymana i Globoksa podczas wspinania się po wodospadzie. Na Bagnach Mroku często można je spotkać skaczące tam, iż powrotem nad kłodami, po których Rayman musi przejść. Kiedy te piranie zostaną uderzone, ich mechaniczne szczęki rozbiją się i zostaną pokonane;
PiranhaR3 2

Pirania na Bagnach Mroku, w Rayman 3

Przypominają Piranie z poprzednich gier, których organiczne zęby pękły, gdy zostały pokonane.

Rayman 3 na GBAEdytuj

Piranie występują także w Rayman 3 na GBA, w Forgotten Forests, pierwszej z czterech krain gry. Można je znaleźć wyskakujące z wody w taki sam sposób, jak w Rayman 2: The Great Escape, a ich wygląd jest taki sam. Można je trafić i zabijać pojedynczym ciosem, co powoduje, że zęby się rozpadają, jak w innych grach.

Rayman: Hoodlums' RevengeEdytuj

Cudzy1 Oto inny powód aby nienawidzić wody! Te niepokoje Raymana skaczą na oślep, starając się ugryźć wszystko, co dostanie się wystarczająco blisko. Cudzy2
Rayman: Hoodlums' Revenge

Piranie pojawiają się ponownie w Rayman: H
Piranha RHR

Piranie w Rayman: Hoodlooms Revenge

oodlums Revenge. Te piranie przypominają i zachowują się jak ich odpowiedniki Rayman 3.

Rayman Raving Rabbids (GBA)Edytuj

RRR1 GBA Piranha

Pirania w wersji Rayman: Szalone Kórliki w wersji naGame Boy Advance

W Rayman: Raving Rabbids (GBA), piranie pojawiają się w świecie leśnym, otoczeni inspirowanym The Dream Forest lasem. Piranie wyglądają identycznie jak w oryginalnej grze i zachowują się dokładnie tak samo, ale w przeciwieństwie do piranii z The Dream Forest, mogą być całkowicie pokonane i nie wracają po trafieniu.

Rayman Raving Rabbids (DS)Edytuj

W Rayman: Raving Rabbids (DS) piranie pojawiają się jako zwykli wrogowie, którzy wyskakują z wody podczas niektórych faz. Specjalny czerwony typ, który nie wyskakuje z wody, może zostać pokonany tylko za pomocą Żółtych Lumów.

Rayman KartEdytuj

W grze Rayman Kart, Piranie pojawiają się tylko na jednym poziomie: Murky Swamp. Można je zobaczyć skaczące z wód torfowiska. Zwykle wykorzystuje się wzmocnienie, aby bezpiecznie koło nich przejechać; trudno jest, aby gracz uniknął Piranii bez niego. Podobnie wyglądająca ryba pojawia się w Shipwreck Track, ale nie jest jasne, czy są to piranie.

Rayman OriginsEdytuj

Char-piranha

Wycofana pirania z Rayman Origins

Piranie miały powrócić w Rayman Origins, ale zostali wycofani. Grafika przedstawia piranie jako ryby o olbrzymich ustach i ogromnych zębach, z niebiesko-pomarańczową skórą i czerwonymi oczami. Ich wzór ataku nie jest znany, ponieważ nie ma w nich w grze; jednak niektóre grafiki przedstawiają piranie z zerwanymi zębami, co sugeruje, że sposób ich pokonania był podobny do piranii z poprzednich gier. Jedyne w grze odniesienie do piranii jest ikona osiągnięcia/trofeum „Survivor!”, w którym można je zobaczyć (dotyczy tylko wersji Xbox 360 i PlayStation 3). Podobnie jak Żołnierz, pirania ma swój własny opis i grafikę na stronie startowej Rayman Origins. Występują tutaj ich mniejsze warianty, zwane Młodymi Piraniami.