Fandom

Rayman Wiki

Małaki

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

T.jpg

Małaki w Rayman M

Małaki (znane również jako Teensieny) – starożytna rasa z gier Rayman 2, Rayman 3, Origins oraz Legends. Służą jako pomocnicy Raymana. Wyglądem przypominają karzełki; są bez zarostu, z długim, niebieskim nosem. Pierwsze Małaki płci żeńskiej pojawiły się w Rayman Origins, acz wzmianka o nich pojawia się już w Raymanie 3 (w gadkach Małaków pomiędzy sobą).

Teensies2r.jpg

Teensieny: Grand Minimus, Sylkins i nieznany rodzaj

Historia

Stworzył je Polokus. Wyznaczył im zadanie poznania wszystkich dróg i zakątków świata. W wyniku tego Małaki opanowały sztukę dostawania się do portalu, gdzie stykały się wszystkie drogi świata. Pilnowały też wejść do ważnych, nieodkrytych miejsc, czyli wejść do świątyń.

Według instrukcji do Rayman Origins istnieje związek pomiędzy nosami Małaków a zamiłowaniem ich posiadaczy do magii, co sugeruje, że wskazany narząd potrafi wyczuwać subtelne energie.

Podczas walki z piratami, Małaki (W tej grze nazywane Teensienami), zostały pozamykane w klatkach przez RoboPiratów. Gdy Rayman uwolni ich oddając w klatkę 2 strzały, Małaki z wdzięczności pomagają bohaterowi przejść do następnego świata poprzez otwieranie portali. Kiedy Rayman poznał te stworki, a konkretniej cztery z nich, kłóciły się one o to, który jest królem Małaków, lecz gdy Rayman oznajmił, że chce uratować Ly, oddały koronę jednemu Małakowi, który poinformował Raymana, iż wróżka została porwana i uwięziona w Magicznej Polanie.

Rayman wiele razy wchodził do świątyń, gdzie musiał stawić czoła jakiemuś strażnikowi i zabrać jedną z 4 Magicznych Masek, które miał później oddać wielkiemu bogowi Polokusowi. Kiedy trafił przed wrota pierwszej świątyni, ze zdziwieniem zauważył, iż Małaki już się nie kłócą o koronę i są bardziej zdyscyplinowane - przekazywały sobie koronę podczas rozmowy.

Tinseeny.PNG
Grand Minimus Japan.jpg

Małaki w japońskiej wersji Rayman Revolution

Później, Małaki zostają porwane przez Mroklumy i pozamykane w klatkach. Tym razem, aby zniszczyć klatkę, wystarczy jeden strzał. W Raymanie 3 do uwolnienia jest około 60 klatek. Nie pojawia się jeden gatunek, acz dużo więcej, co ciekawe - każdy ma jakieś linie tekstowe (np. "Lecę, bo muszę policzyć dziury w serze" lub "Lecę, matka się niepokoi").

Etymologia

W drugiej odsłonie ich nazwę przetłumaczono na Teensieny, tudzież Tinsy, trwając z tym do trzeciej części. Po długim upływie czasu od premiery gry z ostatnim ich wystąpieniem, Origins wydane przez firmę Ubisoft Polska (wcześniej zajmował się tym Licomp Empirical Multimedia z racji nieistnienia tamtej firmy), zawierało nową, przetłumaczoną ich nazwę na Małaki, tak samo jak w następnej części, Legends.

Ratownik.jpg

Teensien ratownik

Rayman3 3.jpg

Szkice koncepcyjne Małaków

Cytat.JPG
Rayman Wiki posiada kolekcję cytatów i pamiętnych słów dotyczących postaci imieniem Małaki.

Gatunki Małaków

Znani przedstawiciele

Więcej w Fandom

Losowa wiki