Fandom

Rayman Wiki

Magik

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Magik – postać pojawiająca się w grach z serii Rayman. W grach Rayman i Rayman Junior przedstawiony jest jako stworek z rasy Raymana. W Raymanie Junior, często podpowiada głównemu bohaterowi, która droga prowadzi do zwycięstwa. W  pierwszej części gry, Rayman może dać Magikowi dziesięć Tingów (które pełniły tę samą rolę, co Kosztowności w Rayman 3), by odblokować bonusowy poziom, na którym ma szansę na zdobycie dodatkowego życia.

Charakter

Magik jest postacią często bardzo wesołą. Mimo spustoszenia, które Pan Zły siał w świecie Raymana on zawsze miał dobry humor i zachowywał zimną krew. Jest nieco zamknięty w sobie, o czym możne świadczyć to że ukrywa oczy pod swoim cylindrem. W Rayman Junior dowiadujemy się że przyjaźni się z Betillą.

Rayman

Magician R1 bonus level.png

Rayman daje Magikowi Tingi.

W pierwszej części widzimy Magika już na początku, gdy opowiada nam historie o ataku Pana Złego na Rozdroże Marzeń i kradzieży Wielkiego Protona. Budzi on Raymana i mówi mu że musi uwolnić Elektruny i odzyskać Wielki Proton, który Pan Zły ukrył w Ciasteczkowym Zamku. Jest to jedyna zdubbingowana postać w grze. W wersji amerykańskiej jego głos został nagrany od nowa. Jest on bardziej głębszy i bardziej zuchwały niż w oryginalnym europejskim wydaniu.

Magician R1 hat.png

Magik schowany w kapeluszu.

Podczas podroży można spotkać Magika w wielu poziomach. Jeśli mamy co najmniej dziesięć Tingów, wyłania się on ze swojego kapelusza i prosi o nie. Po daniu mu ich teleportuje nas do poziomu bonusowego. W tych poziomach trzeba zebrać wszystkie Tingi w określonym czasie. Jeśli się to uda, Magik daje nam dodatkowe życie.

Rayman Junior

RJMagician 006.PNG

Magik wraz z Betillą szukają Raymana.

W tej grze pełni on rolę mentora głównego bohatera. Przedstawia on nam po raz kolejny historię ataku Pana Złego, którą w tym przypadku jest kradzież Magicznej Księgi Wiedzy i zniszczenie mapy prowadzącej do jego kryjówki. Magik wraz z Betillą ponownie wzywa Raymana, aby ten odnalazł elementy mapy i odzyskał księgę.

Tym razem zamiast teleportowania do poziomów bonusowych, Magik pomaga Raymanowi w zadaniach. Na początku poziomu Magik mówi Raymanowi na czym będą one polegać. Pojawia się jeszcze kilka razy w poziomie, ukryty w kapeluszu. Po podejściu do niego zadaje on pytanie, lub przypomina o zadaniu. Pojawia się też pod koniec każdego poziomu.

Rayman Origins

Magik pojawia się w Rayman Origins, gdzie na końcu prawie każdego poziomu przelicza lumy, jeśli Rayman i jego przyjaciele posiadają wystarczającą liczbę lumów, da on nam uwięzione przez niego Elektruny, a za maksymalną ilość lumów - złoty medal. Na początku misji Odkrycie w świecie Chumorzaste Chmury zdradza on bohaterów i próbuje ich zabić mechanicznymi wersjami Drozda i dużej Roślinki. Lecz ten plan nie wypadł, Magik ucieka i wchodzi do latającego statku. Bohaterowie na Moskicie gonią zdrajcę, a statek magika uderza o "serce" całej fabryki, jednocześnie ją niszcząc. Po tej misji dalsze losy magika pozostają nieznane

Rayman Legends

Okazuje się, że Magik został sklonowany i każdy ze wszystkich Magików nawiedza jakiś świat. Na końcu każdego rozdziału Magik leci na nieznaną z nazwy planetę, gdzie utyka w dziurze, a diabełki wykorzystują go jako instrument. Prawdopodobnie prawdziwym Magikiem jest ten ze świata Olimpus Maximus, lecz nie jest to do końca pewne.

Ciekawostki

  • W Rayman Raving Rabbids (GBA), występuje postać nawiązująca do Magika. Rayman spotyka go w poziomie The Kids' Hamlet, w krainie Child. W pewnym momencie szary Kórlik z kapeluszem Magika, blokuje nam drogę i pozwala przejść tylko po wygraniu minigry. Polega ona na strzelaniu marchewkami do twarzy Kórilików, i unikaniu trafień w twarze Murfiego. Jeśli uda się zastrzelić wszystkie Kórliki w odpowiednim czasie, Magik przepuszcza nas.

Więcej w Fandom

Losowa wiki