Fandom

Rayman Wiki

Mroklumy

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Andre i Czarne Lumy.jpg

Andre z Czarnymi Lumami

Mroklumy (ang. Hoodlums) – tytułowi przeciwnicy z gry Rayman 3: Hoodlum Havoc oraz z jej kontynuacji  Rayman: Hoodlums` Revenge. Wystąpili też w Raymanie 3 (GBA) jednak większą rolę pełnili Robo-Piraci. Są wrogami Raymana. Mroklumy są formą Czarnych Lumy, w strojach ze skóry zwierząt. Mają niezliczone zasoby wyposażenia i broni. Gdy się je zabije, ich strój znika, a pozostaje z niego tylko sam Czarny Lum, którego można później zmienić w Czerwonego Luma. Pierwszym ubranym Mroklumem był Andre, ale jednakże drugim, w polskiej wersji gry, który stracił strój.

Rayman3 welcome.jpg

Zgraja Mroklumów

Historia Mroklumów

Od czasu wydarzeń z Raymana 2 na Rozdrożu Marzeń panowała wieczna idylla. Jednakże zmieniło się to, kiedy zły Andre (który prawdopodobnie napił się soku śliwkowego, który zmienił go w postać Czarnego Luma) próbował podbić świat. Miał wielką moc, którą pozamieniał wszystkie Czerwone Lumy w Czarne, czyli Mroklumy. Mroklumy ukradły futro ze stworzeń Rozdroża, którymi później przyodziali siebie i swojego wodza i stworzyli broń. Jednak sprawy przybrały niefortunny obrót i Andre ląduje w brzuchu Globoxa, kiedy próbował dostać się do Serca Świata. Mroklumy umierały raz za razem i uciekały (co powodowało ich podwojoną ilość), co się zmieniło, od kiedy Rayman pokonał Refluxa i zdobył moc zamieniania ich w Czerwone Lumki.
Mroklumy.jpg

Mroklumy (Rayman 3)

Później, po koalicji Andrego z Refluxem powstaje Kwatera Mroklumów, Gdzie rodziły się i pomnażały kolejne Mroklumy. Po zniszczeniu kwatery Rayman dostał się do Wieży Lepstysa, gdzie zabił przedostatnią dawkę Mroklumów, a docierając do Andrego i Refluxa, zniszczył obu przeciwników, co spowodowało zmienienie wszystkich Mrocznych Lumów z powrotem w Lumki. Jednak na życzenie Globoksa, o północy Ręce Raymana powędrowały nastraszyć Czerwonego Lumka, co spowodowało odrodzenie pana zła – Andrego. Dalsze wydarzenia dzieją się w grze Rayman: Hoodlums` Revenge. Nie wiadomo, co się z nimi później stało oprócz tego, że Andre zmarł.

Lista Mroklumów

Pomysł

Mroklumy zostały stworzone przez Stéphane Zinetti, głównego projektanta postaci do gry Rayman 3: Hoodlum Havoc. Zinetti opowiedział o genezie powstania Mroklumów podczas wywiadu z RaymanZone w czasie kiedy to gra miała swoją premierę:

Cudzy1.png Zamierzaliśmy wymyślić coś, co byłoby łatwe do zaoferowania w wielu krainach i klimatach, bez powtarzania tego samego. Pomysł na Mroklumy wywodzi się z jednego z mich szkiców - to było coś w rodzaju Meksykanina trzymającego wypasiony karabin, noszącego na sobie wielkie sombrero i rodzaj poncho obejmującego całe ciało. Był mieszanką Pana Złego (Rayman 1). Kiedy wymyśliliśmy żelazną formułę, pracowaliśmy oparci na podstawach psychologii, tworząc cały stos bohaterów. Na przykład, łącząc z sobą część nieco wychowanego, lecz tajemniczego profilu, stworzyliśmy "Abradaka", niedzisiejszego czarnoksiężnika. Na "odwal się" wymyśliliśmy także tłustego niedojdę - ładny, jasny truskawkowy kolor, nadając przy tym bezmyślny wygląd i dość niezdarną budowę ciała.

Cudzy2.png

Stéphane Zinetti źródło

Ciekawostki

  • Szturmak, Posępny Powiernik i Lavicraft jako jedyni w grze nie byli chronieni przez Abradaka.
  • W Raymanie 3 (GBA) Mroklumy wystąpiły tylko w czterech poziomach.
  • Andre stworzył Mroklumy poprzez dotyknięcie ich a nie jak ręcę Raymana – przez przestraszenie.

Galeria

Źródła

Galerie

Więcej w Fandom

Losowa wiki