Fandom

Rayman Wiki

Mr Dark

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Mr. Dark – potężny wróg Raymana, główny antagonista gry Rayman. Jest twórcą klona Raymana.

Rola w grach

Rayman (gra)

VIG RAP.png
VIG DARK.png

Mr. Dark pojawia się we wprowadzeniu, gdzie Magik tłumaczy historię gry. Balans całego Rozdroża Marzeń zależy od Wielkiego Protoona, lecz pewnego dnia Pan Mroczny kradnie go, pokonując Betillę, która go pilnowała. Elektruny, które wokół niego krążyły, zostały rozproszone po świecie i uwięzione przez swoich sługusów.

Przez większość gry stoi na wysokim wzgórzu i obserwuje Raymana przez swoją lornetkę. Kiedy Rayman pokonuje Kosmiczną Mamę, Pan Mroczny przystępuje do akcji i porywa Betillę, która przyznawała protagoniście nowe moce. Kiedy zauważa, że Pan Skorpion zostaje także pokonany, więzi Betillę w szklanej kuli przez swoje czary. Betilla wzywa Rayman na pomoc i prosi go, by się pośpieszył.

W Zamku rzuca na bohatera różne czary. Gdy po raz pierwszy występuje w grze w poziomie, rzuca czar tworzący duplikat Raymana, który powtarza wszystkie jego ruchy (duplikat nazywa się Bad Rayman). W następnym poziomie rzuca na zaklęcie zamieniające kontrolę nad Raymanem (chodzi tutaj o kierunek lewa i prawo na padzie lub klawiaturze), a później wymusza na nas bieg i kradnie naszą Magiczną Pięść. W ostatnim poziomie Pan Mroczny przywiązuje pięści do liny, a następnie więzi Raymana między dwoma płomieniami, które miały go zabić, lecz Elektruny przecinają linę, ratując go.

W pojedynku zmienia się w hybrydy poprzednich bossów z gry. Na początku zmienia się w Mr. Skopsa połączonego z Mr. Stone'em i jedyne co musimy robić to przeskakiwać nad szczypcami. Druga hybryda to Bzzit i Kosmiczna Mama, której atakami są pociski laserowe. Na początku walki z trzecią hybrydą zostajemy zmniejszeni przez elfa. Po chwili z powietrza zeskakuje trzecia mieszanka, czyli Bzzit, Kosmiczna Mama i Mr. Sax, którzy próbują nas zmiażdżyć, skacząc na nas. Gdy trzecia hybryda zostaje pokonana, Rayman wraca do normalnych rozmiarów, pokonując Mr. Darka.

W wersji Atari Jaguar trzecia hybryda nie występuje, natomiast na napisach końcowych pojawia się komunikat See You Soon (pl. Widzimy się wkrótce) co oznacza, że powróci. Jednak w żadnej późniejszej grze się nie pojawił.

Rayman Junior

W tej grze kradnie Magiczną księgę wiedzy od Magika oraz niszczy mapę świata do swojej kryjówki w Ciasteczkowym Zamku. Jak w oryginale rzuca na Rayman czary, lecz nie jest bossem w grze przez edukacyjny charakter gry. Kiedy Rayman rozwiązał wszystkie zagadki z pergaminu, to pojawiła się droga do jego kryjówki. Gdy Rayman pokonał wszystkie jego czary, nie pokazał się ani razu w grze, a Rayman znalazł księgę.

Rayman 1 (Wersja GBC)

W tej grze Mr. Dark uwięził Elektruny w klatkach, aby użyć ich mocy, rzucając w świat chaos i mrok. W przeciwieństwie do oryginału nie zmienia się w hybrydy poprzednich bossów. Pomiędzy poziomami obserwuje Raymana przez magiczną kulę. W Arcane Forest rzuca dwa zaklęcia na protagonistę; jedno tworzy Bad Raymana, drugie zamienia kontrolę protagonisty.

W finałowej walce chroni się tarczą podobną do bąbelków, która neutralizuje ataki Raymana. Chwilę później, powoli wznosi się do góry i tworzy ognisty deszcz. Gdy parę ognistych kul spadnie na ziemię, przestaje lewitować i zamienia się w kulę, którą próbuje pokonać Raymana, lecz bohater atakuje go trzykrotnie. Gdy ma swoją normalną postać, ma dwie Bąbelkowe tarcze. Teraz znowu unosi się i atakuje meteorami, aż znowu przybiera postać kulki i zostaje zaatakowany trzy razy. W ostatniej sekcji atakuje piorunami oraz znowu zmienia się w kulkę i przegrywa walkę.

Rayman idzie na swój hamak spać, jednak ujrzał postać do niego podobną. Okazał się to żart Toonsów, z którego Rayman się śmieje.

Rayman Origins

Miał się pojawić w Rayman Origins jako główny antagonista gry, jednakże był z rasy Małaków, lecz ostatecznie został wycofany i zastąpiony Magikiem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki