Fandom

Rayman Wiki

Andre

1280artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cudzy1.png Już niedługo użyję energii Serca do stworzenia całej Armii Mroklumów! A wtedy się z tobą rozprawię! Cudzy2.png
do Raymana źródło

Andréczarny Lum, który powstał w wyniku przestraszenia czerwonego Luma. To on stworzył swoją armię Mroklumów, zmieniając inne Lumki w Mroklumy. Spędził większość akcji walki Raymana z Mroklumami w brzuchu Globoksa. Następnie zawarł sojusz z Refluksem i pomógł mu zdobyć moc Leptysa.

Biografia

Przemiana

ANDREDLUM.JPG

Andre jako Czerwony Lum

André powstał w wyniku nastraszenia Czerwonego Luma. Gdy już się nim stał, postanowił podbić świat i zmienić pozostałe Lumki w Mroklumy. Później także nakazał swoim poddanym zebrać sierść ze zwierząt i przywdziać je na niego, i tak powstały stroje Mroklumów. Zaczął on ścigać Murfego, który śledził André. Murfy jednak uciekł do śpiącego Raymana i Globoksa. Pierwszy obudził się Globox, który następnie wyrwał Raymanowi ręce. Gdy André miał już wystrzelić w Raymana, Murfy ostatecznie chwycił bohatera za włosy i uciekł.

Podbicie Rozdroża Marzeń

Cudzy1.png Widziałeś? Napadli na Radę Rusałek! No, to już przegięcie! Cudzy2.png
Murfy źródło

ANDREBLASTER.JPG

Andre jako Elitarny Szeregowiec

Następnie André wraz z dwoma Osiłkami uderzył w zgromadzenie Rady Rusałek, gdzie został pokonany przez Raymana. Ten zaczął mu wygrażać, że użyje energii Serca Świata do stworzenia całej armii Mroklumów i ucieka. Rayman i Murfy go ścigają. Później André także wkradł się do domu rusałek, ale Rayman go odnalazł. Wobec tego André przebił się przez wrota do Serca. Rayman dalej go ścigał.

Połknięcie przez Globoksa i nieudane terapie

Cudzy1.png Globox go połknął! Jeden kłak i po sprawie! Cudzy2.png
Grand Minimusy, na pytanie Murfy’ego, gdzie jest André źródło

GLOBOXSWALLOWER.JPG

Globox połyka Andre na oczach Raymana i Murfy'ego

Gdy André był już u wrót do Serca, nagle wyskoczył Globox i krzycząc na widok Mrokluma, przypadkiem go połknął. Małaki ze zgromadzenia Rady uznali André za nieżyjącego, jednak dowiedzieli się, że żyje. Wobec tego Przewodniczący rady rusałek wysłał Raymana do Lasu Czystoliścia, gdzie niby doktor Otto Psi miał wyleczyć Globoksa.

Terapia ta jednak nie pomogła na wygonienie Andrego z brzucha Globoksa, więc Globox odwiedził i doktora Romeo Patti. I on nie był w stanie wyleczyć Glueta. Na Knaareńskiej Pustyni André przez oczy Globoksa obserwował walkę Raymana z Refluksem, czempionem Knaarenów i podczas grupowej terapii André wyleciał z Globoksa, zbierając na nowo armię Czarnych Lumów i zakładając pakt z wygnanym i upokorzonym Refluksem.

Pokonanie

Cudzy1.png Refluksie... wiem, że marzysz o zemście na Raymanie. A ja potrzebuję energii, żeby się rozmnożyć... Cudzy2.png
André do Refluksa źródło

André zbudował z Refluksem Kwaterę Mroklumów, jednak została ona zniszczona. Po tych wydarzeniach Reflux zdobywał moc Leptysa, a André wleciał do jego środka. Rayman przebył całą Wieżę Leptysa, żeby na jej szczycie spotkać wzmocnionego Refluksa z Mroklumem w środku. Rozpoczęła się walka. Przez pierwsze etapy Rayman łatwo pokonywał Refluksa, który stawał się coraz to potężniejszy.

Gdy Rayman spowodował ucieczkę Refluksa, nagle spotkał się z Globoksem ze śmigaczem. Wytropił Knaarena i kilka razy niszcząc jego pole siłowe, zobaczył się z Mroklumami. André używał mocy Leptysa, żeby wytwarzać Mroklumy. Jednak, po kilkakrotnych trafieniach, Reflux został zniszczony. André mimo błagań, został zmieniony w Czerwonego Lumka. To ostatecznie zapewniło mu spokój.

Powrót i śmierć

Cudzy1.png Chodzi o André... brakuje mi go. Cudzy2.png
Globox do Raymana źródło

André opuścił ciało Globoksa i został zmieniony w Czerwonego Lumka, jednak został po nim zły duch. O północy, gdy Rayman i Globox wrócili na Rozdroże Marzeń, Globox rozpaczał po stracie André. Gdy obydwaj zasnęli, nagle ręce Raymana uciekły właścicielowi i znalazły Czerwonego Lumka – Andrego. Nastraszyli Lumka, w wyniku czego André się odrodził.

Rayman 3 GBA

André zaczął odbudowywać swoją armię. Jego plany pokrzyżowało jednak ponowne połknięcie przez Globoksa w nieznanym momencie. Sytuację postanowił wykorzystać Brzytwobrody i reaktywowani Robo-piraci. Porwali oni Globoksa i uwięzili. Brzytwobrody zamierzał wykorzystać moc André do swoich celów. Zanim jednak plan się udaje, Rayman ratuje Globoksa z więzienia. Wtedy Globox wielkim kichnięciem pozbywa się André, który odlatuje.

Rayman: Hoodlums’ Revenge

André udaje się ostatecznie całkowicie odbudować armię i rozpoczyna kolejny atak, by przejąć władzę nad światem oraz kontrolę nad ciałem Globoksa. Gdy Rayman pokonał Ognistego Potwora, André przejął pełną kontrolę nad Globoksem i zmusił go, żeby powiedział Raymanowi, że przejmie świat. André zmienił Globoksa w klona Refluksa. Raymanowi udało się jednak pokonać klona. Potem André na zawsze opuścił ciało Globoksa.

ANDREDEATH.JPG

Andre opuszcza ciało Globoksa

Wygląd i osobowość

Schwarzes-lum.jpg

André jest Czarnym Lumem. Jego charakter co do Raymana i jego przyjaciół jest okrutny, choć prawdopodobnie nie tak złowrogi jak relacje Brzytwobrodego z Raymanem. Miał jedno marzenie: podbić świat, choć na razie nie chciał go zniszczyć. Jest przedstawiany jako mały Czarny Lum, który wyglądem różni się od wszystkich Mroklumów. Jest największy ze wszystkich, oprócz tego posiada ręce i czerwone oczy. Posiada małe i trójkątne uszy i czarne skrzydełka.

Ma słabość do soku śliwkowego. Będąc w ciele Globoksa, zawsze zmuszał go, żeby znalazł śliwkę lub beczki soku ze śliwek. Oprócz tego, jest maniakalnym Lumem.

Za kulisami

W polskiej wersji gry Rayman 3: Hoodlum Havoc, André głos podłożył Jarosław Boberek. W angielskiej wersji był to Ken Starcevic.

Źródła

Ciekawostki

  • Andre wystąpił też w Raymanie 3 (GBA) wylatując na końcu z brzucha Globoksa, jednak nie wiadomo kiedy tam wleciał.
FFFFFF.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki