Fandom

Rayman Wiki

Lumy

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Lumy (zdrob. Lumki) – małe kule energii, które żyją na całym Rozdrożu Marzeń. Istnieje wiele odmian i kolorów Lumów, każdy z nich ma swoje działanie i moc. Lumy ogólnie wyglądają jak małe świetliki ze skrzydełkami. Istnieje ich całe mnóstwo.

Typy Lumów

Za kulisami

W tematyce świata Raymana, Lumy to skupiska energii. Istnieje ich mnóstwo i każdy ma swój typ. Występują w drugiej i trzeciej części serii gier, a także w Rayman Origins. W Raymanie 2 istniało wiele typów, ale w Raymanie 3 wprowadzono tylko jeden typ - czerwony Lum, ze względu na dodanie kosztowności do nowego świata Raymana. W Rayman Origins pojawiły się tylko żółte i czerwone lumy oraz Król Lumów. W Rayman Origins Lumy spały twardym snem. Gdy Rayman lub któryś z jego przyjaciół zebrał króla lumów, wszystkie zaczynały się palić, tańczyć oraz były warte podwójną ilość punktów. W tej samej części gry, lumy były zamknięte w Żalumkach oraz w piniatach.

Lum.jpg

Lumy z drugiej części.

Prawdopodobnie, słowo 'Lum' wywodzi się z francuskiego języka, a zarazem od słowa 'lumière'. Z tego bowiem języka, słowo to oznacza 'światło'. Lumy to małe, świecące kule.

Wyścig Lumów

Jest to wyścig nawiązujący do Raymana 3. Początkowo był dostępny na stronie „www.raymanzone.com” jednak go usunięto. Mało nawiązywał do Lumów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki