Fandom

Rayman Wiki

Globox Disc

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

"Zagraj w Grę Bogów! Mądrzy ludzie powiadają, że od zarania dziejów Bogowie walczyli przeciwko sobie o Lumy. W tych problematycznych czasach, świat był tak płaski jak dysk, a Lumy wychodził z jego środka. Był tylko jeden sposób, aby je złapać. Trzeba było dostać się do centrum dysku, zdobyć tyle Lumów ile to możliwe i zabrać je do jednej z basy na obrzeżach dysku. Teraz twoja kolej, aby powtórzyć wyczyn Bogów!"

– Opis w grze, Rayman 2: The Great Escape

BDisc.png

Globox Disc – minigra, stworzona jako ekskluzywny bonus w wersji Rayman 2: The Great Escape na Dreamcast. Później minigra pojawiła się ponownie w Rayman Revolution, pod skróconą nazwą Glob Disc, albo jeszcze bardziej skróconą nazwą BDisc. Minigra nazwa jest rekonstrukcją mitycznej bitwy pomiędzy bogami dawno temu, kiedy walczyli o kontrolę nad Żółtymi Lumami (stąd kolejna alternatywna nazwa, "Gra Bogów").

W minigrze, gracz przejmuje kontrolę nad dziećmi Globoksa wedle swojego wyboru. Do wyboru mamy standardowe niebieskie męskie dziecko, standardowe różowe żeńskie dziecko, Brainoxa, Bimbette, Catastroxa, Hadroxa, Okiette i nienazwanego żółtego malucha. Gracz kontroluje wybranego malucha, kiedy to przechodzi przez obracający się labirynt o kształcie dysku, zdobywając ulepszenia oraz unikając niebezpiecznych obiektów i czerwonych Jano-podobnych kreatur. Gracz musi złapać jakieś jaskrawe światełka (ukazujące Żółte Lumy) ze środka Dysku, potem zabrać je do bazy, znajdujących się w rogach Dysku. Kiedy symboliczne Lumy zostaną zabrane do bazy, gracz uzyskuje punkty. Gra oferuje wiele różnych opcji odnośnie do ile punktów potrzebnych jest aby wygrać, oraz czy jest lub nie ma limitu czasu. Gra zawiera też opcje multiplayer, gdzie dwóch graczy rywalizuje o Lumy.

W wersji Dreamcast, Globox Disc jest trzecią z trzech minigier dostępnych w Wiosce Globoksa, pierwszą jest Pyralums a drugą Weblums. Aby otworzyć portal prowadzący do Dysku Globoksa, Rayman musi zebrać wszystkie 6 Kryształowych Globów, które są poukrywane wszędzie w grze. W tej wersji, Globox Disc ma swoją własną filmową sekwencję intra, gdzie gracz może zauważyć naścienne inskrypcje najwyraźniej zrobione przez Dzieci Globoksa. Wtem jeden z maluchów upusza trzecią Maskę Polokusa do basenu, powodując, że Dysk sam wynurza się z wody.

W Rayman Revolution, BDisc jest jedną z trzech gier dostępnych od Magicznych Studni. Można ją odblokować płacąc 200 Żółtych Lumów po zakupieniu wszystkich ulepszeń - ogólnie, trzeba zdobyć 800 Żółtych Lumów, aby dotrzeć to tej mini-gry. Gracz może wtedy zakupić dostęp do "Missile Dogfight" za dodatkowe 150 Żółtych Lumów (ogólnie trzeba zdobyć 950 Żółtych Lumów, oraz Globox Football za kolejne 50 Żółtych Lumów (ogólnie 1000).

Więcej w Fandom

Losowa wiki