FANDOM

Nutki – wrogowie w grze Rayman, którzy występują w różnych, równie niebezpiecznych w formach w Band Land. W terminologii muzycznej odpowiadają zazwyczaj ósemce.

Ruchome nutki Edytuj

Ruchome nutki są niezniszczalnymi wrogami, którzy pojawiają się w oryginalnej grze, 'Rayman Junior' i Rayman Designer. Wślizgują się na linie pięciolinii, patrolują pewien obszar i regularnie otwierają usta. Choć nie można ich pobić, ich niewielki rozmiar i podstawowe zachowania sprawiają, że łatwo się ich unika, pod warunkiem, że Rayman nie przesuwa się zbyt szybko, aby nie zostać zaskoczony.

W Rayman Designer znajdują się dwa rodzaje notatek, zatytułowane po prostu Note 1 i Note 2. Jedyną różnicą między nimi jest to, jak reagują.

Nutki Mr Saxa Edytuj

Głównymi atakami Mr Saxa jest wystrzeliwanie nutek, różnego typu.

Pierwszy typ wygląda dokładnie tak, jak ruchome nutki, z wyjątkiem tego, że jeden trafień wystarczy, aby oddać je z powrotem do nadawcy. Może nawet wystrzelić trzy z nich na raz. Mogą być one również znalezione, gdy Rayman jest ścigany przez Mr Saxa: w tym przypadku unoszą się w powietrzu, a uderzenie ich wyśle ​​je rykoszetem do bossa.

Drugi typ to okrągłe nuty, które wybuchają w powietrzu i uwalniają osiem, małych, niezniszczalnych nut w kształcie pierwszego typu. Mr Sax potrafi wystrzelić dwa w tym samym czasie, co znacznie utrudnia uniknięcie wychodzących z nich nutek i zapobiegnięciu zranienia Raymana.

Podobnie jak zwykłe nutki odpowiadają ósemkom, nutki bossa odpowiadają całej nucie (gdy rozpada się na osiem nut).

Trzeci typ, zwany nutami wybuchowymi, lecie zakrzywioną trajektorią i eksploduje na ziemi. Są takie same jak drugi typ.

Kolorowe nutki Edytuj

Kolorowe nuty znajdują się na terenie Band Land w oryginalnej grze, 'Rayman Junior' i Rayman Designer. Nie mogą się ruszać i wszystko, co Rayman może zrobić, to ich unikać. Są znacznie większe niż inne typy, z wyjątkiem małych, które można znaleźć w 'Rayman Junior'.

W Rayman Designer typy te pojawiają się także w edytorze map.