Fandom

Rayman Wiki

Leptys

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Cudzy1.png O, Leptysie! Panie Wszystkich Knaarenów! Przekaż swemu dzielnemu wojownikowi cząstkę swej straszliwej mocy! Cudzy2.png
Gumsi źródło

Leptys (tytuł: Władca Mroków, Pan Wszystkich Knaarenów) jest bogiem Knaarenów i jedynym znanym przedstawicielem ich religii. Wyglądem przypomina okazałego ptaka o ludzkim torsie. Jego posąg znajduje się na Pustyni Knaarenów, choć Knaareny zbudowały wieżę poświęconą bogu.

Można pobierać jego moc za pomocą Berła Leptysa, które posiada tylko Gumsi, król Knareenów. Berło zawiera w sobie całą moc boga.

Sprawa z Raymanem

Kiedy Rayman zostanie wyzwany na pojedynek z czempionem Gumsiego – Refluxem, Leptys, za wezwaniem Gumsiego wręczy Raymanowi cząstkę swojej mocy – grymas, pozwalający na zmianę Mroklumów w Lumy. Kiedy Andre wydostanie się z brzucha Globoxa, zacznie kusić Refluxa, żeby wykradł Gumsiemu Berło Leptysa, a wtedy obaj rozprawią się z Raymanem.

Reflux zaczął pobierać moc Leptysa na szczycie Wieży Leptysa. Byłemu czempionowi ukazał się cień boga, na niebie ukazały się chmury, zaś na berło padły promienie. Nie wiadomo naprawdę, czy Reflux uzyskał całą moc Leptysa, choć jest to bardzo prawdopodobne. Kiedy Rayman pokonał Refluxa, nie wiadomo, co się stało dalej w tym miejscu.

Ciekawostki

  • Wygląd boga kojarzy się z niektórymi bóstwami egipskimi – zwłaszcza tymi miłującymi państwo i wojnę.
  • Jest możliwe, że ostateczny pojedynek rozgrywa się na miejscu bardzo bliskim bogu. Po przekroczeniu granicy z chmur (tam, gdzie Rayman z Globoksem walczą z uskrzydlonym Refluxem na śmigaczu), widnieje miejsce dziwnie błękitne, z kolcami, widać także gigantyczne oko.
  • Według Toots, Leptys ma drażliwy charakter i nie lubi, kiedy w jego obecności pije się cokolwiek lub mierzy temperaturę otoczenia. Mimo to w pewnym momencie sama podała statystyki Kwatery Mroklumów, wśród których był również 
    Reflux,leptys i andre.jpg

    Reflux przemieniony przez moc Leptysa

    stan temperatury.
  • Reflux określa go władcą strachu

Więcej w Fandom

Losowa wiki