Fandom

Rayman Wiki

Murfy

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cudzy1.png Jestem Murfy i będę twoim przewodnikiem. Cudzy2.png
Murfy do Raymana źródło

Murfy (inaczej Murphy) – mała zielona istota przypominająca wyglądem muchę z dużym uśmiechem na ustach. Ubrany jest w strój rodem z baroku. Przyjaciel Raymana i Globoxa

Występowanie w grach

Rayman Origins

Gdy Żywe Umarlaki napadają Rozdroże Marzeń, Murfy jako jeden z niewielu nie zostaje przez nich złapany (lub po prostu uciekł). Wkrótce odnajduje Raymana, jego przyjaciół oraz Stwórcę Rozdroża, Polokusa. Niestety, 'The Bubble Dreamer' zwariował (jak to powiedział Murfy "kompletnie go wykoleiło"), więc powiedział Raymanowi, że aby "naprostować" potrzebują dużo Elektrunów. Zostaje on w Chrapiącym Drzewie wraz ze Stwórcą, czekając, aż Rayman i jego towarzysze odnajdą Elektruny.
Murfy Rayman-oRIGINS.png

Murfy w Rayman Origins

Tutaj Murfy nie jest zbyt często widoczny. Pojawia się tylko na końcu nie każdego, ale kilku światów.

Rayman Legends

Murphy w RL.jpg

Murfy w Rayman Legends

Smoki i Livingstony porywają mieszkańców Rozdrorza Marzeń. Murfy, Rayman, Globox i Wielki Minimus muszą ich pokonać. Murfy jest grywalną postacią [gracz 2 (WiiU)], lub sterowany przez komputer. Może atakować żywe góry lub podnosić Livingstony. Może także przecinać sznurki na pół lub niszczyć spadochrony. Atakuje niewidzialną magią.

Rayman 2 i Rayman 3

Mur32.png

Murfy w Rayman 3

Murfy był przyjacielem Raymana podczas walki z Robo-Piratami. Służył wtedy jako podręcznik i miał przydomek "Wielka Latająca Encyklopedia" i był największą skarbnicą wiedzy w Krainie Marzeń, który doradzał Raymanowi, jak radzić sobie w świecie ogarniętym wojną. Po pokonaniu Admirała Brzytwobrodego przez Raymana, Murfy, jak i reszta mieszkańców Krainy Marzeń wiedła spokojne życie.

Kiedy na Rozdroże najechali Mroklumy, jego charakter się nieco zmienił - Murfy stał się zabawnym towarzyszem Raymana, którego język stał się nieco bardziej wulgarniejszy oraz zabawniejszy. Jego największym wrogiem jest Podręcznik, który znalazł podczas ucieczki przed Mroklumami. Gdy Murfy powie "coś, co nie wypada", podręcznik strofuje muchę i proponuje mu zmianę pracy. Murfy pojawił się tylko w Radzie Rusałek i tuż przed przejściem do Lasu Czystych Liści żegna się z Raymanem frazą:

Cudzy1.png Do zobaczenia w Raymanie 4! Cudzy2.png
Murfy źródło

Mjhegjhwemnwhgrj.jpg

Murfy i Rayman szukają Globoxa.

Gry i zabawy

JM Murfy.jpg

JM Murfy (lub JM Murphy)

Murfy występuje w "Rayman Arena" (wersja gry "Rayman M" na konsole Xbox oraz Gamecube) w pierwszym filmiku jako reporter, który ma zrobić reportaż o przygotowaniach do mistrzostw dwóch Dark Globoxów oraz dwóch Globoxów (postacie w innych skórach). Murfy wygląda tutaj jakby był pobity. W grze Rayman Arena Murfy nazywa się ,,JM Murfy".

Aby zobaczyć listę jego cytatów, wejdź na Cytaty:Murfy.

Charakter i osobowość

W Raymanie 2 Murfy służy pomocą Raymanowi i ukazuje przed nim swój intelekt,opowiadając mu o Rozdroży i istotach mieszkających w nim. Tutaj przedstawiany jest tylko jako "żywa encyklopedia".

W Raymanie 3 Murfy zmienia się drastycznie. Teraz z pomocy intelektualnej zmienił się w komedianta i dowcipnisia. Ciągle dopowiada Raymanowi. Ten Murfy bardziej spodobał się fanom.

W Raymanie Origins jego charatker jest zupełnie taki sam,jak w Raymanie 3,na co mogą wskazywać jego dwie kwestie-"Kompletnie go wykoleiło" i "Aby go naprostować...".

Za kulisami

Postać Murfy`ego wywołała także skandal, który został wywołany przez Raymana 4. Murfy pod koniec Rady Rusałek powiedział słynny tekst: "Do zobaczenia w Raymanie Czwórce!", więc fani uznali to jako zapowiedź, że następna część będzie równie śmieszna, jak trójka, czy jeszcze śmieszniejsza. Niestety zamiast "przebojowej" kontynuacji wydano tylko Raymana 3 w wersji GBA, Rayman: Hoodlums` Revenge (gdzie Murfy przyjął rolę taką samą jak w Raymanie 2) oraz Rayman Szalone Kórliki, gdzie starymi postaciami byli... jedynie Rayman i dzieci Globoksa. Fani wywołali skandal, że Murfy nie dotrzymał obietnicy.

Murfy vs. Manual.jpg

Murfy z instrukcją

Murphyl.jpg

Murfy w Rayman 2

Relacje z innymi postaciami

Rayman

Murfy z Raymanem ma dobre relacje; jest jednym z jego bliższych przyjaciół. W Raymanie 2 pomagał mu wiele razy, służąc radą, którą Rayman podziwiał. W Raymanie 3 charakter Murfy'ego czasami doprowadzał Raymana do szału.

Globox

Murfy to bliższy przyjaciel Globoksa. Lubi go, chociaż czasami, kiedy Globox się zgubi lub gdy trzeba go szukać, Murfy nazywa go 'zdebem'.

Małaki

W Rayman 3 Murfy nie przepada zbytnio za Małakami. Uważa ich za Discopolowców, lecz ich szanuje, gdyż mają potężną wiedzę. Gdy z Raymanem szukali Andre w Sercu Świata, zapytał Małaki o radę.

Polokus, Ly, Clark i inni

Ma z nimi dobre relacje.

Admirał Brzytwobrody i Robo piraci

Ma z nimi złe relacje.

Andre i Mroklumy

Ma z nimi złe relacje. Według Murfy'ego, Mroklumy są zwyrodniałymi draniami.
Mf.jpg

Galeria Murfy'ego z Rayman Legends

Oto galeria Murfy'ego z Rayman Legends.

  • Murfy powstrzymuję hordę potworów.
  • Murfy i reszta.
  • Murfy i przyjaciele.
  • Murfy z kumplami w akcji.
  • Murfy i przyjaciele biegną po lochu.
  • Murfy i przyjaciele po raz kolejny w akcji.
  • Murfy i przyjaciele w tornee babuniek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki