Fandom

Rayman Wiki

Michel Ancel

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Michel Ancel
Ancel 20.jpg
Data urodzenia 29 marca 1972
Miejsce urodzenia Monako, Francja
Zawód projektant gier

Michel Ancel (ur. 29 marca 1972 w Monako) − francuski projektant gier komputerowych firmy Ubisoft monakijskiego pochodzenia. Znany ze stworzenia gier Rayman i Beyond Good & Evil oraz Kórliki. Ancel jest kierownikiem studia Ubisoft Montpellier. Ma żonę Alexandra Ancel.

Kariera

Pierwszy tytuł Ancela, Mechanic Warriors, został stworzony dla firmy Lankhor. Ancel następnie dołączył do firmy UbiSoft jako artysta graficzny w wieku siedemnastu lat, gdzie pracował na grafiką do gier, takich jak The Intruder czy The Teller. W 1992 rozpoczął pracę nad grą Rayman, jego debiutem projektanckim. Początkowo gra wydana została w 1995 na Atari Jaguar, a następnie w 1996 na PlayStation i Sega Saturn.

Ancel był również zaangażowany mocno w tworzenie gry Rayman 2: The Great Escape, lecz przy tworzeniu następnej części, Rayman 3: Hoodlum Havoc, miał już jedynie rolę doradczą. Pomimo że chwalił zespół tworzący grę, mówił, że osobiście "zrobiłby grę inaczej".

W 2003 wydana została gra Beyond Good & Evil, która otrzymała wysokie noty i grupę wielu fanów, mimo czego okazała się finansową porażką.

Podziw dla tej gry od reżysera filmowego, Petera Jacksona (oraz jego frustracji wynikającej z nieodpowiedniego wg niego potraktowania przez Electronic Arts licencji filmów Władca Pierścieni), spowodowała, że Ancel został wybrany do stworzenia gry na podstawie filmu Peter Jackson's King Kong. Z powodu niechęci firmy Ubisoft do stworzenia następnej części gry Beyond Good and Evil, Ancel wyraził jasno, że ma zamiar ją zrobić w przyszłości.

Rozpoznanie

13 marca 2006 Michel Ancel razem z Shigeru Miyamoto i Frederickiem Raynalem zostali odznaczeni przez francuskiego Ministra Kultury, Renauda Donnedieu de Vabres, jako rycerze sztuki i literatury. Było to pierwsze odznaczenie tego typu przyznane producentom gier komputerowych.

Odrzucenie

Michel Ancel zaczął pracować nad grą Rayman 4 gdyż powiadomił, że nie będzie orginalnych przeciwników tylko będą szalone króliki, które są nazywane Kórliki. Ta gra miała koncepcję Michela Ancela, ale został odsunięty i go przyjęto z nową koncepcją, że Rayman będzie wykonywał dla kórlików zadania. Z tego powodu popularność Raymana spadła. Teraz są nowsze gry z Kórlikami, gdyż są jeszcze popularne we Francji. Sława Raymana znów wzrosła z gry Rayman Origins.

Filozofia projektowania

Ancel zamierza umieszczać w swoich grach "duży stopień wolności". Krytykuje gry, które nazywane są dającymi wolność, a w rzeczywistości ograniczają gracza za pomocą niewidzialnych barier, gdzie gracz się ich nie spodziewa.

Przy tworzeniu gry Peter Jackson's King Kong Ancel zdecydował się nie umieszczać żadnych informacji na ekranie w celu zwiększenia identyfikacji gracza z bohaterem. Na przykład mała ilość zdrowia bohatera objawia się nie zmniejszonym paskiem zdrowia, lecz przez rozmyty obraz i dźwięk ciężkiego oddechu.

Ancel odrzuca często podtrzymywane przekonanie, że francuskie gry komputerowe są bardziej oryginalne od innych, mówiąc, że problem nie leży w procesie tworzenia gry, lecz w niechęci do ryzykowania pozostałych wydawców.

Gry

Poniżej znajduje się lista gier, nad którymi pracował Michel Ancel.

  • Rayman (1995) - koncept i projekt
  • Tonic Trouble (1999) - koncept
  • Rayman 2: The Great Escape (1999) - koncept, wykonanie artystyczne i fabuła
  • Rayman Rush (2002) - koncept
  • Rayman 3: Hoodlum Havoc (2003) - doradca
  • Beyond Good & Evil (2003) - kierownik projektu, projekt gry i fabułą
  • Peter Jackson's King Kong (2005) - projekt gry
  • Rayman Raving Rabbids (2006) - kierownik projektu
  • Beyond Good & Evil 2 - projektant, fabuła, koncept, kierownik projektu
  • Rayman Origins (2011) - projektant, kierownik projektu, głos postaci Big Mama

Więcej w Fandom

Losowa wiki