Kamienni ludzie – wrogowie bez kończyn w serii Rayman. Pojawiają się w pierwszej części, dokładniej w Blue Mountains oraz Rayman Origins, gdzie można je znaleźć w Mistycznym Szczycie. W przeciwieństwie do większości postaci z obu tych gier, ich wygląd pozostaje niezmiernie spójny ze starą wersją. Kamienni ludzie i Elektruny są również jedynymi postaciami w Rayman Origins, które zachowują cechę Raymana, podczas gdy pozostałe zostały znacznie przeprojektowane i posiadają kończyny.

Rayman i gry pochodneEdytuj

W oryginalnej grze, kamienni ludzie swobodnie wędrują na platformach, odwracając się, kiedy napotykają przeszkodę. Wyróżnia się dwa typy kamiennych ludzi: ten, który uderza w ziemię i wystrzeliwuje laser oraz ten, który rzuca głazami magmy.

Po pokonaniu, Kamienicy Ludzie powracają do życia po kilku sekundach. Jedyny wyjątek stanowi wersja na Game Boy Advance, gdzie zostają pokonani jako zwykli wrogowie. Warto zauważyć, że ciosy Raymana muszą być odpowiednio rozstawione inaczej nie będą skuteczne wobec Kamiennych Ludzi.

Rayman DesignerEdytuj

W Rayman Designer kamienicy pojawiają się jako wrogowie w Blue Mountains i The Caves of Skops. Istnieją cztery typy dostępne w obu światach:

  • Statyczny rzucający kamieniami magmy – rzuca głazami nie ruszając się z miejsca
  • Ruchomy rzucający kamieniami magmy – rzuca głazami i porusza się po platformie
  • Spadający ruchomy rzucający kamieniami magmy – rzuca głazami i porusza się po platformie nie zawracając się po napotykaniu przeszkody
  • Strzelający – strzela laserem i porusza się po platformie

Rayman OriginsEdytuj

380px-Stoneman RO HD

Kamienny Człowiek rzucający skały na Raymana i jego przyjaciół

Kamienni ludzie powracają w Rayman Origins jako regularni wrogowie w górskim świecie gry – Mistycznym Szczycie. Ich pojawienie się w grze zostało potwierdzone w szóstym wydaniu Daily Bubble na oficjalnym blogu. Ich taktyka bojowa była znacznie zmieniona od czasu oryginalnej gry. Tutaj kamieni ludzie są statycznymi wrogami, rzucając skałami magmy na bohaterów z wysokich miejsc. Gracze mogą odbić w nie skały lub atakować je bezpośrednio. Podobnie jak większość wrogów w grze, kamienni ludzie mogą zostać pokonane trzema ciosami, co czyni je znacznie łatwiejszymi do pokonania. Niektórzy kamiennych ludzi widać stojących na ścianach, rzucającymi skałami na bohaterów; Aby pokonać ich, bohaterowie muszą wykonać wbiec na ścianę aby dotrzeć do miejsc, do których są przymocowani.

Mystical Munkeys 13

Kamieni Ludzie mogą stanąć na ścianach i rzucać stamtąd kamieniami

Specjalny obszar góry wymaga, aby gracze biegli przez przekątne platformy, unikając kamieni rzuconych przez Kamiennego Człowieka na końcu ścieżki, w którym klatka musi zostać zniszczona; jest to odniesienie do klasycznej gry arcade – Donkey Kong.