Fandom

Rayman Wiki

Klatki

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Cudzy1.png Małaki to dżentelmeni w każdym calu. Sami zamykają się w klatkach tylko po to, żeby Mroklumy nie musiały budować ich na darmo. Cudzy2.png
Informacja z gry źródło

Klatki (ang. Cages) to małe obiekty w grach z serii Rayman. Zazwyczaj zawierają zamkniętych Małaków, choć także lumy.

Rayman

Co ciekawe, w pierwszej odsłonie klatki są wielkości Raymana, a uwięzione w nich zostały Elektruny, porwane przez potwory. W każdym poziomie jest sześć klatek, a ilość odblokowanych obiektów jest przedstawiania jako odpowiednie uśmiechy Elektrunów na medalionie. W całej grze jest w sumie 102 klatek, a każde z nich muszą zostać uratowane, aby przejść do Ciasteczkowego Zamku. Niektóre klatki są ukryte i widoczne tylko wtedy, jeśli Rayman stoi na odpowiednim obszarze mapy.

Rayman 2

200px-PirateCage-FrenchMacDonaldsFigure-1-.jpg

Figurka Klatki.

W przeciwieństwie do oryginalnej gry, gracz może dojść do finałowej walki bez uzyskiwania wszystkich 80 klatek. Przedstawione elementy zniszczyć możemy za pośrednictwem dwóch ciosów. W tej odsłonie klatki są dużo mniejsze. Po zdobyciu 10 klatek wzrasta pasek zdrowia bohatera, lecz w Rayman Revolution oznacza to odblokowanie Ścieżka Życia (mini-gierki z Ly), a dopiero po jej ukończeniu zwiększa się nasz pasek zdrowia.

W wersjach nie na konsole Sony, klatki zawierać miały Małaki, jednak przejawiać się to miało w wycofanych poziomach. W wersji na PSX klatek jest znacznie więcej.

Rayman 3

Medalionrayman3 acarr.png

Medalion

Tym razem, jedynymi uwięzionymi stworzeniami w klatkach są Małaki, przechwycone przez Mroklumów. W sumie jest 60 klatek do odblokowania. Tak jak poprzednio, nie muszą zostać zniszczone wszystkie, aby stoczyć finałową bitwę. Dla wspomnienia pierwszej części, w tej odsłonie każda zdobyta klatka oznacza pojawienie się jej miniatury na medalionie, a wyzwolenie sześciu Małaków z klatek zwiększa pasek zdrowia. Wyglądaj tu dużo inaczej, są drewniane oraz przywiązane na balonach w powietrze.

Rayman Origins

Tutaj jest aż 108 klatek do odblokowania - z czego 62 zostało ukrytych w przejściach, a pozostałe 46 usytuowane są na końcu każdego poziomu.

Ciekawostki

R1cage.png

Klatka w grze Rayman 1

  • Ze wszystkich klatek wydają się odgłosy: "Help!" (z angielskiego "Pomocy!").
  • Za każdym razem, kiedy uratuje się jakiegoś Małaka z klatki, ten sam lub z kolegami tańczy w rytm jakiejś muzyki. W Raymanie 2 był to rytuał otwierania portalu, a w Raymanie 3 były to wolne tańce.
  • Klatki pojawiają się we wszystkich grach z serii Raymana na GBC i GBA.

Więcej w Fandom

Losowa wiki