FANDOM

Antitoony – mali wroowie, którzy pojawiają się w serii i przeciwieństwo Elektrunów. O ile Elektruny są nawiązaniem do elektronów, to Antitoony jako ich przeciwieństwo mogą być nawiązaniem do pozytonów - przeciwieństwea elektronów i częścią anymaterii. Wygląją podobne do Elektrunów, z wyjątkiem tego że Antitoony są większe, ciemnoniebieskie lub jasnoniebieskie, oraz posiadają długie ogonki wychodzące z głowy. Antitoony są mężczyznami podczas gdy Elektruny są kobietami. 

Rayman i gry pochodneEdytuj

W oryginalnej grze Antitoony to małe kulki ciemnej energii, które zaczęły się rozwijać, gdy Mr Dark ukradł Wielkiego Protoona. Są niezwykle powszechnie, pojawiają się w sześciu światach gry (te wyróżnienie dzielą z Łowcami). Istnieje kilka rodzajów Antitoonów, każdy o innym zachowaniu. Wszyscy są słabymi wrogami, którzy potrzebują tylko jednego trafienia, aby zostać pokonanym. Najbardziej popularne są normalne Antitoony. Idą swobodnie po platformie, odwracając się, kiedy napotykają przeszkodę. Rayman musi po prostu uniknąć kontaktu z nimi. Ich małe rozmiary sprawiają, że trudniej je trafić, a Rayman często musi się schylićpo uderzeniu tak, że jego pięść wróci do niego po skosie, uderzając Antitoona.

Antitoon

Antitoon w oryginalnej grze

Skaczące Antitoony są statycznymi wrogami, którzy skaczą i próbują ugryźć Raymana, kiedy skacze nad nimi. Są często umieszczane tak, że mogą wykorzystać swoją pozycję.

Szarżujące Antitoony są statycznymi wrogami, którzy przypominają wersję skaczącą. Podskakują, gdy Rayman jest w zasięgu wzroku, przez chwilę unoszą się w powietrzu, a potem lecą przez powietrze w kierunku Rayman z dużą prędkością. Można je trafić lub zrobić unik.

Latające Antitoony używają ogonka jako helikoptera do poruszania się po powietrzu. Rayman musi unikać kontaktu z nimi. Fakt, że są one często spotykane w grupach, utrudnia to.

Antitoony o mieszanym zachowaniu również występują w grze, na przykład chodzące, a następnie skaczące lub latające i chodzące.

Rayman JuniorEdytuj

Cudzy1 Niebieskie toony reprezentują armię Mr Darka i są tutaj, aby utrudnić postępy w grze. Możesz Ich uniknąć, przechadzając, skacząc nad nimi lub rzucając w nie pięścią. Kiedy trafimy ich pięścią, na ekranie pozostają tylko ich oczy! Cudzy2
oficjalna strona źródło

W 'Rayman Junior' i innych, podobnych edukacyjnych grach występują Czerwone
AntitoonsRouges

Czerwone Antitoony pojawiają się w Rayman Junior. Zabijają natychmiast po kontakcie, więc należy za wszelką cenę ich unikać

Antitoony. Ci niezniszczalni wrogowie mogą zabić Raymana jednym dotknięciem i zwykle pojawiają się natychmiast po tym, jak gracz da złą odpowiedź. Podczas końcowego filmiku 'Rayman Junior' pojawią się liczni, nawróceniu wrogowie, w tym Łowcy i Antitoony. Sugeruje to, że Antitoony mimo bycia następstwem zachwiania równowagi Rozdroży, potrafią pokonać swoją naturę.

Rayman DesignerEdytuj

W Rayman Designer istnieje siedem różnych rodzajów Antitoonów, które można umieścić na poziomach w dowolnym świecie. Są to: Antitoon chodzący, Antitoon skaczący, Antitoon szybki, Antiton skaczący chodzący, Antiton chodzący latający, Blacktoon chodzący, latający i kamikaze. Różne typy Antitoonów decydują o tym, jak się poruszają i reagują na Raymana i inne przedmioty.

Rayman Activity Centre, Rayman Matternale, Rayman CPEdytuj

Oprócz niebieskich i czerwonych Antitoonów, w Rayman Activity Centre zawiera również szare, zielone, różowe i żółte Antitoony.</span> Występują Rayman Matternale w poziomie The Cartoon Dance (znanym jako "Le théâtre desons " w Maternelle i CP ), w którym gracz musi ułożyć je w określoen wzory. Te Antitoony wykonują ruchy taneczne za każdym razem, gdy gracz kończy etap.

Inną aktywnością dotyczącą Antitoonów jest aktywność Super Moskito (znana jako "Les Space Toons" w Maternelle i CP ). Jest on oparta na grze arcade Space Invaders.

Rayman (GBC)Edytuj

W tej wersji Antitoony pojawiają się w Spellbound Forest , Airy Tunes , Rainy Forest , Rocky Peaks , Ancient Forest i
RP 3

Ognisty Antitoon w Rayman (GBC)

Arcane Forest. Mogą być napotykane gdy chodzą, latają lub skaczą. Nowy typ Antitoonów pojawia się w Rocky Peaks , ten typ jest pokryty płomieniami i skacze w kierunku Raymana, jeśli go zobaczy. Raz pokonany rozpraszają się w niebezpieczne iskry.

Rayman AdvanceEdytuj

Antitóny są prezentowane na okładce i ekranie tytułowym Rayman Advance . Sam Rayman pojawia się na niej w  swoim wyglądzie z Raymana 2 , otoczonym przez Antitoony. Pomimo tego nie wydaje się zażenowany, a w rzeczywistości wydaje się brać Antitoona do ręki aby pokazać go oglądającego. Antitoony nieco różnią się od tych, które pojawiają się w grach, ponieważ są jaśniejsze i wydają się bardziej trójwymiarowe. Na oficjalnej stronie internetowej Ubisoft opublikował cztery obrazy o wysokiej rozdzielczości przedstawiające tą wersję Antitoonów, a każdy Antitoon ukazuje inne emocje.

Rayman 2 (PlayStation)Edytuj

AntitoonR2PS1

Antitoon na Czarodziejskiej Polanie, w Rayman 2.

W  tej wersji Rayman 2 pojawiły się jako wrogowie i nawiązanie. Antitoony są tutaj bardzo podobne do wersji z pierwszej częśc, ale są renderowane w 3D. Znajdują się one Czarodziejskiej Polanie, Świątyni Kamieni i Ognia oraz Jaskiniach Echa.

Rayman 2 (Forever)Edytuj

Antitoony pojawiają się tylko na Moczarach Przebudzenia, chociaż jest ich niewielu. Wszystkie napotykane, są wersją chodzącą. 

Rayman Raving Rabbids (GBA)Edytuj

W Rayman Raving Rabbids (GBA) spotyka się Robotycznego Antitoona. Jest to pierwszy boss w grze i napotykany w Agony Jails , który jest zarówno pierwszym
Giant Antitoon angry

Robotyczny Antitoon, który pojawia się w Rayman Raving Rabbids (GBA)

poziomem gry, jak i jednym z ostatnich. Robotyczny Antitoon ma kolor purpurowy i wydaje się być częściowo lub całkowicie mechaniczny. Jest zdalnie sterowany przez niezwykle inteligentnego Kórlika imieniu Pink, który odnosi się do niego jako "nowej zabawki".

CiekawostkiEdytuj

  • Oprócz niebieskich i czerwonych rodzajów Anitoonów miały występować także inne kolory, takie jak: różowe, zielone, czarne i fioletowe, które zostały przedstawione na "Daring Buuble".