FANDOM

Nimfa – wróżka, która daje moc Raymanowi.

R1

Betilla w grze Rayman 1

Rayman 1 Edytuj

W Rayman 1 poznajemy Betillę – nimfę, która stworzyła głównego bohatera. W czasie wyprawy Raymana, Betilla daje mu różne moce i umiejętności.

2.ly

Posąg Ly

3.nimfy

Nimfy

Rayman 2 Edytuj

W Rayman 2 poznajemy Ly, którą mamy uratować na Czarodziejskiej Polanie. Globox dawał nam srebrne lumsy od wróżki, które dają Raymanowi moce.

Rayman 3 Edytuj

W Rayman 3 nie występują wróżki, ani nimfy, z wyjątkiem sekretu z posągiem Ly w Najdłuższym Skrócie.

Rayman Origins Edytuj

Tutaj występuje 6 nimf.

Betilla Edytuj

Pierwsza z nich to Betilla, którą poznajemy w Pokręconej Dżungli w poziomie Zupełnie Jak w Dżungli. Jest uwięziona w Darktoonie. Gdy ją uwolnimy, ta daje nam moc ataku.

Muzolina Edytuj

Muzolinę poznajemy na Pustyni Dijiridów w pierwszym poziomie. Podobnie, jak Betilla, została uwięziona. Ofiarowuje nam moc szybowania/latania.

Żarłolina Edytuj

Trzecią nimfą jest Żarłolina, która mieszka w Krainie Smakoszy. Poznajemy ją w Polarnym Pościgu. Ona także została uwięziona przez Darktoona. Kiedy ją uwolnimy, dostaniemy od niej moc zmieniania rozmiarów (pomniejszania/powiększania), która działa tylko wtedy, gdy przejdziemy przez specjalny lejek lub przez skałę o podobnym kształcie.

Rybolina Edytuj

Czwartą mieszkanką Rozdroży Marzeń, którą poznajemy jest Rybolina. Jej domem jest kraina Morze Szczęśliwości. Zostaje uwięziona w Darktoonie w poziomie Port Paniki. Gdy ją uratujemy, otrzymamy moc nurkowania (wcześniej Rayman potrafił tylko unosić się na wodzie), dzięki której możemy dalej eksplorować Morze Szczęśliwości i ratować zamknięte tam Elektroony.

Górolina Edytuj

Kolejna nimfa to Górolina, mieszkająca w Mistycznym Szczycie. Poznajemy ją w pierwszym poziomie w tej krainie. Tak samo, jak poprzednie wróżki, została uwięziona. Gdy ją uwolnimy, otrzymamy moc biegania po ścianach.

Wielka Mama/Matka Voodoo Edytuj

Ostatnia nimfa, która znajduje się w bonusowym świecie – Krainie Żywych Umarlaków jest pod postacią bossa – Matki Wszystkich Koszmarów. Po pokonaniu jej, ta przybiera oryginalną, normalną postać i dziękuje Raymanowi.

Wycofane/usunięte nimfy Edytuj

Wendy Edytuj

Wendy jest usuniętą nimfą z gry Rayman Origins. Prawdopodobnie miała nam dać moc telekinezy lub zdmuchiwania.

Charakterystyka nimf Edytuj

Betilla Edytuj

4.betil

Betilla

Betilla jest mieszkanką Rozdroży Marzeń. Mieszka w Pokręconej Dżungli. Dała Raymanowi rozmaite moce, między innymi atakowania.

Nimfa ma długie, rudo-czerwone włosy i dwie pary błękitno-przeźroczystych skrzydeł. Jest jasnej karnacji. Nosi łącznie pięć złotych bransoletek, naszyjnik o takim samym kolorze, zielony strój w niektórych miejscach jaśniejszy, w innych – ciemniejszy i czapkę. Na jej twarzy widać sześć piegów.

Stworzenie jest bardzo przyjazny i spokojny. Lubi ciszę i spokój. Odznacza się pomocnością. Zawsze pomoże Raymanowi, dając mu jakąś moc.

Wróżka jest sympatyczna. Każdy ją lubi, z wyjątkiem Mroktroonów, które uwięziły ją w jednym z Darktoonów.

Betilla jest pozytywną i miłą postacią. Powinna być wzorem dla innych mieszkańców Rozdroży Marzeń.

Muzolina Edytuj

5.muza

Muzolina

Muzolina mieszka na Pustyni Dijiridów. Dała Raymanowi moc szybowania i latania (bohater posiada tą drugą umiejętność tylko wtedy, kiedy jest w otoczeniu wiatrów).

Nimfa jest ciemnej karnacji. Na twarzy tej postaci widać plamy niebieskiej farby, przez co wygląda, jakby należała do jakiegoś plemienia. Jej ubrania są koloru nieba, a włosy – ciemnoniebieskie. Na głowie ma czaszkę jakiegoś zwierzęcia i zielono-czerwony pióropusz. Na rękach i nogach można zauważyć coś w rodzaju papieru, w który owija się mumię. Tak samo, jak Betilla, posiada dwie pary skrzydeł.

Wróżka jest miła i pomocna. Pomogła Raymanowi, dając mu moc latania i szybowania.

Wszyscy lubią tę bohaterkę, z wyjątkiem Mroktroonów.

Uważam, że Muzolina jest pozytywną i sympatyczną nimfą.

Żarłolina Edytuj

6.żarłok

Żarłolina

Żarłolina jest nimfą zamieszkującą Krainę Smakoszy. Występuje w grze Rayman Origins.

Wróżka ma długie, blond włosy, czerwony strój, przypominający smoka i wygląda, jakby była opalona, pomimo tego, że żyje wśród lodu. Posiada dwie pary skrzydeł.

Postać ta jest pomocna. Dała Raymanowi moc zmieniania rozmiaru (pomniejszania/powiększania).

Wszyscy lubią Żarłolinę, ponieważ jest przyjazna i sympatyczna. Wyjątkiem są Darktoony, które ją uwięziły.

Uważam, że ta nimfa jest pozytywną bohaterką.

Rybolina Edytuj

7.ryba

Rybolina

Rybolina to mieszkanka Morza Szczęśliwości. Jest koleżanką Raymana. Ofiarowała mu moc nurkowania, która pozwoliła mu na dalsze zwiedzanie świata.

Nimfa posiada błękitny strój, w którym widać szkielet ryby, jasną karnację, a także długie, ciemnoniebieskie włosy. Na głowie ma czaszkę jakiegoś, nieznanego nam, morskiego stworzenia. Umie latać dzięki dwóm parom skrzydeł.

Wróżka jest miła i uprzejma. Ofiarowała Raymanowi moc nurkowania.

Wszyscy, oprócz Mroktroonów, lubią tę postać.

Uważam, że Rybolina jest pozytywna.

Górolina Edytuj

8.góra

Górolina

Górolina to mieszkanka Mistycznego Szczytu. Dała Raymanowi moc biegania po ścianach, gdyż ten ją uratował.

Nimfa jest ubrana w zimowy, błękitno-biały strój i czapkę. Ma długie, blond włosy, jasną karnację oraz dwie pary skrzydeł, które pozwalają jaj latać.

Wróżka jest sympatyczna. Pomogła Raymanowi, dając mu moc biegania po ścianach. Możemy się domyślić, że włada nad innymi nimfami: Betillą, Muzoliną, Żarłoliną i Ryboliną, gdyż na początku pierwszego poziomu w Humorzastych Chmurach (Na Skrzydłach Burzy) stała przy portalu i wypowiedziała zaklęcie, gdy pozostałe medytowały.

Wszyscy, z wyjątkiem Mroktroonów, lubią Górolinę. Słuchają się jej.

Uważam, że nimfa jest pozytywną postacią i ma dobry wpływ na innych.

Wielka Mama/Matka Voodoo Edytuj

Matka Voodoo zamieszkuje Krainę Żywych Umarlaków. Jest jedną z bohaterów gry Rayman Origins.

Nimfa ma fioletowe włosy, na których końcówkach widać kości. Jej strój jest różowy. W dłoni trzyma czaszkę. Postać ta posiada bladą karnację. Lata dzięki fioletowym skrzydłom, które przypominają takie, jakie ma nietoperz.

16.voodoo

Matka Voodoo i Rayman

Wróżka nie dała Raymanowi żadnej mocy.

Wszyscy lubią tę postać. Prawdopodobnie jest zakochana w Raymanie.

Uważam, że Wielka Mama jest pozytywną postacią, ale wygląda na leniwą i wulgarną, ale „nie należy oceniać książki po okładce”.

Ly Edytuj

Ly jest mieszkanką Czarodziejskiej Polany, znajdującej się w Rozdroży Marzeń.

17.ly

Ly

Wróżka ma fioletowe włosy, ogon i usta, jasną karnację, szpiczaste uszy, a także fioletowo-żółty strój i duże oczy.

Postać dawała, przez Globoxa, Raymanowi różne moce w postaci srebrnych lumsów. Jest miła i sympatyczna. Pomogła głównemu bohaterowi przeżyć upadek podczas walki z Brzytwobrodym.

Wszyscy lubią Ly i ją szanują.

Uważam, że ta wróżka jest pozytywną postacią.

Wendy Edytuj

Wendy jest mieszkanką Rozdroży Marzeń. Została usunięta z gry Rayman Origins z nieznanych przyczyn.

Nimfa ma jasną karnację i błękitny strój, który wygląda, jak ubiór listonosza. Jej włosy są żółte i krótkie. Lata dzięki dwóm parom skrzydeł.

18.wendymoc

Wendy daje Raymanowi moc

Mało wiemy o tym, jaką rolę ta wróżka pełniła w grze. Prawdopodobnie dałaby moc zdmuchiwania lub telekinezy.

Raczej ta postać byłaby miła i lubiana przez wielu mieszkańców Rozdroży Marzeń.

Nie wiemy, czy Wendy jest postacią pozytywną, czy negatywną, ale wydaje mi się, że to pierwsze stwierdzenie jest poprawne.