FANDOM

Nenuphary, znane również jako Lilie wodne - rodzaj kwiatu występującego w całej serii Rayman, ale w szczególności w oryginalnej grze. Kwiaty te zwykle służą jako platformy i są rozpoznawalne dzięki ich zwisającym, ogonopodobnym pędom i ich zdolności do unoszenia się. Ich wygląd różni się znacznie w zależności od gry, ale te cechy zawsze pozostają nienaruszone.

Rayman i gry pochodneEdytuj

Nenuphars

Nenuphary w oryginalnej grze, w wersji PlayStation

oryginalnej grze istnieją dwa rodzaje nenupharów, które znajdują się w The Dream Forest. Pierwszy rodzaj nenupharu jest duży i stabilny - może być używany jako platforma (czasami poruszają się tam iz powrotem, lub w górę iw dół). Drugi rodzaj nenupharów jest mniejszy i nie porusza się; ten typ nie jest w stanie utrzymać  ciężaru Raymana. Jeśli podejdzie do jednego, szybko się zatopi, często prowadząc Raymana do śmierci. Jest jeden mały nenuphar znaleziony w Moskito's Nest, który, wyjątkowo, wznosi się, gdy stoi, zamiast zatonięcia. W wersjach PlayStation i Sega Saturn małe nenuphary, które toną, gdy Rayman na nich stoi, mają czerwone muszki. We wszystkich innych wersjach mają różowe muszki, takie jak duże nenuphary. 

Rayman DesignerEdytuj

Rayman Designer i jego spin-offach, nenuphary są znane jako Lilie wodne i występują w kilku nowych
Plantecarnivore

Śmiercionośna roślina

odmianach. Należą do nich te, na których Rayman może się odbijać, czy takie które znikają jak niektóre chmury. Jeśli gracz zasieje dwa typy nasion w jednym miejscu, pojawi się śmiercionośna roślina.
  • Stałea liliia wodna
  • Pozioma lilia wodna
  • Pionowa lilia wodna
  • Pozioma lilia wodna, która idzie w lewo
  • Pozioma lilia wodna, która idzie w prawo
  • Lilia wodna, która znika
  • Trampolinowa lilia wodna
  • Sprężysta lilia wodna
  • Stała lilia wodna, która idzie w lewo
  • Stała lilia wodna, która idzie w prawo
  • Stała lilia wodna, która rośnie
  • Stała lilii wodna porusza się w dół
  • Mała lilia wodna spadająca
  • Mała lilia wodna rosnąca

Rayman 2 (anulowany prototyp)Edytuj

Rayman 2 2D prototype nenuphars

Zielone nenuphary, tak jak miał się pojawić w anulowanej wersji Rayman 2.

Nenuphars maiły się pojawić w anulowanej wersji Rayman 2.  Działałyby tak samo, jak w oryginalnej grze, ale z unikalnym dodatkiem, który pozwalał Raymanowi trzymać się ich krawędzi. 

Rayman 2Edytuj

Rayman 2Rayman lewituje na roślinie, która wyglądają jak nenuphar w Świątyni Skał i Lawy. Są to duże, purpurowe, latające kwiaty z mackowatymi winoroślami na ich spodniej stronie. Te nenuphary są podatne na ogień.

Rayman 3 (GBA)Edytuj

wersji Game Boy Advance Rayman 3 pojawiają się dwa typy nenupharów. Jeden jest mały, żółty i stabilny, oraz znajduje się w Forgotten Forests. Drugi jest podobny pod względem wyglądu i funkcji do tych, które widzimy w Rayman 2Rayman jeździ na nich, w niektórych poziomach Magmacossu, i nie różnią się one zbytnio od tych spotykanych w Świątyni Skał i Lawy.

Rayman Raving Rabbids (GBA) Edytuj

wersji Game Boy Advance Rayman Raving RabbidsRayman natyka się na
Nenuphar RRR1 GBA

Żółty nenuphar w Rayman Raving Rabbids (GBA)

duże żółte nenuphary w poziomach Leśnego Świata.

Rayman OriginsEdytuj

W tej grze służą jako zwykłe platFormy, są ich cztery rodzaje. Niektóre stoją w miejscu a niektóre ruszaja się w lewo i w prawo lub w góre i w dół.Istnieją ich trzy rodzaje:

  • Mroczne - mają jedno oko, są granatowe. Mają pod soba kolce, kiedy na nie wejdziemy zapadają się. Występują tylko w Pokręcone Dżungli. Należą do rodziny takich stworzeń jak Darktuny i rosną na nich grzyby.
  • Mechaniczne - jest to mechaniczna wersja zwykłych nenupharów, miały wystepować w Humorzastych Chmurach i często miały stać na nich Roboty. Zostały jednak usunięte z nieznanych przyczyn.

Rayman LegendsEdytuj

Nenuphary pojawiają się tylko w poziomach Powrót do Origins. Ich zachowanie w tej grze jest takie samo jak w Origins.

Inne wystąpieniaEdytuj