FANDOM

Bzzit – olbrzymi komar, który pojawia się w grach Rayman i Rayman Revolution. Jest znacznie słabszy od Moskito, często mylonego z Bzzitem przez ten sam wygląd w większości wersji pierwszej gry.

W minigrze Szaleństwo w 2D z Rayman 3: Hoodlum Havoc i trasie Dreamy Forest z Rayman Kart pojawia się kilka komarów, jednak Bzzit nie jest wśród nich.

RaymanEdytuj

Bzzit

Pierwsze spotkanie Raymana z Bzzitem w Rayman Advance

Bzzit najpierw wystąpił w grze Rayman, gdzie gracz spotyka go w Anguish Lagoon. Jest pierwszym mini-bossem, a po porażce upada i zaczyna szlochać. Rayman przerywa swój taniec zwycięstwa, by pocieszyć komara, szybko zawierając z nim przyjaźń. Bzzit pomaga Raymanowi pokonać resztę laguny dzięki jeździe na jego plecach. W wersji Atari Jaguar może strzelać kulami energii przez żądło.

Podczas walki, Bzzit zawsze znajduje się w powietrzu, ale ma mniej niż połowę punktów życia Moskito. Atakuje Raymana rzucając się poziomo na niego, czasem na wysokości jego głowy czy przy ziemi oraz szczypiąc go swoim żądłem. Próbuje również unikać ataków Raymana, używając swoich skrzydełek i po każdym obrażeniu na moment odlatuje wysoko, zanim uderzy ponownie.

DosBziiit

Bzzit pomaga później Raymanowi przejść przez Anguish Lagoon

Bzzit Jaguar 2

Bzzit może rzucać pociski energii ze swojego żądła w wersji Atari Jaguar

Bzzit Jaguar

Bzzit pokonuje Łowcę w wersji Atari Jaguar

Rayman 2: The Great EscapeEdytuj

RR-PS2-Bzzit

Bzzit cieszy się swoją wolnością w Rayman Revolution

RR-PS2-TheLostIsland

Bzzit bierze Raymana na Zaginioną Wyspę w Rayman Revolution

Komary w pierwotnej wersji Rayman 2: The Great Escape pojawiają się chwilami w Świetlistych Lasach. W wersji Dreamcast można je zauważyć także w innych poziomach. Bzzit powraca osobiście dopiero w Rayman Revolution. Pierwszy raz wspomniało o nim dziecko Globoksa w The Minisaurus Plain, które mówi Raymanowi o piratach winnych porwania jego przyjaciela Bzzita; później Teensieny w Kamiennym Kręgu informują Raymana, że Bzzit jest przetrzymywany jako więzień na Bagnie. Był jedyną osobą, która mogła kogoś przewieźć z Molo na Zaginioną Wyspę (położenie Świątyni Wody i Lodu w tej wersji), więc kiedy Rayman go uratował, Bzzit z chęcią zaoferował mu wskoczyć na jego łódź i wziąć go na wyspę, by znaleźć pierwszą z czterech masek Polokusa.

Tutaj Bzzit ma cztery nogi jak owad zamiast latających rąk i stóp, które miał w poprzedniej grze. Jest również zauważalnie mniejszy.