FANDOM

Grzyby (ang. Mushrooms) – obiekty występujące na Rozdrożach Marzeń. Są bardzo powszechne. Ich różne odmiany można znaleźć w prawie każdej grze z Raymanem.

Rayman i gry powiązane

W The Dream Forest można znaleźć dwa rodzaje grzybów. Oba charakteryzują się białym trzonem i kropkami, jednak pierwszy jest z czerwonym kapeluszem, a drugi z brązowym. Te dwa rodzaje grzybów można spotkać już w pierwszym poziomie. Występują we wszystkich etapach Lasu Marzeń, pojedynczo lub w małych grupach. Grzybki będą energicznie skakać na siebie, żeby utworzyć coś w rodzaju słupka z grzybów. Następnie zeskoczą z powrotem na ziemię i ten proces będzie się powtarzał. Na gnijących pniach można też spotkać coś w stylu niewielkich grzybków. Rozrosłe, przypominające mieszankę drzewa i grzyba pojawiają się również jako dekoracje.

W Rayman Designer w Jaskini Skorpiona pojawiają się nowe rodzaje grzybków. Są większe od tych, które pojawiają się w The Dream Forest i nigdy nie występują w grupach. Są większe i występują indywidualnie, a nie w grupach. Wszystkie mają białe trzony, a poza tym jest kilka różnic; jedna odmiana ma krótki trzon z bulwiastą czerwoną czapką i skacze na przemian z lewej na prawą, inna odmianę ma średniej wysokości łodygę z szeroką żółtą nakrętką i przeskakuje w górę i w dół bez końca, a inna odmiana ma wysoki łodygę z zieloną czapką i skacze tam i z powrotem wzdłuż ziemi. Pełna lista obejmuje:

The Dream Forest

  • Animowane grzyby spacerujące
  • Animowane grzyby skaczące

The Caves of Skops

  • Czerwony grzyb
  • Czerwony grzyb
  • Żółty grzyb
  • Żółty animowany grzyb
  • Zielony grzyb
  • Zielony animowany grzyb

Rayman 2: The Great Escape

W Rayman 2 dwa rodzaje grzybów można spotkać w Świetlistych Lasach. Odgrywają tę samą rolę co w Rayman, ale mają inne kolory kapeluszy: purpurowy i pomarańczowy. Występują w małych grupach. Z tego powodu prawdopodobnie Świetliste Lasy mają pewne odniesienie do pierwszego poziomu z Rayman, podobnie jak obecność Komarów. Grzyby pojawiają się też w następnym poziomie gry: Czarodziejskiej Polanie. Występują tam takie same egzemplarze co w Świetlistych Lasach, ale jest też duży różowy grzyb, od którego można się odbić. Oprócz tego dużą ilość grzybów można znaleźć na Sklepieniu.

Rayman Revolution

W Rayman Revolution w Czarodziejskiej Polanie znajduje się mały, żółty grzyb. Aby urósł grzyb, Rayman musi najpierw nabyć Maskę Deszczu od Dziecka Globoksa w Pirate Mines, pozwalając mu wykonać Taniec Deszczu. Kiedy Rayman zbliża się do grzyba w pełni rozwiniętego, pojawiają się nad nim słowa „Eat Me!”. Jeśli Rayman zje grzyb, kurczy się tak, jakby dotknął Latającego Niebieskiego Elfa, pozwalając mu przechodzić przez niewielką dziurę w ścianie i zniszczyć klatkę, aby uwolnić Przyjaznego Duszka. Kiedy wróci, może zjeść inny grzyb, aby powrócić do normalnego rozmiaru. Jest to odniesienie do przygód Alicji w Krainie Czarów – w pewnym momencie opowieści bohaterka znajduje ciasto oznaczone „Zjedz mnie” i napój oznaczony „Napij się mnie”; ciasto powoduje, że rośnie, podczas gdy napój powoduje jej kurczenie, pozwalając jej przejść przez małe przejście. W późniejszym momencie znajduje magiczny grzyb; jedzenie z jednej strony spowoduje jej kurczenie się, podczas gdy jedzenie z drugiej strony spowoduje, że urośnie.

Rayman (wersja GBC) i Rayman 2: Forever

Grzyby można zauważyć w Rayman i Rayman 2, na konsolę Game Boy Color. W Rayman 2: Forever, mogą być wykorzystane do odbijania się i osiągania nowych wysokości, podobnie jak w pierwowzorze.

Rayman 3: Hoodlum Havoc

W Radzie Rusałek również można spotkać Grzyby. Grzyby są tu żółte czerwone i różowe oraz większe niż w przypadku poprzednich gier. Można ich używać jako platform. Kiedy się na nie skoczy wypuszczą chmurę zarodników. Żaden z nich nie porusza się tak jak w poprzednich grach. Czerwone i Żółte rosną czasem bezpośrednio na drzewie lub ścianie skalnej. Na Bagnach Mroku można napotkać inny rodzaj grzyba. Wystają z Bagiennej wody a czasami z niczego. Mają zamiast łodygi śrubę. Można je wkręcić za pomocą mocy Zielonej Puszki. Jest to potrzebne do ukończenia poziomu.

Pojawiają się metalowe platformy w kształcie grzyba. Za pomocą mocy Zielonej Puszki można je wkręcać.

Można znaleźć również wrogie grzyby znane jako Podocrocki. Występują w Radzie Rusałek i w Krainie Żywych Umarlaków. Podocrocki tworzą małe grupy ustawione w szeregi. Jeśli Rayman dotknie je, ukłuje się. Kiedy Rayman je zaatakuje, powali tylko jednego z nich, więc jeśli chce się ich szybko pokonać, trzeba użyć naładowanej pięści.

Rayman 3 (GBA)

Hoodlum Hideout

Grzyby rosnące w etapie Forgotten Forests

Grzyby występują na wielu poziomach Forgotten Forests w ramach dekoracji.

Rayman Raving Rabbids (GBA)

Dreamforest

Żółty grzyb jako część scenerii

Grzyby pojawiają się w kilku poziomach w ramach dekoracji.

Rayman Origins i gry powiązane

W Rayman Origins można zaobserwować duże zróżnicowanie grzybów. W Pokręconej Dżungli i w Świątyni Łaskotek, grupy z jednym dużym grzybem i kilkoma mniejszymi również wskakują na siebie, tworząc słupek, a później zeskakują na ziemię.

Większą rolę odgrywają cyjanowe grzyby, które wyrastają z podłoża i odbijają Raymana trójwymiarowo, pozwalając mu dostać się na inną płaszczyznę dwuwymiarową.

We wczesnej wersji gry miał pojawić się poziom oparty na grzybach. Poziom działał jak twierdza Żołnierzy, złej grupa mrówek, która również została wycofana. Ekran ładowania Świątyni Łaskotek ma kilka olbrzymich grzybów i ciemne otoczenie, i wydaje się być odniesieniem do usuniętego poziomu.
Jungle Run 5-4 Screenshot 2

Duże grzyby na tle poziomu w Potpourri

Rayman Jungle Run

Takie same grzyby jak w Rayman Origins, pojawiają się w grze Rayman Jungle Run.

Rayman Legends

Fireworksmushroom

Grzyb w kształcie lejka, pojawiający się w Rayman Legends

Rayman Legends wprowadza się nowy rodzaj grzyba, mającego kształt podobny do rakiety. Gdy gracz uderza w te grzyby, wystrzeliwuje je, a one eksplodują produkując jasnymi kolorami, podobne do fajerwerków. Eksplozje służą do odpychania Mrocznych Stworzeń, podobnie jak gongi odpychały roje owadów na Pustynii Dijiridów i Ględzących Grotach w Rayman Origins.