Fandom

Rayman Wiki

Ly

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Lywróżka i emisariuszka Polokusa. Informuje Raymana o 4 maskach Polokusa i używa mocy Srebrnych Lumsów do ulepszania ataków wcześniej wymienionego stworka. Występuje w głównie Rayman 2: The Great Escape

Rayman 2

W tej grze Ly debiutuje głosem w umyśle Raymana.  Zanim porwą ją Robo piraci, konsultuje się z Globoxem, wręczając mu Srebrnego Luma, którego miał dać Raymanowi żeby uciekł. Z jego pomocą udało mu się wydostać ze Statku Więziennego. Ly została schwytana na Czarodziejskiej Polanie, gdzie pod wpływem elektryczności została przetrzymywana niedaleko maszyny tworzącej pole siłowe. Rayman odnalazł słaby punkt maszyny i zniszczył ją, tym samym uwalniając uwięzioną Ly. Po ofiarowaniu Raymanowi kilku przydatnych informacji zamieniła się w Fioletowego Luma umożliwiającego przejście dalej. Podczas jego wielu przygód Ly dawała Raymanowi nowe siły i wzmacniała jego ataki. Uratowała mu także życie podczas walki z Brzytwobrodym w Glorgocie, wznosząc go w powietrze, kiedy ten spadał w morze lawy. Ly oferowała Raymanowi nagrody za zdobycie wystarczającej ilości Żółtych Lumków - otwierała Ścieżkę Życia i Mocy, gdzie Rayman ścigał się z nią.

Rayman 3

W tej grze Ly w ogóle nie występuje. Jednakże, w planszy zwanej Najdłuższy Skrót istnieje pewien sekret, którego odblokowanie umożliwia dostęp do sali, w której stoi posąg Ly z Raymana 2. W tej samej wersji gry na GBA, Ly odgrywa tę samą rolę, co Betilla w Raymanie 1.

Ciekawostki

Ly GBA.PNG

Ly w wersji na GBA.

  • W Japonii kolor pasków Ly zmieniono z fioletowego na niebieski, ponieważ Ubisoft uważało że fiolet w Japonii to kolor śmierci, a tak na prawdę symbolizuje tam bogactwo i dostatek.
  • W oryginalnym Raymanie 2 głos Ly składał się tylko i wyłącznie z echa. Kiedy jednak w zdubbingowanej wersji gry (Rayman Revolution) Ly mówi normalnym głosem, jednakże echo dalej słychać.
  • W wersji na GBA Ly ma warkocz zamiast ogona.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki