Fandom

Rayman Wiki

Jaskinia Złych Snów

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Image.jpg

Początek poziomu

Wejście.jpg

wejście do świątyni

Jaskinia Złych Snów – Mroczne miejsce, gdzie Polokus więzi swoje złe sny. Grę zaczynamy od długiej platformy, która jest kręgosłupem jakiegoś wielkiego, martwego stworzenia. Od razu rzucają się w oczy latające tam duchy. Należy przejść po platformach do miejsca w którym znajdują się Mini Jano. Następnie bohater dociera do miejsca, w którym spotyka Gąsienice. Na wprost znajdują się tam drzwi które wyglądają jak Jano. Rayman musi znaleźć dwie kule. Po umieszczeniu ich na postumentach należy rozwalić kryształy a następnie spaść w dół. Od razu bohatera atakuje strażnik jaskini, co zmusza go do ucieczki, w której przeszkadzają kryształy. Po tym etapie dochodzi do walki z Janem. Strażnik chce zabić stworka, lecz ucieka przed nim. Po walce odnajdujemy skarb. Jano przyznaje się do porażki, i pozwala bohaterowi wybrać między eliksirem życia a bogactwem. Bohater ma wybór: zatrzymać skarb lub go odrzucić. Po wyborze skarbu widzimy, jak otyły Rayman opala się na niewielkiej wyspie. Jeśli natomiast wybierze Eliksir, Jano gratuluje mu poprawnego wyboru i wraz z Raymanem przechodzimy do dalszej części opowieści.

Skarb.jpg

Skarb w jaskini

Wersja Dreamcast

Większość tego poziomu pozostaje taka sama jak w oryginale. Główną różnicą jest to walka z Jano. W innych wersjach, tylko w jeden sposób można przemierzać między przepaściami- czyli po pływających czaszkach które Jano tworzy. W wersji Dreamcast, nad niektórymi z przepaści znajdują się płyty z kamienia (podobne do tych na drodze po niebieską kulę), co ułatwia Raymanowi przejście dalej. Podczas gdy kilka miejsc nadal wymaga użycia pływających czaszek, zmiana sprawia, że bitwa jest nieco łatwiejsza w tej wersji.

Wersja PlayStation

Różnice to dodanie Skaczących Oczu albo zamiast ściany o którą trzeba się zapierać trzech Fioletowych Lumów.

Wersja PlayStation 2

Oprócz graficznych ulepszeń, wiele się nie zmieniło, poza tym że nie ma tutaj w ogóle Żółtych Lumów a Rayman nie musi walczyć z Mini Janami. Wejście do poziomu znajduje się na końcu Moczarów Przebudzenia. Ponadto, w tej wersji, po ukończeniu poziomu, nie można w żaden sposób do niego powrócić.

Ciekawostki

  •  Clark, w wersji na Playstation 1 mówi na to miejsce Królestwo Śmierci (ang. Kingdom of Death), mimo tego że nazywa się Jaskinia Złych Snów (ang. The Cave of Bad Dreams). Można to uznać za inną nazwę tego miejsca.

Więcej w Fandom

Losowa wiki