FANDOM

Moskito – olbrzymi czerwony komar i pierwszy boss w grze Rayman. Pojawia się jedynie w Moskito's Nest, ostatnim poziomie The Dream Forest.

Na początku Moskito ściga Raymana z wielkim kolczastym owocem. W trakcie walki próbuje szturchnąć go trąbką i używa różnej wielkości kolczastych owoców jako formę ataku. Przy dokładnym wyczuciu czasu można uderzyć Moskita dwa razy w jednej kolejce, zanim odleci.

FruitPiquantMoyen

Moskito dźwiga średniej wielkości owoc

FruitPiquantGrand

Moskito dźwiga ogromny owoc

W wersjach Sega Saturn i PlayStation, Moskito podczas pojedynku jest czerwony i nosi różowe rękawice, ma szare żądło, buty i prążki. Jednak w wersji PC oraz w trakcie pościgu na wymienionych konsolach, przeciwnik ma różową skórę i wygląda dokładnie jak Bzzit. Wersja Atari Jaguar charakteryzuje się prawidłowym wizerunkiem Moskita.

Uważa się, że wszystkie przypadki, w których Moskito dzieli barwy Bzzita, są pomyłkami lub wynikają z ograniczeń sprzętowych; przypuszcza się czerwony kolor Moskita, a nie różowy. Wersje gry, które powielają różowe ubarwienie komara, spowodowały zakłopotanie i dyskusje wśród graczy względem identyczności obu przedstawicieli gatunku.

W grach Rayman Origins i Rayman Legends pojawia się aż do czterech przyjaznych komarów, których mogą ujeżdżać gracze. Określane są Moskitami jako prawdopodobne nawiązanie do bossa z pierwszej gry.

Galeria Edytuj