FANDOM

Grolem 13 (Bigum Aerum Tornadus Recyclus) – boss występujący jedynie w grze Rayman Revolution, który strzeże czwartej maski. Rayman walczy z nim na końcu Żelazowych Gór, gdzie walka z tym przeciwnikiem zastępuje jazdę statkiem powietrznym i szukanie dzieci w kopalniach. Wyglądem bardzo przypomina Axela i Foutcha, jest jednak nieco większy i z jego ust zwisa mu język.

Moce i umiejętności Edytuj

Grolem 13 posiada najbardziej zróżnicowane moce spośród wszystkich strażników. Wszystkie z nich są jednak powiązane ze zjawiskami atmosferycznymi:

  • Kontrola wiatru – pozwala na tworzenie długich tornad,
  • Kontrola lodu – umożliwia strzelanie lodowymi pociskami podobnie jak Axel,
  • Tworzenie chmur – tworzenie małych chmur i posyłanie ich w stronę przeciwnika,
  • Tworzenie chmur burzowych – podobnie jak wyżej, ale ten rodzaj może dodatkowo wystrzelić pionową błyskawicę. Pozwala to Grolemowi 13 na pośrednie kontrolowanie piorunów.

Strategia Edytuj

Kiedy Grolem 13 zauważy Raymana, zacznie wytwarzać tornado, które wznosi Raymana do góry, jeżeli ma włączony helikopter. Strzela też chmurami, a jeżeli Rayman strzeli w nie, chmury zjawią się nad głową potwora, a kiedy zlepią się w masę, wystrzelą w niego piorun. Rayman powtarzał ten proces trzy razy, dopóki go nie pokonał.

Grolem13 (japoński RR).jpg

Grolem 13 w japońskiej wersji Rayman Revolution

Ciekawostka Edytuj

  • W japońskiej wersji gry ma tę samą twarz, co Axel. Powody tej decyzji są nieznane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki