Czarodziejska Polana – Obszar częściowo zniszczony przez Robo-Piratów i pierwszy, duży poziom Rayman 2.

Wersja oryginalna

Faza 1

Kraina zaczyna się od najbardziej łagodnej części. Należy odbić się od grzyba i złapać się konarów, po czym iść w stronę wejścia na dalszą część. Po przejściu po liliach wchodzi się na stały ląd, a następnie po pułkach skalnych do góry. Fioletowym korytarzem dochodzi się do przełącznika. Należy zeskoczyć z mostku w stronę korytarza, do którego przed chwilą zostały odtworzone drzwi. Gracz musi kierować się w stronę rury z której cieknie zanieczyszczona przez Robopiratów woda. Po niej przechodzi się w stronę platform wyglądających jak pompki. Po nich można dostać się do ciemnej dziury - końca fazy.

Faza 2

Po korzeniach Rayman musi wspiąć się na drzewo. Z gałęzi na końcu korzeni należy iść w stronę przejścia. Poz jechaniu wodnym zjazdem po raz kolejny ukazuje się trująca woda. Po korzeniach należy się kierować na platformę na końcu tych korzeni. Pojawia się wtedy krótki filmik przedstawiający Raymana wskakującego do dziury.

Faza 3

Faza zaczyna się przed bazą antagonsitów. Należy ustalić się dole z plastrem, a po wyrzuceniu przez Robo-Pirata beczki, odsunąć się. Poprzez zniszczony właz Rayman wpada do miejsca, gdzie musi skakać po beczkach, by nie wpaść do kwasu. Gdy dochodzi na koniec korytarza, musi wspinać po pajęczynie, omijając spadające beczki. Gdy gracz dojdzie na górę, będzie musiał zniszczyć magiczną pięścią biały plasterek. Gdy dojdzie dalej, widoczne będą drzwi zablokowane elektrycznymi promieniami, co znaczy, że konieczny jest przełącznik. Po wycofaniu się, widoczne będą schody. Po wejściu na nie rozpoczyna się walka z Robo-Piratem, a po walce Rayman musi wejść do drewnianego pomieszczenia, gdzie czyha kolejny wróg. Należy wspiąć się po drutach, żeby dostać się do przełącznika.

Odbijając się od "trampoliny" należy strzelić pociskiem w przycisk i wskoczyć do otworzonych przed sekundą drzwi. Następnie Rayman musi ominąć p elektrycznymi promienie promienie i pójść schodami na dół, po czym zabić pirata. Pilnuje on przycisku wyłączającego elektryczne promienie.

Faza 4

Omijając lasery gracz dochodzi do miejsca niemożliwego do przeskoczenia, a pod nim - uwięzioną Ly. Należy pójść korytarzem na dole, a na jego końcu znajduje się maszyna więżąca Ly. Uważając na lecące w stronę Raymana bomby należy zniszczyć trzy plastry na maszynie. Po zwycięstwie, Ly daje Raymanowi moc chwytania się Szkarłatnych Lumów pozwalając mu pokonać przepaść

Faza 5

Skacząc z rury na rurę Rayman znajduje się na dol, gdzie musi pójść korytarzem. Z dość ciemnego obszaru, dochodzi do dość jasnej strefy. Poprzez prądy powietrzne da się lecieć w górę. Na odpowiedniej wysokości ukazuje się Lums, którego chwytając się, dochodzi się na koniec poziomu.

Wersja PlayStation 1

Ten poziom wygląda i działa zupełnie inaczej, w miejscu gdzie jest maszyna wyrzucająca olej do wody nie wchodzi się na górę i nie przechodzi się do następnej fazy. Należy dostać się do przełącznika który wyłączy maszynę. Spowoduje to oczyszczenie wody. Wtedy Rayman będzie mógł zanurkować aby dostać się do miejsca z wielkim drzewem. Tam jednak zamiast Gąsienicy mamy do pokonania 3 Antitoony. W twierdzy Piratów, kiedy chodzimy po pajęczynach i spadają na nas beczki zbieramy Żółte zamiast Czerwonych Lumów. Różnicą jest też pominięcie sekretnego przejścia z Jaskiń Echa, warto jednak zwrócić uwagę na to że widać bazę Robo-Piratów (chociaż bez klatki) oraz na tamę i krzaki rozpoczynające przejście.  Reszta poziomu jest taka sama, lecz walczymy w niej z Anitoonami i z Czerwonym zamiast Fioletowego Pomocnika 800. W następnej fazie występuję czerwone, a nie niebieskie lasery. Część krainy w której uwalniamy Ly jest taka sama, jednak etap ze strumieniami powietrza został pominięty i zastąpiony końcem poziomu.

Wersja PlayStation 2

W tej wersji dodano mnóstwo Klatek, Żółtych Lumsów i Pomocników 800. Dodano m in kwiat, który należy podlać tańcem deszczu. Pozwoli on dostać się do ukrytej części Czarodziejskiej Polany. Można spotkać również Żółty Grzyb na którym również trzeba użyć Tańca Deszczu i zjeść go, aby zmniejszyć się i zdobyć pozostałe Żółte Lumy i Klatki.

Wersja Dreamcast

Ten poziom jest prawie taki sam jak oryginał, lecz dodano nowe części krajobrazu np:

  • Dodano Kryształowy Glob który znajduje się w 5 etapie, na samym dole zanieczyszczonej przepaści.
  • Dodano nowe rodzaje Ryb, które również pojawiają się w Rayman Revolution.
  • Nowe rodzaje Robo-Piratów np: Fioletowy Pomocnik 800 strzelający Bombami z Helikopterem.

Ciekawostki

  • Na tym poziomie nie da się zdobyć wszystkich klatek oraz lumsów bez używania sekretnego przejścia w Jaskiniach Echa (w Rayman Revolution bez Maski Deszczu).
  • W Rayman Revolution na początku ostatniego etapu na jednej ze ścian widać głowę Umbera.

Galeria