Fandom

Rayman Wiki

Grzyby

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Grzyby (ang. Mushrooms) – obiekty występujące na Rozdrożach Marzeń. Są bardzo powszechne. Ich różne

odmiany można znaleźć w prawie każdej grze z Raymanem.

Rayman 1

W Lesie Marzeń można znaleźć dwa rodzaje grzybów. Pierwszy: z białym trzonem i czerwonym kapeluszem oraz białymi kropkami. I drugi z białym trzonem ale z brązowym kapeluszem. Te dwa rodzaje grzybów można spotkać już w pierwszym poziomie. Są we wszystkich poziomach Lasu Marzeń, pojedynczo lub w małych grupach. Grzybki będą energicznie skakać na siebie, żeby utworzyć coś w rodzaju słupka z grzybów. Następnie zeskoczą z powrotem na ziemię i ten proces będzie się powtarzał. Na gnijących pniach można też spotkać coś w stylu niewielkich grzybków.

W Rayman Designer w Jaskini Skorpiona pojawiają się nowe rodzaje grzybków. Są większe od tych, które pojawiają się w Lesie Marzeń i nigdy nie występują w grupach. Są bardziej zróżnicowane , choć wszystkie mają białe trzony- niektóre z nich nawet ciągną się wzdłuż ziemi.

Rayman 2: The Great Escape

W Rayman 2 dwa rodzaje grzybów można spotkać w Świetlistych Lasach. Robią to samo co w Rayman 1, ale mają inne kolory kapeluszy: purpurowy i pomarańczowy. Występują w małych grupach. Z tego powodu prawdopodobnie Świetliste Lasy mają pewne odniesienie do pierwszego poziomu z Rayman 1.Grzyby pojawiają się też w następnym poziomie gry: Czarodziejskiej Polanie. Występują tam takie same egzemplarze co w Świetlistych lasach ale jest też duży różowy grzyb, od którego można się odbić .

Rayman 3: Hoodlum Havoc

2DMadness-Arcade-R3HH-PC-Pic9-1-.png

Grzyby z Rayman 3 w minigierce Szaleństwo w 2D.

W Radzie Rusałek również można spotkać Grzyby. Grzyby są tu żółte czerwone i różowe oraz większe niż w przypadku poprzednich gier. Można ich używać jako platform. Kiedy się na nie skoczy wypuszczą chmurę zarodników. Żaden z nich nie porusza się tak jak w poprzednich grach. Czerwone i Żółte rosną czasem bezpośrednio na drzewie lub ścianie skalnej. Na Bagnach Mroku można napotkać inny rodzaj grzyba. Wystają z Bagiennej wody a czasami z niczego. Mają zamiast łodygi śrubę. Można je wkręcić za pomocą mocy Zielonej Puszki. Jest to potrzebne do ukończenia poziomu.

Rayman Origins

W Rayman Origins można zaobserwować duże zróżnicowanie grzybów. W Pokręconej Dżungli i w Świątyni Łaskotek. Grupy z jednym dużym grzybem i kilkoma mniejszymi również wskakują na siebie tworząc słupek a później zeskakują na ziemie. Większą rolę odgrywają cyjanowe grzyby, które wyrastają z podłoża i odbijają Raymana stronę, w którą jest skierowany ich szczyt.

Podczas wczytywania Świątyni Łaskotek widać w tle kilka dużych grzybów.

Rayman Legends

W tej grze dzielą się na dwie odmiany; świecąco fioletowe, działające jak fajerwerki oraz zwykłe, które po rozbiciu dają nam pięć lumów. 

Znane Grzyby

R3HH-PC-Meadowscrew-1-.jpg

Tawuła szerokolistna do wkręcania.

Jeden to grzyb znajduje się na Czarodziejskiej Polanie. Żeby grzyb urósł Rayman musi zdobyć Maskę Tańca Deszczowego, którą można zdobyć w Kopalniach Piratów po uwolnieniu Dzieci Globoksa pozwalającą mu wykonać Taniec Deszczu. Kiedy Rayman się do niego zbliży po podlaniu go pojawi się napis „Zjedz Mnie"! Kiedy Rayman go zje zmniejszy się. Może wtedy przecisnąć się przez mały otwór w ścianie kamieni i zniszczyć klatkę. Może później zjeść kolejny grzyb by na powrót stać się dużym.
R3HH-PC-Podocrocks-TLOTLD-1-.jpg

Grupa Podokroków.

W Rayman 3: Hoodlum Havoc pojawiają się metalowe platformy w kształcie grzyba. Za pomocą mocy Zielonej Puszki można je wkręcać.

W Rayman 3 Można znaleźć również wrogie grzyby znane jako Podokroki. Występują w Radzie Rusałek i w Krainie Żywych Umarlaków. Podokroki tworzą małe grupy ustawione w szeregi. Jeśli Rayman dotknie je ukłuje się. Kiedy Rayman je zaatakuje powali tylko jednego z nich więc jeśli chce się ich szybko pokonać trzeba użyć naładowanej pięści.

Więcej w Fandom

Losowa wiki