Cudzy1 Nikczemna postać, chce szerzyć zło wokół siebie, przejmując magiczny świat Raymana. Jeśli mu się uda, uczyni świat strasznym miejscem pod rządami terroru i dyktatury Cudzy2
oficjalna strona źródło

Mr Dark – arcy-nemezis Raymana i ważna postać z serii Rayman. Mroczny i tajemniczy, zmieniający kształt czarnoksiężnik Mr Dark próbował kilkakrotnie zakłócać równowagę Rozdroży Marzeń, ale Rayman zawsze mu przeszkadzał. Jego rysy są ukryte pod cienistym płaszczem i kapeluszem, pod którym widać tylko jego jarzące się żółte oczy. Pierwszy występ Mr Dark'a jest w Rayman 1, w której występuje jako główny antagonista i ostatni boss. Występuje ponownie i dokonuje nikczemnych występów Rayman JuniorRayman Designer Rayman na Game Boy Colour. Chociaż Mr Dark nie pojawia się bezpośrednio w Rayman Origins, gra zawiera kilka odniesień do niego i ostatecznie ujawniono, że jego wpływ zainspirował Magika do zostania złoczyńcą.

Rayman 1 i gry pochodne

Cudzy1 Wkraczasz w świat deserów, w którym ukrywa się Mr Dark, strzeżony przez klaunów wykonujących niesamowite akrobacje ... Uważaj, Mr Dark jest diaboliczny Cudzy2
instrukcja źródło
VIG RAP
VIG DARK
Mr Dark pojawia się po raz pierwszy w sekwencji wstępnej Rayman 1, gdzie Magik przedstawia historię gry. Rozdroże Marzeń jest utrzymywane w równowadze przez mistyczną kulę zwaną Wielkim Protoonem. Pewnego pamiętnego dnia pojawia się zły Mr Dark, kradnący Wielkiego Protoona i pokonujący Betillę, gdy próbuje ją chronić. Elektruny, małe różowe stworzenia, które krążą wokół Wielkiego Protoonu, są zostają po całym świecie i uwięzione w klatkach przez sługi Mr Dark'a. Rayman wyrusza uwolnić Elektruny, pokonać Mr Dark'a i odzyskać Wielki Protoon.

Przez większość gry Mr Dark nie pojawia się; stoi na wysokim wzgórzu, obserwując postępy Raymana przez lornetkę. Kiedy Rayman pokonuje Kosmiczną Mamę, czwartego głównego bossa gry, Mr Dark decyduje się podjąć akcję i porywa Betillę, która przez cały czas udzielała pomocy Raymanowi. Mr Dark pojawia się po raz kolejny, gdy Rayman pokonuje kolejnego bossa, Mr Skops'a: wydaje się, że Mr Dark uwięził Betillę w maleńkiej, szklanej kuli poprzez swoje czary. Betilla jest widoczna jako wołająca o pomoc i prosząca Raymana o pośpiech. Aby uzyskać dostęp do ostatecznego poziomu, Mr Dark's Dare w Candy ChâteauRayman musi rozbić wszystkie klatki i uwolnić każdego Elektruna w grze.

Przed walką z Raymanem, Mr Dark rzuca na niego dziwne zaklęcia, gdy przemierza Candy Château. Pierwszy fizyczny występ w grze ma na początku drugiego etapu, gdzie czeka na Raymana, a następnie rzuca zaklęcie, zanim odleci. To zaklęcie tworzy Bad Raymana, złego duplikata, który kopiuje każdy ruch Raymana i powoduje natychmiastową śmierć, dotykiem. W kolejnym etapie Mr Dark rzuca zaklęcie, które odwraca chód w lewej i prawo na opak, a następnie kolejne zaklęcie, które sprawia, że Rayman biegnie w sposób niekontrolowany. Pod koniec poziomu Mr Dark magicznie kradnie teleskopową moc pięści Raymana, pozostawiając go bezradnym i niezdolnym do uderzania. Następnie Rayman dociera do centralnej komnaty zamku Mr Dark'a. Najpierw Mr Dark drwi z Raymana, pokazując teleskopową pięść, zawieszoną na linie i chowając ją za każdym razem, gdy Rayman wykonuje ruch, aby ją wziąć. Następnie próbuje zniszczyć Raymana, łapiąc go między dwa ruchome ścianami śmiertelnego ognia i rzucając na niego ognistymi kulami. Kiedy jego sytuacja wydaje się krytyczna, grupka Elektrunów ratuje Raymana, podając mu teleskopową pięść. Rozpoczyna się ostateczna bitwa: Rayman musi walczyć z Mr Dark'iem który przekształca się w hybrydy poprzednich pięciu bossów. Te hybrydy mają twarz Mr Dark'a jako swoją ikonę pasku zdrowia.

Pierwsza transformacja to mieszanka Mr Stone'a i Mr Skops'a. Jego kompozycja składa się z ciała, stóp i prawej ręki Mr Stone'a, wraz z głową i kleszczami Mr Skops'a. Jego jedynym atakiem jest rzucanie kleszczami w Raymana, który może przeskoczyć i uderzyć go w twarz. Jeśli Rayman spróbuje uderzyć go zbyt wcześnie, potwór zablokuje mu twarz pazurami. Możliwe jest, z pewnym wyczuciem czasu i zręcznością, uderzenie go do trzech razy na turę. Po ośmiu uderzeniach w twarz, potwór znika i Mr Dark transformuje się ponownie.

MrDark

Mr Dark walczy z Raymanem, pod koniec pierwszej części

Druga transformacja to para identycznych potworów. Każda wydaje się być wykonana z korpusu Moskito i stóp Kosmicznej Mamy (po jej pierwszym występie w Eraser Plains), wraz z jej dłońmi i wałkiem, który strzela laserem (po jej drugim pojawieniu się w Space Mama's Craters, kiedy jej jedynym atakiem są lasery, które Rayman może przeskoczyć lub schować się pod nim). Jeśli obaj strzelają na tej samej wysokości, lasery zderzają się ze sobą, zamieniają się w jeden laser i spadają prosto w kierunku ziemi, co może być trudne do uniknięcia. Gdy Rayman ma szansę, może uderzyć jednego z nich, ale można też nakłonić ich do strzelania do siebie. Oba potwory mają wspólny pasek zdrowia; aby pokonać ich obaj, można udeżać tylko jednego, a gdy zostanie/zostaną trafieni osiem razy, znikną i Mr Dark transformuje się po raz ostatni.

Trzecia i ostatnia transformacja to mieszanka Mr Sax'a , Kosmicznej Mamy i Moskito. Składa się z ciała Kosmicznej Mamy, stóp i rąk Mr Sax'a i głowy Moskito. Jedynego atak potwora to używanie wielkich stóp Mr Sax'a. Na początku tej walki, Rayman skurczył się do tego samego rozmiaru, co gdyby dotknął Latającego Niebieskiego Elfa. Kiedy potwór próbuje go zgnieść, Rayman musi użyć swojego biegania, aby uniknąć zgniecenia. Kiedy potwór uderza o ziemię, Rayman zostaje wyrzucony w powietrze przez uderzenie, co daje mu szansę uderzenia potwora w twarz Moskito, która jest jego jedynym słabym punktem.

Gdy trzecia transformacja odniesie osiem obrażeń, znika, a Rayman powraca do swojej normalnej wielkości. Wygląda na to, że Mr Dark został pokonany przez ostatni cios w głowę trzeciej formy i uciekł z zamku po przegranej.

Dopiero wersja Atari Jaguar wyjaśnia, że ​​te hybrydy są transformacjami Mr Dark'a. W tej wersji hybrydy Moskito/Kosmiczna Mama są nieobecne, więc walka składa się tylko z dwóch rund: pierwsza z mieszaniną Mr Stone/Mr Skops i druga z mieszaniną Moskito/Mr Sax/Kosmiczna Mama. Dwa potwory dzielą pojedynczy pasek zdrowia z twarzą Mr Dark'a jako ikoną: kiedy połowa zdrowia pierwszego potwora się wyczerpie, Mr Dark wraca do oryginalnej postaci tworząc prysznic iskier, a następnie odchodzi z ekranu, wyraźnie pocąc się. Pojawia się ostatni potwór, a połowa jego zdrowia już jest wyczerpana. (Rayman nie jest skurczony w tej wersji i nie musi być wybijany w powietrze, aby uderzyć się w głowę). Gdy całe jego zdrowie zostanie wyczerpane, Mr Dark skacze do góry i znika. Elektruny przelatują przez ekran, gdy Rayman świętuje swoje zwycięstwo.

W wersji Atari Jaguar Mr Dark pojawia się po raz ostatni pod koniec gry. Leci przez ekran i pojawia się komunikat "Do zobaczenia wkrótce", wskazujący na zbliżający się powrót Mr Darka.

Rayman Junior

450px-RJMrDark 001

Mr Dark w Rayman Junior

Mr Dark pojawia się w Rayman Junior, spin-offie Rayman 1. W tej grze kradnie Magiczną Księgę Wiedzy Magika i niszczy mapę do swojej kryjówki w Candy Château. Rzuca takie same zaklęcia na Raymana, jak w Rayman 1, ale nie walczy jako boss. Gdy Rayman rozwiązał zagadki, pokazujące drogę do jego kryjówki i przechodzi przez zaklęcia, Mr Dark już się nie pojawia i Rayman ostatecznie znajduje Księgę Wiedzy.

Rayman Designer

W grze Rayman Designer, Mr Dark jest dostępny jako zdarzenieCandy Château. Istnieją różne warianty, a każdy z nich, ​​rzuca inne zaklęcie w Raymana. Czary trwają, dopóki Rayman nie dotrze do Antymagicznego Amuletu.

  • Mr Dark: Bad Rayman - przywołuje Bad Raymana.
  • Mr Dark: wymuszony bieg - wymusza bieg Raymana.
  • Mr Dark: odwrócona kontrola - odwraca chód/bieg lewy z prawym.
  • Mr Dark: mały Rayman - pomniejsza Raymana.
  • Mr Dark: kradnie pięść - kradnie pięść Raymanowi.

Rayman (wersja GBC)

GBC 76

Mr Dark pojawia się w Rayman (GBC)

W wydaniu Game Boy Colour, Mr Dark uwięził Toony i wykorzystał ich moc dla siebie, rzucając NA świat w ciemność i chaos. W przeciwieństwie do oryginał, nie przekształca się, gdy angażuje się w ostateczną bitwę z z Raymanem. Między poszczególnymi poziomami można go również oglądać, śledzącego Raymana za pomocą kryształowej kuli.

Mr dark 1

Mr Dark trzyma klatkę ze schwytanymi Toonami

Arcane Forest rzuca dwa zaklęcia na Raymana, pierwsze przywołuje Bad Raymana, a drugiego odwracającego kontrolę nad Raymanem.

Na początku bitwy, Mr Dark broni się przed pięścią Raymana trzema kulami. Następnie powoli podnosi się, a gdy jest poza ekranem, pada na niego ogień z góry. Po dziesięciu do piętnastu ognistych kulach, Mr Dark pojawia się ponownie, wciąż mając wokół siebie tarczę i zmienia się w kulę. W formie kuli losowo unosi się, próbując uderzyć Raymana. Należy uderzyć go, gdy jest w formie piłki trzy razy. Kiedy go uderzy, staje się coraz mniejszy i staje się trudniejszy do trafienia. Po uderzeniu go trzykrotnie, na górnej części planszy pojawia się serce, dzięki czemu może uzupełnić swoje zdrowie. Mr Dark wraca do normy, a potem znów schodzi z ekranu.

GBC11

Rayman walczy z Mr Dark'iem, na wysokim szczycie, pod koniec gry

Tym razem Mr Dark rzuca w Raymana dziesięcioma meteorytami, po dwa na raz. Potem robi to samo, co poprzednio: wraca i zamienia się w sferę. Tym razem pozostanie on w formie kuli na krótszy okres niż wcześniej, a jeśli Rayman nie zdoła go uderzyć trzy razy w wyznaczonym czasie, wróci do normy i zniknie z ekranu, aby rzucać meteorami znów na niego. Jeśli Rayman uderzy go trzykrotnie, ponownie pojawi się serce, a on wzniesie się z powrotem w niebo, aby uwolnić swój ostateczny atak.

Tym razem strzela szesnastoma błyskawicami. Można ich łatwo uniknąć, używając helikoptera. Po wystrzelaniu szesnastu błyskawic, wraca on do swojej formy kuli. Czas, który spędza w swojej formie kuli, jest jeszcze krótszy, więc Rayman musi go uderzyć jeszcze trzy razy bardzo szybko. Mr Dark wraca do swojej normalnej formy, spala się, zamienia w dziwną, widmową chmurę i znika.

GBC 15

Mr Dark przybiera postać ducha przed ucieczką z wyspy

Zakończenie ujawnia, że Mr Dark mógłby być duchem/upiorem opętującym kryształ, który ujawnia się po jego pokonaniu. Jest to jedyna wersja, w której Mr Dark nie wychodzi cało z walki, z Raymanem. To, oraz duża odmienność tej wersji może ujawniać, że Rayman 1 (GBC) może być chronologicznie ostatnim ze spin-offów pierwszej części, zamykający wątki tej części sagi.

Rayman wraca do hamaka i zasypia, ale jest niepokojony przez groźną postać, która wydaje się Mr Dark'em. Jednak okazuje się, że cztery Toony w szatach i czapce Mr Dark'a, które są żartem są żartem, a Rayman śmieje się.

Rayman Origins

Cudzy1 Wraca arcywróg z Rayman 1. Zdumiewający super złoczyńca, to MrDark, ukradł Wielkiego Protoona i wysłał Elektruny na rozpraszone orbity. Ta seria wydarzeń zaburzyła harmonijną równowagę świata Raymana i nastąpiła bohaterska walka. Cudzy2
oficjalna strona źródło

Char-mr-dark

Magik przebrany za swojego idola - Mr Darka

W wywiadzie dla Jeux Vidéo z maja 2011 r., Gabrielle Shrager, główna pisarka fabuły Rayman Origins, oświadczyła: "Prawdopodobnie zobaczymy, jak Mr Dark stał się tym, kim jest". Jednak plany zmieniły się podczas rozwoju, a fabuła z Mr Darkiem została wycofana. Podczas gdy Mr Dark nie występuje fizycznie w grze, jego wpływ odgrywa ważną rolę w pobocznej historii, a liczne odniesienia do niego są dokonywane przez grę i otaczające ją media. Drugi zwiastun Rayman Origins pokazuje krótki występ Małaka z kapeluszem i ciemnym płaszczem, stojącym na kamiennej platformie, otoczonej przez Darktuny i Psychlopy. Spekulowano, że to Mr Dark. Kilka miesięcy później pojawiła się wyraźniejsza grafika postaci, a oficjalna strona internetowa wskazała, że ​​ta postać to rzeczywiście Mr Dark, stwierdzając: "Wróg z Rayman 1 powraca". Jednak ta sama sekcja strony twierdzi również, że w grze istnieją żołnierze i piranie, co nie jest poprawne; Ostateczny podręcznik gry zawiera zaktualizowaną wersję tych samych informacji i nie wspomina o żołnierzach, piranach ani Mr Dark'u. W Odkryciu, jednym z ostatnich poziomów gry, bohaterowie odkrywają, że Magik jest odpowiedzialny za steampunkowe imperium zła w Chumorzaste Chmury. Ciemna postać, która pojawiła się w zwiastunie i na stronie, była po prostu Magikiem przebranym za Mr Dark (możliwe, iż używał jego ubrania, biorąc pod uwagę fakt, iż w wersji GBC zostało ono porzucone), którego prawdziwe miejsce pobytu pozostaje nieznane. Schemat na ścianie gabinetu maga wyjaśnia, że ​​zbierał Lumy bohaterów w trakcie gry i używał ich do zasilania swoich maszyn. W odpowiedzi na zdmuchniętą odkrycie jego zdrady Magik rozrywa złotą gwiazdę z jego czapki, pokazując wyraźniej jego podobieństwo do grafiki podobnej do Mr Dark'a. Ta scena doprowadziła do dużego zamieszania wśród częśći graczy, z którzy błędnie zinterpretowali, że ​​Mr Dark i Magik to ta sama postać, mimo iż Rayman Junior ujawnia, że są odrębnymi charakterami, ukazanymi razem filmie wstępnym.

Mr Dark in Rayman Origins

Plakaty przedstawiające Mr Darka, w siedzibie Magika, w Humorzastych Chmurach

Wczesna wersja skryptu gry, znajdująca się w plikach demo, zawiera nieużywany dialog, który wskazuje, że w tym usuniętym scenariuszu Magik był fanem i wielbicielem Mr Dark'a i mimo potajemnej rzekomej pomocy i trosce o Rozdroże Marzeń w Rayman 1 i Rayman Origins, pragnął być równie tajemniczy i zły jak on; jednym z jego dialogów to: "Zawsze chciałem być jak Mr Dark: tajemniczy, mroczny! ... um, mroczny i tajemniczy ...". Scenariusz ujawnia również, że prawdziwe imię maga to Ales Mansay, i że był rozgoryczony i skorumpowany, kiedy był zastraszany w magicznej szkole za swoje słabe zdolności magiczne. Ostatecznie ukrył się za swojego bohatera, Mr Dark, i ukrył mirkofon Chrapiącym Drzewie, aby rozpocząć wojnę pomiędzy Raymanem, a koszmarami Polokusa, podczas gdy on sam rozpoczął pracę nad budową armii mechów (zasilanych przez Lumy daną mu przez bohaterowie), których mógłby użyć, by przejąć Rozdroże Marzeń i uwolnić ją od rządów Polokusa, którego uważał za nieskutecznego i bezużytecznego przywódcę, niezdolnego do ochrony swego ludu przed jego koszmarami. Nie wiadomo, dlaczego ten materiał został usunięty z gry; jednak w ostatecznej wersji gry w głównej siedzibie Magika znajduje się jeszcze kilka plakatów, niektóre z obrazami przedstawiającymi sylwetkę Mr Dark'a i jedna z napisem "♥ Mister D", która potwierdza, że Magik jest wielbiciel Mr Darka i potwierdza infromacje. Jak widać na tych plakatach, Mr Dark wygląda nieco inaczej; jego kapelusz ma kształt odwróconego trójkąta, a jego ramiona są długie i cienkie. W styczniu 2012 r. Dyrektor narracji Gabrielle Shrager potwierdził, że Magik był fanem Mr Dark'a.

Oprócz plakatów w głównej siedzibie Magika, jedyne bezpośrednie odniesienie do Mr Dark pojawia się, gdy gracz odblokuje umiejętność gry jako Raymesis. Jeśli ta postać pociągnie za brodę Polokusa, wyśmiewa się z jego brzydoty i wspomina, że ​​został stworzony przez Mr Dark. Nie jest jasne, czy Śniący Bańki myli Raymesisa z Bad Raymanem, czy też żartuje z ich podobieństwa (wygląda prawie identycznie jak zły klon Raymana stworzony przez Mr'a Dark'a w oryginalnej grze, z wyjątkiem innego koloru oczy).

W innych grach

Mr Dark jest wymieniony w instrukcji dla Rayman 2, gdzie okazuje się, że jego porażka z rąk Raymana jest tym, co przekonało mieszkańców Rozdroży Marzeń, że bohater był godny zaufania. We własnej osobie, Mr Dark nie występuje.

2DMadness-Arcade-R3HH-PC-Pic49

Obraz Mr Dark można zobaczyć na podłodze po lewej stronie, na końcu minigry Szaleństwo w 2D, w Rayman 3. Jest to jedyny występ Mr Dark'a w grze 3D.

Zapowiedzi anulowanej wersji 2D Rayman 2 wspominają, że inwazja Robo-Piratów miała miejsce po tym, jak Mr Dark uciekł z wyspy po wydarzeniach z pierwszej gry. Nie wiadomo, czy Mr Dark miał kiedykolwiek odgrywać większą rolę w tej grze; inne postaci z oryginału, w tym Betilla, miały się pojawić.

Mr Dark ma niemal niezauważalne wystąpienie w Rayman 3. Na końcu minigry Szaleństwo w 2D krótko pojawia się kilka zdjęć z pierwszej gry, a na nich prawie wszystkie postaci z gry, w tym Mr Dark. Ponadto projekt tytułowych wrogów z gry - Mroklumów - został zaprojektowany jako wizualna mieszanka Mr Dark'a i Łowców.

Galeria