Fandom

Rayman Wiki

Elektruny

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

320px-Giant Electoon.png

Gigantyczny Elektrun

Elektruny (ang. Electroons) są mieszkańcami świata Raymana. Mają różowe, okrągłe tułowia i – jak Rayman i jego rasa  – oddzielone części ciała. Spędzają większość czasu na graniu i śpiewaniu. Prawdopodobne ich głównym zadaniem jest krążenie wokół Wielkiego Protoona. Ich nazwa jest połączeniem słów electron (niewielka, naładowana ujemnie, mobilna część atomu) i cartoon (rysunkowy, animowany).

Rayman 1

Tutaj pojawiają się po raz pierwszy i są w pewien sposób powiązane z Wielkim Protoonem. Zarówno Protoon jak i Elektruny zostają porwane przez Mr. Darka. Zostają uwięzione w klatkach, które są widoczne dopiero po pojawieniu się Raymana w odpowiednim miejscu. Pozwoliły one Raymanowi dotrzeć do Ciasteczkowego Zamku - siedziby głównego antagonisty.

Antitoony

Antitoony są przeciwieństwem Elektrunów i wrogami bardzo powszechnym w grze. Pojawiały się w grupach jako granatowe sylwetki Elektrunów z charakterystyczną kwaśną miną. Mogły odebrać Raymanowi zdrowie, prawdopodobnie posługując się zębami.

Rayman Origins

300px-Electoon RO.png

Elektrun z Rayman Origins

W tej odsłonie Elektruny powracają. Dopwiadujemy się tutaj, że Elektruny odpowiadają za stabilne połączenia między krainami. Po wydostaniu się koszmarów Polokusa, zostały porwane przez Livingstony. W każdym poziomie ratujemy trzy klatki wypełnione Elektrunami (z czego dwie są sekretne, a jedna obowiązkowa). Niektóre z Elektrunów przetrzymywał Magik, ale był skłonny je oddać za odpowiednią liczbę Lumów (150 i 300 w dużych poziomach, 50 i 100 w małych). Również wyścig z czasem umożliwiał zdobycie jednego Elektruna na każdy związany z wyścigiem poziom.
Odpowiednia liczba różowych przyjaciół dawała graczom dostęp do poziomów z Cwanymi Skrzyniami.

Darktuny

W tej grze spotykamy ich mroczne wersje - Darktuny, powstałe z koszmarów Polokusa.

Ciekawostka

  • Oryginalnie miały się pojawić w Raymanie Legends, ale zastąpiono je Małakami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki