FANDOM

Cudzy1 Jedyny Mroklum, który potrafi znikać, choć nie jest politykiem ani nie kradnie pieniędzy z królewskiego skarbca. Cudzy2
informacja z gry źródło

Abradak (z ang. Hoodoo) – jedyny Mroklum czarodziej. Tworzy on pole ochronne swoich kompanów.

Wyglądem przypomina wysokiego chudzielca ubranego w wielką maskę, a od szyi w dół jest obciosany kimonem, na którym widnieją znaki Słońca i Księżyca. Zwykle nie mają broni, jedynie ich pole ochronne. Aby go zabić, specjalnie nie potrzeba żadnej puszki, ale wpierw trzeba uderzyć Mrokluma, który ma być chroniony – wtedy z ziemi wyskoczy mag – wtedy należy oddać w jego osobę cztery strzały. Zdarza się, że jeden Abradak może być chroniony przez drugiego.

Za kulisami Edytuj

Abradak jest jednym z pospolitych Mroklumów. Ma jedną przydzieloną charakterystyczną cechę: tworzy on pole siłowe dla swoich kompanów. W jednym z wywiadów dotyczących trójki Abradak miał jeszcze inne cechy. Oprócz pola ochronnego dla Mroklumów Hoodoo miał również wypuszczać kule ogniste oraz wyłapywać pięść Raymana, sparując jej ofensywę.

Na jednym z archiwalnych wywiadów oficjalnej strony z Raymanem, deweloper Yann Masson wypowiedział się o początkowych procesach tworzenia Abradaka:

Cudzy1 Posiadając postać, która ochrania innych przeciwników, neutralizuje gracza oraz w tym samym czasie atakuje go, było to raczej niejasne. Postanowiliśmy zrobić Abradaka jedynie defensywną postacią, która ma tylko tę pierwszą funkcję [tj. tworzenie pola siłowego dla Mroklumów] Cudzy2
Yann Masson

Ciekawostki Edytuj

  • Muzyka, pojawiająca się podczas walki Raymana z Abradakiem została wykorzystana w napisach końcowych gry.
  • Kiedy zostaje pokonany, to wybucha śmiechem.