Fandom

Rayman Wiki

Globox

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Cudzy1.png Jak znam tego cykora, to pewnie gdzieś się schował. Cudzy2.png
Rayman źródło

Globox – jedna z głównych postaci występujących w serii gier Rayman. Ma żonę Uglette i aż 650 dzieci, z którymi mieszka nieopodal Sklepienia w swoim domu. Jest najlepszym przyjacielem Raymana i wielokrotnie towarzyszy mu podczas jego licznych przygód.

Globox wyglądem przypomina dużą zmutowaną niebieską żabę. Prawie w ogóle nie posiada nóg, a jego stopy są przytwierdzone do szerokiego tułowia. Jego ramiona są bardzo krótkie, a jego oczy są umieszczone na samym szczycie jego ciała, tak więc nie wiadomo, gdzie Globox ma swój mały mózg. Jest silny fizycznie, ale bardzo strachliwy. Ma alergię na sok śliwkowy: gdy Andre był w jego ciele, wykorzystywał to, zmuszając Globoksa do picia tego napoju. Jest zdolny do wykonywania tańca deszczu.

Biografia

Wczesne życie

Globox został stworzony przez Polokusa na początku istnienia Rozdroże. Był wtedy czerwony, podobnie jak jego późniejszy syn Catastrox. Wstąpił do czerwonych czarodziei gdzie najprawdopodobniej nauczył się tańca deszczu oraz szkolił się w technikach Kung-Fu.
489px-Redglobox.png

Oryginalny wygląd Globoksa.

Pewnego dnia podczas jedzenia owoców, zjadł komara. Połknięty owad wezwał na pomoc całe stado. Globox został pokąsany w wielu miejscach. Ukąszenia się zagoiły, ale jad spowodował, że Globox z czerwonego stał się niebieski. Jakiś czas później spotykał Raymana i uderzył go w twarz. Mimo tego Globox i Rayman zaprzyjaźnili się. Później Globox poślubił Ugglette, która urodziła około 650 dzieci. Później zamieszkał wraz ze swoją rodziną w Domu Globoksa.

Scysja z Robo-Piratami

Animglobox 5.gif

"Taniec deszczu" Globoksa

Globox jak wielu innych mieszkańców świata Raymana walczył przeciwko Robo-Piratom którzy najechali na rozdroże. Jednak po wysadzeniu Serca Świata, obrona upadła, a Rozdroże Marzeń zostało opanowane. Globox uszedł z tego cało i spotykał się z Ly która dała mu Srebrnego Lumsa i przekazała mu ryzykowny plan: Musi dać się porwać Robo-Piratom, w nadziei że spotka się z Raymanem na statku więziennym, a gdy to się stanie dać mu lumsa. Plan się powiódł. Robo piraci porwali Globoksa na swój Statek Więzienny i zamykneli go wraz z Raymanem w celi. Rayman myślał, że wszystko stracone i że nie uciekną, ale Globox wręczył mu Srebrnego Luma od wróżki Ly. Rayman i Globox uciekli,

jednak zostają rozdzieleni: Rayman spada do Świetlistego Lasu, a Globox do Moczarów Przebudzenia, skąd porywali go robo-piraci i zamykneli w celi w Sklepieniu. Tam u Globoksa narodził się lęk przed wrogami.

Rayman przebywał wiele krain, aż w końcu znalazł i uratował Globoksa. Ten pomógł mu uciec, korzystając z tańca deszczu, dzięki czemu spowodował spięcie wobec piratów, gasił ogień i powiększał rośliny. Globox wrócił do swojego domu i rodziny. Razem z Carmen pomogli Raymanowi dostać się do Świątyni Kamieni i Ognia. Długo potem rodzinę Globoxa napadają piraci.
Globoxdddddd.jpg

Globox w Raymanie 2

W większość dzieci zamknęli w kopalniach, a na pozostałych wypróbowano lasery.

Później, Globox był bliski śmierci na Wronim Gnieździe, ale w ostatniej chwili przybył Rayman.

Wtedy rozpoczyna się walka Raymana z Brzytwobrodym, jednak nie wiadomo co się dzieje w tym czasie z przyjacielem głównego bohatera. Wiadomo jednak, że jakoś uciekł ze statku, albo został i jakoś przeżył wybuch Statku Więziennego, gdyż potem wraz z innymi przyjaciółmi Raymana opłakują go na polanie Polokusa. Powodem żałoby było znalezienie buta Raymana, reszty ciała nie odnaleziono. Jednak zaraz potem Rayman się pojawia, więc Globox wraz z innymi zaczyna się cieszyć zwycięstwem.

W Rayman M

Glober.jpg

Globox w Raymanie M

Na wyścigach Globox występował jako zawodnik w wyścigach i w bitwach. W tej grze może latać i strzelać.

Strzela poprzez otwieranie swojej paszczy, a lata poprzez nadmuchiwanie się i machanie rękoma. Co ciekawe, kiedy wygrywa jakąś bitwę to na znak radości wyrywa sobie oczy, żongluje nimi i połyka, po czym jego oczy tak jakby wyskakują z jego głowy.

Walka z Mroklumami

Po zwycięstwie nad Robo-piratami, Rayman z Globoksem zapadli w błogi sen. Gdy Andre stał się Czarnym Lumem, Murfy postanowił zbudzić Raymana, ale pierwszy obudził się Globox. Żabol postanowił pomóc Murfy'emu przebudzić bohatera, ale przypadkiem zabrał mu ręce. Murfy chwycił Raymana za włosy i uciekł do

kanionu, a Globox popędził z dłońmi Raymana przed budynek Rady Rusałek. Rayman znalazł Globoksa schowanego w beczce po soku ze śliwek. Później, wszyscy skierowali się do budynku, ale pojawił się Andre. Globox się wystraszył i uciekł do środka. Rayman i Murfy ponownie musieli szukać Globoksa.

Znaleźli go po długiej drodze wewnątrz budynku, u stóp wrót do Serca Świata. Tam

wyskoczył Andre. Globox przerażony otworzył usta i połknął Mrokluma. Gdy Teensieny z rady Serca Świata dowiedzieli się o tym, wysłali Raymana na misję odprowadzenia żaby do lekarza. Bez Murfy'ego, obydwaj wyruszyli do krainy Las Czystoliść.
ImagesCAA0DVBL.jpg

Zdziwiony Globox.

Rayman i Globox przebywali długą drogę. Przez większość podróży Globox upijał się sokiem ze śliwek, ale i tak udało mu się wytrzeźwieć. W Lesie Czystych Liści okazało się, że Otto nie był w stanie wypędzić Andrego z brzucha Globoksa. Na Bagnach Mroku Globox został schwytany przez łowcę Razoffa i zaciągnięty do jego domu. Rayman uratował Globoksa i dostał się do Krainy Żywych Trupów. Tam znaleźli doktora Romea, jednak jego wysiłki też zdały się na nic: Andre jedynie dostał się do głowy Globoksa. Później Globox potrzebował pomocy Anny Lyse. Kiedy już do niej dotarł ona nie dała rady. Dopiero terapia grupowa
ImagesCA818BVM.jpg

Pijactwo.

wyleczyła Globoksa.

Następnie Globox próbował odgadnąć hasło do bramy i 3 razy myślał że mu się udało, choć to była nieprawda. Później Globox prowadził statek, który przeniósł ich do Szczytu Za Chmurami. Potem Globox w Kwaterze Mroklumów został porwany, ale się uwolnił i nauczył się latać ścigaczem. Umiejętność ta pomogła Raymanowi pokonać Refluxa.

Po walce z Mroklumami, Globox i Rayman zaczęli odpoczywać. Globox tęsknił za Andrem i chciał, by wrócił.

Cudzy1.png Chodzi o Andre... brakuje mi go. Cudzy2.png
Globox do Raymana źródło

Rayman 3 GBA

Pewnej nocy Globox został porwany przez przez Robo-Piratów i zamknięty w ich fortecy. Rayman zauważając zniknięcie przyjaciela wyruszył na poszukiwania. Odnalazł Globoxa dopiero pod koniec gry i uwolnił go. Wtedy z Globoxa wyleciał Andre i ucieka. Jednak nie wiadomo kiedy do niego wleciał.

Ponowna przygoda z Mroklumami

ImagesCAN3Q1Y7.jpg

Globox przed wypiciem soku ze śliwek.

Do Globoxa, Andre wleciał po raz kolejny i przejął nad nim kontrolę. Globox obudził się na bagnach Mroku i postanawił się wydostać. Mimo że jego lęk nie minął, odkrył że po wypiciu soku ze śliwek jego strach na chwilę mija. Wykorzystał to żeby pokonać okoliczne Mroklumy i znaleźć Raymana. Gdy mu się to udało, razem wyruszyli pokonać Andre. Dzięki udanej współpracy, dotarli do Potwora z Lawy którego Rayman pokonał. Wtedy to plan Andre wyszedł na zewnątrz. Czarny Lum całkowicie przejął nad nim kontrolę i każe mu zaprowadzić siebie do serca świata. We wnętrzu serca Andre przemienił Globoxa w Klona Refluksa. Gdy Rayman dociera na miejsce pokonał on klona a Andre umarł. Globox padł na ziemię nieprzytomny. Jego przyjaciel zaczął się martwić, ale Globox otworzył oczy i zapytał czy przegapił śniadanie. Rayman ucieszył się że nic mu się nie stało i razem odeszli.

Rayman Origins

Globox, Rayman i Tinsy odpoczywali Chrapiącym Drzewie. Ich chrapanie obudziło stworzenia z Krainy
Globoxy.jpg

Porównanie Globoksa z Rayman Origins i Legends

Żywych Umarlaków, które wydostały się i zaatakowały. Globox ostatecznie przezwyciężył swój lęk i stanął do walki używając Kung-Fu. Niestety przegrał i wraz z resztą został zamknięty w klatkach. Gdy Murphy ich uwolnił, we czwórkę wyruszyli żeby pokonać kolejne zagrożenie. Po drodze tak jak reszta Globox, ratował Elektruny, walczył z 4 władcami, brał udział w pościgu za Magikiem oraz stanął do walki z Wielką Mamą.
Globox4M.jpg

Sekret z Globoksem w Rayman M

200pxx-Globox-FrenchMacDonaldsFigure.jpg

Figurka Globoksa

Ciekawostki

  • Podczas produkcji Raymana 2, jego oryginalne imię brzmiało Globber.
  • Globox ma jedno oko trochę większe od drugiego.
  • W Rayman 2: The Great Escape Globox mówi w trzeciej osobie.
  • Globox był dwa razy używany jako przynęta - raz przez Brzytwobrodego w Rayman 2: The Great Escape, a drugi raz przez Andre w Rayman 3.
  • W grze Rayman M, w przejściu za wodospadem, można znaleźć opalającego się Globoksa, nawet jeśli gracz aktualnie Globoksem steruje.
  • W napisach końcowych gry Rayman: Hoodlums' Revenge, Globox jest wymieniony jako tester soku ze śliwek.
  • W Rayman: Hoodlums' Revenge Globox nawet gdyby chciał nie może wejść do wody (ani do lawy).
  • W Rayman: Hoodlums' Revenge Globox nie umie skakać i podciągać się.
  • Globox w filmie wprowadzającym Rayman M ma nogi oddzielone od ciała (jak Rayman).
  • W Raymanie 3 gdy się upije, jego brzuch staje się latającą kulą - w Raymanie M wygląda tak samo jak szybuje.
  • W Rayman Origins jeśli Rayman będzie sterować moskitem to ten drugi będzie strzelać, a jeśli wybierzemy Globoksa to właśnie Moskito będzie sterować Globoksem.

Zobacz także

Więcej w Fandom

Losowa wiki