Fandom

Rayman Wiki

Świetliste Lasy

1319artykułów na
Rayman Wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Świetliste Lasy (ang. The Woods of Light, alternatywnie The Clearing) to pierwszy poziom w grze Rayman 2. Tuż po tym, jak Rayman i Globox uciekli ze Statku Więziennego, spadli z powietrznej przestrzeni w leśną gęstwinę – i nawet się nie poturbowali. To krótki poziom-samouczek, bez wrogów, w którym właściwie nie powinno się zginąć.

Przebieg gry (Oryginalna wersja)

Po tym, jak Rayman zgubił się z Globoksem po ucieczce z więziennego statku, Rayman postanowił poszukać przyjaciela. Poznaje Murfego, który wyjaśnia Raymanowi działanie Kamienia Myśli. Rayman rozbija pierwszą klatkę i zbiera żółtego Luma. Niedaleko wodospadu spotyka się z dziećmi Globoksa, które płaczą, bo ich tata zaginął. Rayman obiecuje znaleźć ojca, jednakże pyta dzieci, gdzie znajdzie Ly. Informują one, że Robo-piraci zabrali tę wróżkę na Czarodziejską Polanę. Rayman decyduje się ją znaleźć. Zbiera wszystkie pięć żółtych Lumsów i uwalnia Małaki, które otwierają mu Portal na Czarodziejską Polanę.

Wersja PlayStation 1

Ta wersja ma dodanych kilka nowych rzeczy w porównaniu do originału:

  • W tej wersji poziom nazywa się The Clearing.
  • Jest dodany nowy wodospad na samym początku poziomu tuż przed Kamieniem Murfiego.
  • W tej wersji nie ma drewnianych krat prowadzących na niższą część poziomu, więc jest tutaj tylko jedna klatka z Tinsami.
  • Różnicą też jest to że Dzieci Globoksa płaczą, nawet jeśli wrócimy do tego poziomu już po uwolnieniu Globoksa.
  • W tej wersji do Małaków udajemy się przez platformy, a nie dwie ściany o które trzeba się zapierać.
  • W tej wersji zamiast nicości końcowy otwór do portalu został wypełniony.

Wersja PlayStation 2

W tej wersji jedną z różnic jest to, że nie da się powrócić do tego poziomu w żaden sposób po przejściu go. Początek został kompletnie przebudowany np: Wodospad i Drewniany Most został usunięty, w pierwszej klatce zamiast Żóltego Luma zdobywamy pierwszego z 80 Duszków. Na końcu poziomu Grand Minimus daje nam moc strzelania białymi kulami energii. Po przejściu poziomu Rayman zamiast dostać się do Sali Drzwi dostaje się do wyspy na Równinie Minizaurów a portal do tego poziomu znika i już się nie pojawia.

Wersja Dreamcast

W tej wersji poziom jest taki jak w originalnej z kilkoma małymi różnicami graficznymi, oraz tym że w miejscu gdzie dochodzi się do Klatki z Grand Minimusem z tyłu można zobaczyć Fioletowego Luma, po zdobyciu mocy od Ly, Rayman może się go chwycić i dostać się do Wioski Globoksa.

Galeria

Ciekawostki

  • Istnieje jeden sposób na otrzymanie obrażeń. Jest to wskoczenie do otworu z niezaładowanym portalem końcowym. Twórcy prawdopodobnie nie spodziewali się więcej niż jednorazowej próby jego eksploracji, gdyż po wznowieniu gry poprzez gameovera mogą pojawić się bugi.
  • Ze względu na swój alternatywny tytuł, gracze mylą tę lokację z Lasem Czystoliść z trzeciej części.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki