FANDOM

Cudzy1 Ty niekompetentny imbecylu! Cudzy2
Brzytwobrody do swojego Majtka źródło

Admirał Brzytwobrody (ang. Razorbeard) – główny antagonista gry Rayman 2: The Great Escape. Admirał Robo-piratów i kapitan Statku Więziennego.

Biografia

Rozpoczęcie kariery

Cudzy1 Raymanie, zobacz, co piraci zrobili z naszym światem... Cudzy2
Ly źródło

Razor

Brzytwobrody i Majtek

Brzytwobrody najechał na Rozdroże Marzeń, by je zniszczyć. Swój plan wdrożył w życie bardzo szybko. Utworzył sporą Armię Robo-piratów, a następnie doprowadził do uprowadzenia Raymana, Globoxa, Ly, Carmen i Sssssama, a także wielu innych mieszkańców krainy. Ly uwięził na Czarodziejskiej Polanie, Carmen w Zatoce Wielorybów, Sama na Moczarach Przebudzenia, a Raymana z Globoksem wtrącił do lochu na Statku Więziennym. W późniejszym czasie udało mu się również uwięzić Clarka w Grobowcu Starożytnych.

Razor1

Brzytwobrody w swojej prywatnej kabinie

Inwigilacja Raymana

Cudzy1 Masz mi przyprowadzić Raymana: żywego lub martwego! Cudzy2
Brzytwobrody do Majtka źródło

Gdy Rayman i Globox uciekli ze Statku Więziennego, zostali rozdzieleni. Rayman kolejno ratował wszystkich uwięzionych, w tym Ly i Sssssama. Zwerbował swojego osobistego majtka, by donosił mu o stanie Raymana i sam go śledził. Majtek śledził Raymana przez cały czas, spuszczając na niego za pomocą statków pirackich bomby i pociski.

Gdy Rayman zdobył pierwszą maskę Polokusa, Brzytwobrody wpadł we wściekłość i zjadł jednego z Żółtych Lumów, co zmieniło ich liczbę na 999. Bohater nie poddawał się, a gdy zebrał już 3 maski, admirał nabył od Generała robota o nazwie Grolgoth, który miał zniszczyć Raymana.

Razor2

Brzytwobrody w Grolgocie

Ostateczny pojedynek

Cudzy1 Teraz jesteś już sam... zdany tylko na siebie! Ha! Ha! Ha! Cudzy2
Do Raymana źródło

Po dowiedzeniu się, że Rayman zdobył już wszystkie 4 maski, Brzytwobrody prawdopodobnie utopił majtka w lawie i osobiście postanowił zająć się Raymanem; tak też zrobił. Wszedł do Grolgotha i chcąc wystrzelić w Globoksa pocisk, nagle spotkał się z Raymanem. Brzytwobrody, zamknięty w Grolgocie, stoczył wielki pojedynek z Raymanem.

Cudzy1 Zniszcz Brzytwobrodego, a osiągniemy pełne zwycięstwo! Cudzy2
Ly źródło

Na Wronim Gnieździe Brzytwobrody rzucał w Raymana pociskami, jednakże Raymanowi udało się je omijać. Użył ich przeciwko Brzytwobrodemu. Gdy robot kilka razy się przewrócił, postanowił skoczyć na Raymana. Jednakże, nie trafił i zapadła się pod nim podłoga. Rayman i Grolgoth z Brzytwobrodym wpadli pod Wronie Gniazdo, prosto w stronę gotującej się lawy.

Grolgoth tuż nad lawą chwycił się ramionami filarów, unikając zatopienia. Rayman jednakże spadał dalej. Jednak okazało się, że Ly czuwała nad nim i skorzystała ze Srebrnego Luma, by unieść Raymana i ustawić go na gnieździe. Rayman dosiadł Latającego Pocisku i za pomocą amunicji strącił kilka razy Grolgotha z filarów, by utopić go w lawie.

Cudzy1 Raymanie! Zachowałem dla ciebie jedną małą niespodziankę... Cudzy2
Brzytwobrody przed wylotem z Gniazda źródło

Razor3

Brzytwobrody, przed wylotem z Wroniego Gniazda

Brzytwobrody wyfrunął ministateczkiem z Grolgotha oraz Statku Więziennego i zostawił Raymana sam na sam we Wronim Gnieździe. Okazało się jednak, że przedtem ustawił robota na autodestrukcję. Robot wybuchnął. Wszyscy myśleli, że Rayman zginął, ten jednak przeżył eksplozję, tracąc jedną stopę.

Dalsze losy

Dalsze losy Brzytwobrodego pozostają tajemnicą. Prawdopodobnie przeżył, gdyż uciekł ze Statku Więziennego przed eksplozją. 

„Ostatnia Wieczerza”

W Kwaterze Mroklumów znajduje się tajna skrytka, w której można znaleźć Brzytwobrodego ze swoją armią robotycznych piratów. Są to nieruchome figury, które można potraktować jako easter egg.

Dzieje poboczne

Pobrane (5)

Admirał Brzytwobrody w Rayman The Animated Series

Współzawodnictwo

W grze Rayman M i pochodnych, Brzytwobrody bierze udział w zawodach sportowych razem z Raymanem i innymi postaciami. Atakuje m.in. strzałami z dłoni lub z kapelusza. Brzytwobrody potrafi latać. Gdy ginie, jego brzuch nabrzmiewa, po czym eksploduje.
Razor4

Brzytwobrody strzela kulami ognistymi

Praca dla Riggatoniego

W serialu animowanym Rayman: The Animated Series, Brzytwobrody występuje jako Robo–Pirat, który działa już solo, bez pomocy swoich kompanów. Sam nie jest admirałem i szefem, ale pracuje dla Riggatoniego, by schwytać głównych bohaterów kreskówki.
Razorbeard RK

Brzytwobrody w grze Rayman Kart

Gbc2 9.giv

Brzytwobrody w Rayman 2: Forever

Cytat
Rayman Wiki posiada kolekcję cytatów i pamiętnych słów dotyczących postaci imieniem Admirał Brzytwobrody.

Charakter

Brzytwobrody jest złym liderem Robo–Piratów, który kipi nienawiścią do Raymana. Jego charakter jest szczególnie zły i ma takie samo nastawienie do wszystkich mieszkańców Rozdroża Marzeń, jak i do Raymana – jego jedynym celem jest porywanie ich i zagarnianie ich majątku.

Dubbing

Admirał Brzytwobrody ma głos starego robota. W grze Rayman 2: The Great Escape, Rayman M i Rayman 2: Revolution, w języku angielskim głosu użyczył mu Ken Starkevic, a w języku francuskim był to Bernard Boulion. W kreskówce Animated Series, w języku angielskim dubbingował go Carlos Alazraqui, a we francuskim Patrick Guillemin.

Ciekawostki

  • Brzytwobrody w Rayman M i Rush nie posiada gałek ocznych.
  • Minigra Menezis przedstawia ucieczkę Brzytwobrodego ze statku.