FANDOM

Nietoperze – latające ssaki, zamieszkujące ciemne miejsca takie jak jaskinie, grobowce i lochy. W serii Rayman występuje kilka rodzai, które odgrywają różną rolę.

Rayman 1 Edytuj

Podczas gry w wersji na Game Boy Color nietoperzy można znaleźć w Ognistej Otchłani, gdzie latają w kółko. Można je pokonać jednym strzałem.

Rayman 2 Edytuj

Neitoperze-1

Nietoperz w Rayman 2

Nietoperze stanowią istotny element tła w wersji na Dreamcast, mieszkają w Jaskinii Złych Snów. Rayman nie może ich pokonać, ponieważ szybko odlatują. Częściej pojawiają się na konsoli PlayStation 2 w Grobowcu Starożytnych, gdzie można je unieszkodliwić jednym atakiem, choć nie jest to łatwe. Pełnią również funkcję przeciwników w wyzwaniu Ray-Type.

Rayman 3 Edytuj

W trzeciej części latają nietoperze z dużymi nosami i uszami, które przemieszczają się po obszarach naturalnych, takich jak Bagna Mroku i podziemne części Pustyni Knaarenów. Służą jako fragment otoczenia i nie robią Raymanowi krzywdy.

Rayman: Szalone Kórliki Edytuj

320px-DontLikeBats

Rayman lata na nietoperzu

Tutaj nietoperze odgrywają znacznie większa rolę, niż w jakiejkolwiek innej grze. Pojawiają się w dwóch częściach minigry „Kórliczki nie lubią nietoperzy”. Używa się łopatki, aby przyspieszyć nietoperza. Celem jest ratowanie prosiąt. W drugiej części trzeba je zabierać z rąk kórliczków, są one w tej grze pomarańczowe i wystarczająco duże, by Rayman mógł na nich jeździć.

Rayman Origins Edytuj

W tej grze miały wrócić jako wrogowie w Krainie Żywych Umarlaków (można je zauważyć w grafice koncepcyjnej). Przypominają one ich odpowiedniki z Raymana 2, z dużymi uszami, okrągłymi oczami i ostrymi kłami. Były też prawdopodobnie pupilami Staruszek.

Rayman Legends Edytuj

W tej odsłonie można zobaczyć, jak latają w ławicach w poziomie Małaki w tarapatach. Niektóre z nich mają uszkodzone skrzydła lub podarte uszy, ale każdy z nich ma śmieszny wyraz na swojej twarzy.